Urakkamiesten ruokkiminen?
Kyselen mielipiteitä kun en itse oikein tiedä kuinka toimia. Meillä on omakotitalon maalausurakka menossa. Maalausfirman pomo piipahtaa usein aamupäivällä työmaalla ja muun osan aikaa kaksi maalaria on tekemässä urakkaa. Tulevat aamulla jo enen klo 7 ja päivät jatkuvat vaihtelevasti klo 17-19 sakka.Parina ensimäisenä päivänä työmiehillä oli auto ja kävivät välillä n 2 km päässä kahvilla ja syömässä. Tänään heillä ei kuitenkaan ollut autoa käytössä.Koska oli kuuma päivä vein ulos jääpalavettä ja Vichyä kylmälaukussa luotavaksi. Olisiko pitänyt tarjota myös jotain syötävää? Toinen maalareista kävi sitten kävellen 2 km päässä kaupassa kesken päivän.Urakkasopimusta tehtäessä ei sovittu mitään työmiesten ruokkimisesta. En siis ollut tähän varautunut, enkä ollut edes koko päivää kotona kun piti hoita asioita ja kuskata lapsia harrastuksiin. Aikaisemmin kun talon rakennusaikana töissä oli välillä talkoolaisia ja mukana myös välillä myös palkattuja työntekijöitä tarjosin koko porukalle ruuat ja kahvit.
Kommentit (5)
työmiehiä sisälle. Olen kai vähän vainoharhainen, mutta ajoittain kuulee juttuja siitä miten taloja katsastetaan etukäteen näiden työmiesten toimesta ja muutama viikon kuluttua on sitten käyty talo putsaamassa. Naapuritaloon yritettiin murtautua pari kk sitten. Nää työmiehet on muten virolaisia, minkä vuoksi olen ehkä vähän turhankin varovainen
Juomisen vieminen on ihan riittävän kohteliasta, ja muuhun sinulla ei ole velvollisuutta.
Luulisi niitten miestenkin tajuavan, että toisivat tullessaan eväät, jos ei ole autoa käytössä ja kauppa on 2 km päässä.
poikien pitää ottaa omat eväät matkaan ja syödä niitä. Tuokin on jo aivan tarpeeksi kun viet vettä. Urakkaan ei tosiaan kuulu ruokkiminen eikä kahvittaminen. Sellaiset kuuluvat talkoisiin
ei todellakaan ole mitään pakkoa ruokkia työmiehiä. tosiaan talkoissa eri juttu.
Ei tietenkään sinun kuulu ruokkia, jos sellaista ei ole sovittu. En sitten tiedä, mitä työmiehet itse olettavat, jos heillä ei ole evästä mukana eikä autoa käytössä aina.