Minkä ikäisenä olit yksin yötä kotona?
Minkä ikäisenä olit yksin/ilman aikuista yötä kotona ja missä tilanteessa? Ja minä vuonna olet syntynyt?
Minä muistan että vanhempani lähtivät pikkukylän baariin ja minä ja siskoni olimme ala-asteen ensimmäisillä luokilla. Jäimme useinkin tällä tavalla kahdestaan, joskus saattoi joku kaveri olla yötä. Erittäin vastuutonta ja turvatonta, ja jälkikäteen ihmettelen ettei kavereidenkaan vanhemmat paljon kyselleet, kun 8-9v keskenään
Yläasteella 13v -> olin pääsääntöisesti viikonloput yksin, vanhemmat mökillä. Sisko oli usein kavereillaan. Salaa aloin silloin seurustella ja poika oli meillä ilman että kukaan tiesi.
T. 1983
Kommentit (25)
Ala-asteella ehkä 10v sain jäädä yöksi yksin tai oikeastaan kaverin kanssa. Mummi tai naapuri kävivät katsomassa illalla ja vanhemmat soittivat miten menee. Oli niin hauskaa ja jännää olla kotona ilman aikuisia.
14v oli ekat ulkomaanmatkat kavereiden kanssa keskenämme. Lontoossakin kaksin kaverin kanssa ennen kun täytettiin 16.
N1985
Taisin olla 15-16 kun äidillä oli joku työreissu ja sanoin ettei tätini tarvitse tulla vahtimaan. Meillä ei ollut mökkiä, mutta äidillä vuoden tai parin välein saattoi olla työreissu,
12-v olin viikko/kuukausikausia yksin kotona kun äiti lähti toisen miehen matkaan ja jäin yh-isäni luo. Hän sitten löysi uuden naisen ja tämän ä pärät ja tyyliin asui heidän luonaan ja minä asuin yksin kotona. Olen -88.
15-16v kaverin kanssa oltiin meillä yötä viikonloppuna. Oman 15v olen antanut myös nyt olla kaverin kanssa meillä yhden yön keskenään. Sitä nuorempia en jättäisi yöksi yksin.
14-vuotiaana. 90-luvun lapsi.