Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimeentulotuella elävät, kuinka paljon jää käteen?

Vierailija
11.06.2020 |

Tietysti kunnasta vähän kiinni mutta kuinka paljon sinulle jää käteen kun olet maksanut vuokran yms.

Mitä muita tukia saat?

Itse saan asumisstukea ja toimeentulotukea. Käteen jää per kuukausi 85€.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut liian kalliissa asunnossa. Tt-tuella pitäisi yksinasuvalle jäädä asumiskulujen jälkeen n. 500e. Kunta ei vaikuta asiaan.

Vierailija
2/15 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan toimeentulotukea ja asumistukea ja mulle jää vuokran jälkeen käteen n. 430 €/kk. Vuokraan sisältyy sähkö, vesi ja netti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmisiä te olette, jotka saatte tuollaista tukea. Työttömiä, sairaita?

En ivaile, mutta kiinnostaa keille tukia maksetaan.

Itse koetan pärjätä pienellä palkalla.

Vierailija
4/15 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 400€, eli satanen viikko. Ja tästä maksan kaikki laskut, vaatteet, hygienian, harrastukset (ei ole) ja ruoan.

Vierailija
5/15 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas. Työttömän statuksella. Eli työkyvytön työtön.

Vierailija
6/15 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatat olla oikeutettu toimeentulotukeen, joten tee hakemus: kela.fi. Näin tiedät oman tilanteesi.

Olet onnellinen, kun sinulla on työpaikka ja olet terve! Älä kadehdi sairaita ja työkyvyttömiä.

Vierailija
7/15 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön saisi tuohon työttömyystuet päälle, opiskelija opintotuen, eläkeläinen eläkkeen. Kyseessä on työmarkkinoiden ulkopuolinen henkilö, ihminen, joka on esim. kieltäytynyt hakemasta töitä. Laskuihin lasketaan toki muun perheen tulot. Eli vaikka saisi sen 85e kuussa, voi hyvin olla, että on sen varakkaan perheen peräkammariin jäänyt aikamiespoika. 

Vierailija
8/15 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pieni palkka niin saa yleensä asumistukeakin. 

Vierailija
9/15 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön saisi tuohon työttömyystuet päälle, opiskelija opintotuen, eläkeläinen eläkkeen. Kyseessä on työmarkkinoiden ulkopuolinen henkilö, ihminen, joka on esim. kieltäytynyt hakemasta töitä. Laskuihin lasketaan toki muun perheen tulot. Eli vaikka saisi sen 85e kuussa, voi hyvin olla, että on sen varakkaan perheen peräkammariin jäänyt aikamiespoika. 

Jos kieltäytyy hakemasta töitä niin tt tuesta leikataan ensin 20 % ja sitten 40 %

Vierailija
10/15 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saa työttömyystukea, se vähennetään tt-tuesta pois. Ja se peräkammarin poika voisi kikkailla itselleen n. 400e tt-tukea sääntöjen mukaan.

Vierailija
11/15 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän AP kertonut olevansa kateellinen, vaan vain kyseli. Te osaatte kyllä heti vääristellä asioita.

Vierailija
12/15 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla mahdollista, että sinulla jää käteään vain 85? Vai tarkoitatko, että tuo on sen jälkeen kun olet maksanut koko kuukauden vuokran, ruuat, laskut ja muut tarpeelliset?

Vierailija
13/15 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toimeentulotukea on syystä tai toisesta leikattu 20% tai jopa 40%, niin käteen ei todella jää viittäsataa euroa. Vaikka asuisi millaisessa koirankopissa. Jotkut elävät tai koettavat elää myös tuolla leikatulla toimeentulotuella.

Vierailija
14/15 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskelija. Opiskelen paikkakunnalla jossa ei ole lainkaan opiskelija-asuntoja eikä kaupungin vuokra-asuntoja ole saatavilla. Opintotukeni ja opintolainani ei riitä kattamaan elämistä täällä.

Vierailija
15/15 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki opiskelijat eivät saa opintotukea. Opintotukikuukausia on vähennetty, itse opiskelin aikoinaan vuoden alaa, joka ei kiinnostanut ja nykytiedolla ei olisi työllistänytkään. Nyt opiskelen toista alaa, ja opintotukikuukaudet loppuivat puoli vuotta ennen valmistumista, joten saan toimeentulotukea.