Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heräsin vasta tänään siihen, että olin yhdessä narsistin kanssa (mitä mieltä olette?)

Vierailija
10.06.2020 |

Kuten otsikosta huomaa, heräsin aamuyöllä ajattelemaan tulevan ex-puolisoni käytöstä ja klikkailin itseni Googlen hakutuloksissa ”narsismi” käsitteeseen. Häpeän sanoa, mutta olen ajatellut aiemmin kyseessä olevan todella harvinainen mielisairaus, jolla usein väärin mm.netissä viitataan itsekeskeiseen tai itserakkaaseen henkilöön (jotka eivät kuitenkaan usein oikeasti ole narsisteja).

Olen kuitenkin lähes varma, että soon-to-be (eroprosessi käynnissä) ex-miesystäväni on narsisti (hänellä on todettu ainostaan kaksisuuntainen mielialahäiriö).

Kun tutustuimme hän oli äärettömän hurmaava, sanan kaikessa merkityksessä: Avasi ovia, toi kukkia, tarjosi ravintolaillallisia. Hän on äärettömän komea, sekä varsin tunnettu mediapiireissä (voisin sanoa julkkis).

Olemme olleet yhdessä 3-vuotta, josta ensimmäiset kaksi olivat aivan ihania. Täynnä jatkuvaa huomioimista, lahjoja, kauniita asioita ja hurmaavia tulevaisuudensuunnitelmia. Viime vuoden aikana kaikki kuitenkin muuttui vähitellen. Löysin jatkuvasti itseni tekemästä kaikki ”tylsät asiat” kuten kotityöt, lemmikkiin liittyvät asiat, ja aloin myös huomaamaan että mies alkoi viettämään 10-12 tuntisia työpäiviä, joista vähintään kuusi erilaisissa sosiaalisissa tapahtumissa, eikä siinä mitään kiva että oli omaa aikaa.

Yllättäen aloin huomaamaan että aloin saamaan uusia vaatteita, outojen piikittelyiden kanssa kuten ”kun sun vaatteet on muuten niin nuhjuisia”, ”ostin sinulle meikkikirjan kun välillä meikkisi on niin suttuinen”. Kuvaan tulivat myös toisten naisten oudot yhteydenotot, jotka annoin joka kerta anteeksi sillä syyhän oli minun, olin ollut miehen mielestä ”kylmä” , ”tunteettoman oloinen” ja se oli saanut miehen tuntemaan itsensä ”arvottomaksi” ja hakemaan huomiota muilta naisilta.

Miehellä oli äärimmäisen kylmät suhteet vanhempiinsa, hän oli ainoa lapsi ja osoitti ihan julkisesti halveksuntansa vanhempiaan ja muita ihmisiä kohtaan. Välillä, hän saattoi olla myös tuntemattomille hurmaavan ihana, mutta ainoastaan jos tiesi näiden esim. olevan sijoittajia, malleja ”tärkeitä ihmisiä”. Muille ihmisille, kuten vaikkapa kaupan kassalle, tarjoilijalle tai siivoojalle hän saattoi olla äärimmäisen julma, räjähtävä ja aggressiivinen -erityisesti jos syy oli hänen (esim väärä tilaus). Jatkan seuraavaan viestiin->

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä on tukiryhmiä.

Vierailija
2/6 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt valitettavasti isäni joutui sairaalaan n.kuukausi sitten, ja koska teen töitä kotoa käsin matkustin heti äitini tueksi (äiti myös sairastui ja tarvitsi apua).

Isäni joutui hengityskoneeseen, ja taisteli oikeasti elämästään n.7pv ajan (selvisi lopulta) ja äitini joutui myös sairaalaan tiputukseen (ei niin vakava tila kuitenkaan).

Koko tämän 2viikon aikana, en saanut kertaakaan viestiä mieheltä. Ainoa yhteydenotto jonka sain, oli kahdeksantena päivänä kun hän soitti kertoakseen töistään. Hän ei kertaakaan ottanut yhteyttä kysyäkseen miten menee/tarvitsemmeko apua/voinko hän tehdä jotain. Ei kertaakaan.

Meillä ei ollut mitään riitaa/kitkaa ennen tätä, mutta mies oli sitä mieltä ettei minun olisi tullut matkustaa auttamaan äitiäni sillä ”Ei sun isä kuitenkaan tule kuolemaan. Suomessa on paras terveydenhuolto”.

Olin henkisesti aivan loppu, sillä tuon viikon aikana jouduin soittamaan n.3h välein teho-osastolle kuullakseni miten isällä menee, ja loppuaika oli pelkkää pelkoa ja rukoilua että isä selviää. Nukuin n.1.5h pätkiä, ja itkin n. 90% ajasta.

Miehen kommentit, kun kysyin jälkeenpäin miten hän pystyi jättämään minut oman onneni nojaan oli ”tiesin että isäsi selviää” ”et sinäkään laittanut kertaakaan minulle viestiä, olit täysin tunnekylmä.”. Eli syy oli minun. Koko tämän ajan näin ja kuulin Facebookista että mies oli Majoittunut parhaita ystäviään luonamme (tulivat Helsinkiin viikoksi) sekä käynyt juhlimassa (yksityishenkilöiden bileissä). Minulla ei ole tarkempaa tietoa ikinä bileiden sisällöstä, mutta mieheni aina kertoo nauraen miten parhaat ystävänsä pettävät puolisoitaan (toinen tunnettu jääkiekkoilija, jos vaikka tyttöystävä tunnistat itsesi tästä) Sekä käyvät maksullisissa naisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vain sanoa muille, jotka ehkä googlettavat itsensä tähän keskusteluun tarviten apua: apua on olemassa, ja ikinä ei ole liian myöhäistä lähteä.

Häpeän, että olen ollut niin sinisilmäinen, uskonut valheita, ja antanut miehen elämän olla oman elämäni keskipiste niin pitkään. Häpeän, että en nähnyt tätä aiemmin, ja että uskoin kaikki valheet jotka nyt tajuan täysin järjettömiksi.

Toivottavasti myös muut saatte apua, ettekä usko erovaiheessa krokotiilinkyyneleitä. Pahinta aikaa on ero, mutta sen jälkeen uskon ja toivon, että helpottaa.

Vierailija
4/6 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen sanoisin. Ei narsisti.

Vierailija
5/6 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi olla narsisti, ei se ole mitenkään harvinaista.

Vierailija
6/6 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on narsistisesta ystävästä. Ehkä pahinta on kun miettii miten onkaan ollut niin vietävissä. Jotenkin se häpeä kalvaa todella pitkään ja palaa vuosien jälkeenkin. Mutta toisaalta aina voi lohduttautua sillä että mikäli sitä yhä eläisi tuota harhaa, olisi tilanne paljon pahempi. Ja paljon surullisempaa on se tyhjyys narsistin sisällä, hän ei tule koskaan elämään normaalisti ja kokemaan esimerkiksi aitoa rakkautta.