Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi poika on lihava vaikka tytär on ihan normaali?

Vierailija
11.06.2020 |

Veikkauksia? Molemmat syö sama ruokaa, ja herkuttelee yhtä usein, mutta vain poika on lihava. Kun kysyn pojalta mitä syö, tai äidiltään mitä poika syö, niin ihan samaa ruokaa kuin muutkin ja ihan sopivia määriä. Poika myös kuulemma liikkuu "ihan koko ajan" Meillä ollessaan valittelee aina puolen lautasen jälkeen kun on niiiiiin täynnä ettei yhtään enempää jaksa syödä.
Silti on lihava. Äiti on myös lihava. Silti tytär on ihan normaalipainoinen. Näinkö muka oikeasti on, että samoilla ruokatottumuksilla toinen lihoo ja toinen pysyy normaalina?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikkusen saattaa vaikuttaa pojan ikä ja kehitysvaihe tuohon myös... mutta kun äitipuoli on päättänyt, että poika on lihava vaan laiskuuttaan, niin kait se sitten on. 

Vierailija
2/28 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi poikaa, joista toinen on luinen riuku ja toinen roteva jysky. Normaalipainossa kumpikin, toinen sen ala- ja toinen ylärajalla. Samaa ruokaa syövät ja liikkuvat suunnilleen saman verran, mutta olen huomannut että jytkympi syö suurempia annoksia ja nopeammalla vauhdilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pikkusen saattaa vaikuttaa pojan ikä ja kehitysvaihe tuohon myös... mutta kun äitipuoli on päättänyt, että poika on lihava vaan laiskuuttaan, niin kait se sitten on. 

Kerrotko vielä miten ikä ja kehitysvaihe liittyy aloitukseen?

Vierailija
4/28 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ap edes tiedä, mitä se poika syö.

Vierailija
5/28 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on jo useampaan kertaan todistettu, että kyllä joillain vain on alttius lihomiseen ja toiset ei liho millään. Siskoni on läpi elämän aina ollut se minua kovempi herkuttelemaan ja silti olen häntä paljon painavampi (en kuitenkaan lihava).

Vierailija
6/28 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta toimii toisilla paremmin ja toisilla huonommin. Riippuu siitä, onko nälkävuodet vai hyvinvointiaika, kumpi on parempi. Jos siis syödään ja liikutaan suht samoin.

Vierailija
7/28 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi poikaa, joista toinen on luinen riuku ja toinen roteva jysky. Normaalipainossa kumpikin, toinen sen ala- ja toinen ylärajalla. Samaa ruokaa syövät ja liikkuvat suunnilleen saman verran, mutta olen huomannut että jytkympi syö suurempia annoksia ja nopeammalla vauhdilla.

No tuossa on kuitenkin syy. Poika tuntuu olevan lihava ilman mitään syytä. Tai sitten syytä yritetään häivyttää. En kyllä ymmärrä miksi.

Vierailija
8/28 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä, ellei minulle sitten valehdella.

ap

Vierailija
9/28 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla että nykypäivänä vielä joku ei ymmärrä mitä geenit tarkoittaa ja että ne on jokaisella erilaiset?

Vierailija
10/28 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö samaa ruokaa, niin ei kai siinä muuta voi olla, että annokset on isompia. Ehkä se äiti syöttää sille isoja annoksia, koska "kasvava poika" tarvii paljon ravintoa...

Tai sitten niitä herkkuja vedetään enemmän, tai juo paljon mehuja/limuja. Mutulla sanoisin, että se äiti syöttää poikaa vaan enemmän, vaikkei sitä itse tajuakaan.

Vierailija
11/28 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä enemmän äidin näköiset lapset ovat ylipainoisia ja isän näköiset normaalipainoisia. Äiti ja isä noudattelevat samaa kaavaa. Olisiko se vaan perimä?

Vierailija
12/28 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teidän mielestänne siis liiku enemmän kuin syöt niin laihdut, ei pidä paikkaansa? :D

Poika joko syö salaa, tai sitten äiti syöttää sitä kuin syöttöporsasta konsanaan.

Vierailija
13/28 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsilla eri isät?

Vierailija
14/28 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliveli/puolisisko? Eri geenit, eri isät?

Vierailija
15/28 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan olen molempien isä, ja äitikin on sama.

ap

Vierailija
16/28 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriötä usein peitellään viimeiseen asti.

Vierailija
17/28 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä, ellei minulle sitten valehdella.

ap

Sanoit, että poika KERTOI syövänsä samaa kuin muutkin. Ei se poika kertonut, mitä syö. Oletko joku fakiiri, kun tiedät tuosta, mitä hän syö?

Vierailija
18/28 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan olen molempien isä, ja äitikin on sama.

ap

Oletko 100% varma, että olet molempien oikea isä?

Vierailija
19/28 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali sanan käyttö verratessa omia lapsiaan käy korviini.

Vierailija
20/28 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kuitenkin niin että poika syö enemmän kuin tyttö mutta äiti ei pidä sitä ongelmana tai ei edes tiedosta sitä. Ovatko lapset jo kouluikäsiä? Syökö poika kavereilla tarjottuna aina myös ison annoksen tai käy koulun jälkeen ostamassa kaupasta omalla rahalla herkkuja joiden syönnistä ei äitikään tiedä mitään. Oman lapseni yhdellä kaverilla tuntuu olevan paljon rahaa käytössään ja hän ostelee auliisti herkkuja myös muille ja eihän siitä herkkujen määrästä tiedä vanhemmat sitten välttämättä mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme