Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun tuntuu, ettei voi itse vaikuttaa elämäänsä

Vierailija
10.06.2020 |

Olemme eronneet ja entinen elää hyvissä puitteissa uutta elämäänsä. Minä olen monella tavalla sidottu. En voi muuttaa toisaalle mielenkiintoisten opintojen tai työn vuoksi koska ex ei hyväksy lasten muuttoa, minulla ei ole varaa ostaa omistusasuntoa nykyiseltä asuinalueelta jossa taas lapset haluavat elää tutussa ympäristössä, työ täyttä olla ihan lähellä että selviän arkiaikataulujen kanssa..Läheisverkosto on kauempana ja haluaisin asua tai ainakin olla enemmän siellä. Tuntuu, että käteni ovat täysin sidotut enkä voi mieleistä elämää puitteineen luoda.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka jaatte lasten asumisen te muut?

19 vastaa: periaatteessa lapset ovat ex:llä joka toinen viikko pe-su ja joka toinen viikko yhden yön. Viime aikoina on ollut poikkeusajat tämän suhteen. Ongelma on se, etten voi luottaa ex:ään, vaan joudun koko ajan olemaan ns. takapäivystäjänä, mikäli tulee perumisia tms.

Vierailija
22/27 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

19 vastaa: periaatteessa lapset ovat ex:llä joka toinen viikko pe-su ja joka toinen viikko yhden yön. Viime aikoina on ollut poikkeusajat tämän suhteen. Ongelma on se, etten voi luottaa ex:ään, vaan joudun koko ajan olemaan ns. takapäivystäjänä, mikäli tulee perumisia tms.

Tilanne on sinulle kohtuuton. Ilmoitat eksällesi että sinä muutat ja jatkat elämääsi, lapset sopeutuvat kyllä ja löytävät uudet kaverit. On täysin mahdollista järjestää heille tilaisuus tavata vanhoja kavereita, kun vierailevat isänsä luona/ vanhalla PK: lla,eikö? Jos isä ei ole luotettava, on sopimukset tehtävä kirjallisesti, eikä mitään ' takapäivystelijän' rooleja sinulle,sinähän kannat nyt jo kaiken vastuun- älä alistu tuollaiseen! Hän joutuu vastuuseen siitä,jos ei ole lapsistaan kiinnostunut edes parin yön vertaa, eihän tuossa ole edes kyse yhteishuoltajuudesta vaan sinua vedätetään ja nöyrytetään liian kiltteytesi vuoksi. Mukava herätä katkerana yksinäisenä naisena kun lapset lentäneet pesästä? Kaikki tuon vastuuttoman lapsimiehen takia? Juu ei, nyt otat yhteyttä lastenvalvojaan, toimitat asiasi ja tilannekuvauksen sinne kirjallisesti ( huom! On oikeusturvasi kannalta tärkeää, että et joudu missään sana sanaa vastaan tilanteeseen, itse vuosien aikana olen oppinut tallentamaan kaikki tärkeät/ tapahtumien todellisen kulun todistamista varten käymäni keskustelut,viestit,puhelut,jne, asioin s- postilla aina kun voin ja toimitan virkatahoille aina kirjallisena kaikki kysymykseni,mahdolliset vaateeni yms asiat,mitään ei pidä jättää virkailijoiden omien tulkintojen varaan koskaan. Kirjallinen tapaamissopimus ja jos ei noudata, ilmoitat lastenvalvojalle, että sinä haet yksinhuoltajuus toiselta polta käsin, jos mies ei kerran vastuutaan kanna. Mies oikeasti on velvollinen järjestämään elämänsä lasten tarpeiden mukaan, ei omiensa! Onnea muuttoon ja uuteen elämään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on sinulle kohtuuton. Ilmoitat eksällesi että sinä muutat ja jatkat elämääsi, lapset sopeutuvat kyllä ja löytävät uudet kaverit. On täysin mahdollista järjestää heille tilaisuus tavata vanhoja kavereita, kun vierailevat isänsä luona/ vanhalla PK: lla,eikö? Jos isä ei ole luotettava, on sopimukset tehtävä kirjallisesti, eikä mitään ' takapäivystelijän' rooleja sinulle,sinähän kannat nyt jo kaiken vastuun- älä alistu tuollaiseen! Hän joutuu vastuuseen siitä,jos ei ole lapsistaan kiinnostunut edes parin yön vertaa, eihän tuossa ole edes kyse yhteishuoltajuudesta vaan sinua vedätetään ja nöyrytetään liian kiltteytesi vuoksi. Mukava herätä katkerana yksinäisenä naisena kun lapset lentäneet pesästä? Kaikki tuon vastuuttoman lapsimiehen takia? Juu ei, nyt otat yhteyttä lastenvalvojaan, toimitat asiasi ja tilannekuvauksen sinne kirjallisesti ( huom! On oikeusturvasi kannalta tärkeää, että et joudu missään sana sanaa vastaan tilanteeseen, itse vuosien aikana olen oppinut tallentamaan kaikki tärkeät/ tapahtumien todellisen kulun todistamista varten käymäni keskustelut,viestit,puhelut,jne, asioin s- postilla aina kun voin ja toimitan virkatahoille aina kirjallisena kaikki kysymykseni,mahdolliset vaateeni yms asiat,mitään ei pidä jättää virkailijoiden omien tulkintojen varaan koskaan. Kirjallinen tapaamissopimus ja jos ei noudata, ilmoitat lastenvalvojalle, että sinä haet yksinhuoltajuus toiselta polta käsin, jos mies ei kerran vastuutaan kanna. Mies oikeasti on velvollinen järjestämään elämänsä lasten tarpeiden mukaan, ei omiensa! Onnea muuttoon ja uuteen elämään!

Korj. Haet yksinhuoltajuutta toiselta pklta käsin.

Vierailija
24/27 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä niin haluaisin muuttaa, vaan pelkään isän suuttuvan ja hakevan lapsia itselleen asumaan. Vanha paikkakunta ja isot tilat niin jos onnistuisikin. En uskalla.

Vierailija
25/27 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se on kun erehtyy lapsia tekemään. Minäkin haluaisin asua ihan muualla ja elää ihan eri tavalla, mutta lapsen takia tässä pyöritellään peukaloita ja lasketaan päiviä vielä vuosia.  Lähinnä toivoo, että ei tule mitään sairauksia tai onnettomuuksia, että ei ehdi kuolla ennen kuin ehtii elää sitä haluamaansa elämää edes pienen hetken. 

Vierailija
26/27 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kannattaa varoa muuttamisen kanssa ja käydä asiaa läpi esim. lastenvalvojalla etukäteen. Tiedän tapauksen jossa äiti muutti "omin päin" lasten kanssa Oulusta Jyväskylään ja lapset todellakin sitten määrättiin isälle. Äiti muutti lopulta takaisin Ouluun. Ymmärtääkseni tässä vaikutti ainakin se, että äiti muutti noin kauas ja se, että lapset olivat jo kouluikäisiä.

Vierailija
27/27 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä se vasta katkeralta kuulostikin. Tiedän, että tämä oli toinen vaihtoehto, mutta päätin tehdä tietoisen päätöksen lapsen edun mukaisesti ja vaikuttaa elämässäni muihin asioihin kuin työhön ja asuinpaikkaan. Toki minun lapseni lähestyvät jo teini-ikää, joten mielipiteensä heilläkin ja kyse ei enää ole kuin muutamista vuosista.