Odottelin tänään UPS:n pakettia kun toimitus oli luvattu tälle päivälle, mutta ne veikin sen Postiin.
Miksi ne eivät tuoneet sitä suoraan kotiin kuten kuuluu?
Kommentit (11)
Ootko varma että siellä UPS toimii?
Posti tuo sen kotiin. Ups menee postille ja posti tuo.
Odotin eilen paketin kotiinkuljetusta, koska olen kipeänä kotona.
UPS väittää, että minua ei ole tavoitettu, vaikka olin koko päivän kotona ja talon ulko-ovi on auki. Kukaan ei takuulla käynyt ovellani. Ihmettelen, että näin suurella firmalla on varaa toimia näin härskisti. Tutkittuani mielipiteitä netistä, huomasin että tämä vaikuttaa olevan ihan tavallista, en nimittäin ole ainoa, jolle on käynyt sama juttu. Soitin myös firmaan, mistä paketti oli lähetetty, kertoivat että joka päivä saavat monta valitusta näistä UPS:in toimitusvirheistä - tai oikeammin valheista. UPS oli kaiken lisäksi toimittanut paketin 5 km päähän, vaikka heillä on toinen noutopiste paljon lähempänä osoitettani. Näköjään tekevät mikä on heille itselleen mukavinta, asiakkaasta viisveisataan. Ja nuo nettisivut ja robotit ja valmiit vastaukset, aaarrgggg, miten turhauttavaa saada edes valitus tehtyä.
Meillä UPS jätti paketin oven eteen. Hyvin tehty, koska toimituspäiväksi osui sellainen että en voinut olla paikalla ja meidän ovemme on omakotialueella suojaisessa paikassa.
Muuten, vaikka Posti saa satikutia pakettiautomaateistaan ja siitä että toimittaa paketit minne sattuu, niin eivät muut kuljetusfirmat ole sen parempia. Esimerkiksi Post Nord väittää joka kerta yrittäneensä toimitusta vaikka aivan varmasti eivät ole käyneet pimpottamassa ovikelloa.
Yleensä ihmisillä on ongelmat näin päin, että odotettua kotiinkuljetusta ei tulekaan. Itselleni tuli tässä korona-aikana, kun olen ollut kotona, joku paketti väärin. Kuski soitti kolme kertaa ovikelloa, niin että varmasti kuuluu, ennen kuin ehdin yläkerrasta avaamaan. Sanoin sitten heti, että en odota mitään tilausta.
Toisen kerran ovelle jätettiin lounasruuat. Onneksi olin tekemästä itsekin lounasta ja oven lähellä, joten ehdin huikata jo autossa olevalle kuskille, että nyt oli väärä ovi. Naapuriyhtiöön oli menossa, mutta lapussa luki vain Tuija tms, joten en olisi tiennyt osoitetta, jos kuski olisi jo poistunut.
Eikö olisi helpompi suosiolla tilata paketti johonkin noutopisteen kuin kytätä kotona odottelemassa, josko sieltä se paketti joskus tulisi.
^ No usein se myyjä (kansainvälinen nettikauppa) on valinnut toimitustavan.
Vierailija kirjoitti:
Posti tuo sen kotiin. Ups menee postille ja posti tuo.
Ei välttämättä. Posti tekee yhden yrityksen ja jos et ole kotona, jättävät lapun ”noudettavissa postista”.
FedEx toimitti ovelle, just kuin oli luvattu. Tuli tekstiviesti ja homma toimi.
Ei voi olla kovin kannattavaa Upsillekaan roudata päivätolkulla jotain 200 g pikkupakettia edestakaisin pitkin pääkaupunkiseutua ja aspa käyttää aikaa vastaamalla valituspuheluihin. Eilinen pakettini on haettu tänään noutopisteestä valitukseni jälkeen ja piti toimittaa minulle kotiin taas tänään. Ei tullut. Alaovi oli taas auki klo 21.00 saakka. Joku pakettiauto ajoi oven eteen viiden maissa mutta peruutti samantien pois, kukaan ei tullut autosta edes ulos, näin parvekkeelta. Ihan käsittämätön farssi. No, en ihan helpolla aio antaa periksi. Huomenna taas aspan kanssa kivat keskustelut, jospa saisi jonkun esihenkilön kiinni, tuskinpa.
Jakelija pääsee paljon helpommalla, kun vie kaikki lähetykset yhteen paikkaan sen sijaan, että kävisi joka ovella toimittamassa jokaisen perille erikseen.