Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja, jotka tuovat korona-aikanakin lapsensa kesällä päiväkotiin

Dlpcuolfilnhf
11.06.2020 |

Olen aina katsonut kieroon peruskoulun opettajia, jotka tuovat lapset hoitoon vielä kesäkuussa, jotkut jopa päivystysaikaan heinäkuussa. Nyt korona-aikana se tuntuu jo todella kummalliselta! 😠
Puhun ihan työssäkäyvistä, normaaleista opettajista. En mistään burnoutin vuoksi sairauslomalla olevista. Meidänkin talossa näitä on pari.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sorry TYPO! Uuden kännykän tekstinkorjaus yhä päällä.

Vierailija
2/19 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hekin luultavasti katsovat sinua kieroon jostain syystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja jolla ei olla vakituista virkaa eli en saa kesältä palkkaa. Asuntolaina ja muut laskut on maksettava myös kesällä joten olen kesätöissä. Minunko pitäisi jättää pieni lapseni yksin kotiin työpäivieni ajaksi ettet katsoisi kieroon? Et ap koskaan tiedä mitä toisen perheen elämässä on meneillään ja miksi päätyvät asiassa kuin asiassa tiettyyn ratkaisuun joten lapsellista tuomita ketään. Lähinnä noloa sinulle.

Vierailija
4/19 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinähän sen tiedät, että ihan laiskuuttaan niin tekevät. Monessa koulussa on kesäkuussa ja myös elokuussa (oppilaiden jo lomaillessa) työpäiviä. Mitä jos opettajalla on toinen työ? Tekee jotain keikkaa? Omainen hyvin sairas ja huolehtii myös hänestä? Iso remontti ja lapset turvallisuussyistä joitain päiviä pois raksalta? Tai opettajalla itsellään burn out, juuri ja juuri työt hoituu ja työkyky säilyy, kunhan saa viikon tai kaksi lepoa esim. erityislapsensa hoitamisesta (koko kesä ehkä yksin vastuussa perheen pienistä/mahdollisista erityislapsista). Älä tuomitse kun et mistään voi tietää mitä taustalla on. Eiköhän hän ainakin lapsirakas ole kun koulussakin kerran töissä on.

Vierailija
5/19 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan heillä vielä töitä? Minä olen ainakin ollut vielä ensimmäisellä ja toisella lomaviiikolla töissä. Tänä keväänä jäi moni homma rästiin ja haluan ne valmiiksi ennen kuin lähden täysin lomalle.

Vierailija
6/19 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kaikista kouluista, mutta ainakin mun siskolla on vielä työpäiviä ihan koululla kesäkuussa. Koronan takia ja muutenkin kokoustetaan ja suunnitellaan syksyä..

Vierailija
7/19 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajilla voi olla kesällä töitä monesta syystä. Itse olen pyrkinyt järjestämään muun hoidon kesäkuun muutamille työpäiville, jotta olen saanut koko käytettyä kesäkuun maksuhelpotuksen.

8/19 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja ei kesälomaa koska en ole vakituisessa toimessa.

Kesällä tehdään siis muita hommia.

Yksi kollega ajaa taksia kesät, koska palkka on niin huono että lisätuloja kaivataan.

Eli myös vakituisessa toimessa olevista osa tekee kesäisin muita töitä.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
9/19 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt varmaan oli kyse niistä opettajista jotka ovat lomalla mutta tuovat silti päiväkotiin. Mutta tarinan opetus on se että tuo sen lapsen opettaja, yksinhuoltaja tai kuka tahansa niin älä tuomitse jos et tiedä.

Vierailija
10/19 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei voi tietää miksi tuo joten ei voi tuomita. Mutta ei voi myöskään tietää tuoko ihan vain laiskuuttaan.

Oli ope tai ei, näitä korona-aikaan hoitoon vieneitä on ollut ihan maaliskuusta asti, ja kesäkuu hoidatetaan vaikka ollaan kotona. Fakta.

Vierailija
11/19 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei voi tietää miksi tuo joten ei voi tuomita. Mutta ei voi myöskään tietää tuoko ihan vain laiskuuttaan.

Oli ope tai ei, näitä korona-aikaan hoitoon vieneitä on ollut ihan maaliskuusta asti, ja kesäkuu hoidatetaan vaikka ollaan kotona. Fakta.

Keskity sinä siihen omaan työhösi ja omiin lapsiisi. Et voi tietää perheiden taustoja. Et sairauksia, voimavaroja syöviä velkoja, avioliiton rakoilua, pettämistä, alkoholismia, uhkaavaa työttömyyttä, jatkokouluttautumista, huolta läheisestä, keikkatöitä... Jos vanhempi kokee tarpeelliseksi tuoda lapsen kesällä päiväkotiin, siihen on varmasti jokin syy. Laiskuuskin voi olla syy tai ihan vain tarve saada edes hetki hengähtää. Ja silloin lapsen kannalta voi olla parempi olla päivä päiväkodissa. Ehkä se auttaa ettei vanhemmalle tule hermoromahdusta, ehkä lapsi on siellä ettei tarvitse kuunnella vanhempien riitelyä/itkua. Tai ehkä vanhempi tarvitsee tuon ajan kipeästi lepäämiseen jaksaakseen olla hyvä tai edes kelvollinen tai turvallinen vanhempi loppupäivän.

Ei ole päiväkodin väen tehtävä arvostella mistä syystä ja minkälaisen tyypin lapsi on hoidossa. Teidät on palkattu hoitamaan niitä lapsia, jotka syystä tai toisesta hoidossa ovat.

Vierailija
12/19 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi tän etähomman takia monet hommat kesken. Olen johtoryhmässä joten sitä työtä olen tehnyt kolmena päivänä. Luokkaa olen siivonnut tällä viikolla, koska työpaikka vaihtuu. Tämän lisäksi opiskelen. Olen myös käyttänyt anoppia kahtena päivänä lääkärissä. Naapurini eivät kyllä tiedä näistä muuta kuin sen sen että olen opettaja. Joten jospa huolehtisit vaan omista asioista. En mikäkään kyttää kenenkään päiväkoitipäiviä. Lapset on nyt jääneet lomalle, jos se sua helpottaa.

Vierailija
13/19 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen juuri koululta, jossa kävin varmistamassa tavaroiden siirtymistä siirtotiloihin. Jos en olisi käynyt, muutama laatikollinen tarpeellista opetusvälineistöä olisi päätynyt kaatikselle. Tavarat oli kyllä merkitty oikein....

Vierailija
14/19 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ne työt loppuu siihen kun suvivirsi soi.

Ehkä opit jotain uutta.

Vierailija
15/19 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole enää päiväkoti-ikäisiä lapsia, mutta jos olisi, noi nämä peri viikkoa olisivat olleet vielä hoidossa, koska:

Olen tehnyt töitä fyysisesti koululla useampana päivänä siivoamassa ja arkistoimassa ja lajittelemassa turvahävitykseen menevät asiakirjat. Samaa olen tehnyt kotona.

Töiden lisäksi olen hoitanut asioita (omia sekä iäkkäiden vanhempieni): opettajana en pysty hoitamaan oikeastaan mitään virka-aikana, en fyysisesti enkä puhelimitse/netitse. Tästä syystä loman alussa menee useampi päivä tällaisten asioiden hoitamiseen, oli kyse sitten pannkiasiasta tai hammaslääkärikäynnistä. Opettajana minun ei ole mahdollista hoitaa asioita aamusta (ei liukuvaa työaikaa) tai lounastauolla (sellaista ei ole, syön oppilaiden kanssa).

Samoista syistä veisin lapset hoitoon elokuussa.

Vierailija
16/19 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä muksuja hoidossa on kesäisin paljon. En ymmärrä miksi viedään jos itse lomaillaan.

Vierailija
17/19 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tekee töitä kesäisinkin.

Vierailija
18/19 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni myös jatko-opiskelee. Lisää aineita, kasvatustieteitä, erityispedagogiikkaa, rehtoriopintoja jne

Vierailija
19/19 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja nyt kesälomalla open työstä mutta opiskelen kesäkuun ja elokuun alun. Lapsi siksi pari-kolme viikkoa päiväkodissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän