Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verkkopankki painostaa

Vierailija
10.06.2020 |

hankkimaan jonkun tunnuslukusovelluksen? Ei anna maksaa laskua enää paperisella tunnuslukukortilla? En omista älylaitetta, niin voiko pankki oikeasti pakottaa minut hankkimaan älylaitteen? Missä pankeissa käy vielä paperinen tunnuslukukortti, että voi vaihtaa pankkia?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mikä pankki kyseessä?

Mulla on tili kahdessa pankissa, enkä omista älypuhelinta. Danske Bankilta saa tunnuslukulaitteen, S-pankissa on mahdollista käyttää tunnuslukutaulukkoa vanhaan tapaan, jos varmistaa lisäksi tekstarina tulevalla koodilla.

Minusta nuo ovat kummatkin helppoja tapoja parantaa verkkopankin turvallisuutta.

Oletko edes yrittänyt selvittää asiaa pankistasi vai itketkö vaan passiivisena asiaa täällä Vauvalla? Eikö tilisi turvallisuus ole sinulle tärkeää? Vai etkö ymmärrä mistään mitään?

Selvittelin asiaa ja pelkästään kehotetaan ottamaan sovellus käyttöön? Tuli ihan äsken eteen tämä tilanne ja pankki on POP

Vierailija
22/36 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordealla on ainakin Youtubessa video miten se tunnuslukulaite otetaan käyttöön ja toimii. Se on ihan helppo systeemi vaikka ensin tuntuu sekavalta ja verkkopankki neuvoo joka välissä mitä nappia pitää painaa että onnistuu. Itselleni tuli pakoksi ladata se sovellus puhelimeen koska muuten veloittavat siitä useita euroja kuukaudessa vaikka onkin se laite käytössä. Haluavat kuulemma ohjata ihmisiä sinne mobiiliin että on aina pankki mukana ja käytössä. Sitten kun puhelin pöllitään tai tippuu johonkin huomaamatta, ollaan pulassa ja Nordea varmasti pelastaa kun maksaa siitäkin palvelusta. Suututtaahan se että pitää ottaa pakolla käyttöön palvelu ettei tarvitse maksaa palveluista. Nyt itselläni on nolla euroa palvelumaksut kun ilman mobiilia olisi 4€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankki kelpuuttaa tunnuslukutaulukon paperisena. 

Vierailija
24/36 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää suostuko mobilepayhin - muuten kaikki muut vaihtoehdot viedään pois.

Käyttäkää myös käteistä mahdollosimman paljon.

Vierailija
25/36 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman pankkini sovellus on saanut ihan ala-arvoiset käyttäjäkokemukset. On ihan ok että että kehitetään uusia järjestelmiä helpottamaan jonkun ihmisen elämää, muttei nämä uudet systeemit pitäisi olla pakollisia, niin ettei vanhat enää toimi. Ihmetyttää myös tuo turvallisuuden muka paraneminen? Nyt rahoihini pääsee käsiski nelinumeroisen luvun jälkeen, kun verkkopankki aiemmin vaati neljä eri tunnistautumista?

Vierailija
26/36 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöpankki optialla on ainakin se paperinen kortti käytössä. Toki nykyaikaisempikin vaihtoehto, mutta itse en myöskään ole halunnut vaihtaa pelkästään minkään sovelluksen varaan. 

Vierailija
27/36 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tili kahdessa pankissa, enkä omista älypuhelinta. Danske Bankilta saa tunnuslukulaitteen, S-pankissa on mahdollista käyttää tunnuslukutaulukkoa vanhaan tapaan, jos varmistaa lisäksi tekstarina tulevalla koodilla.

Minusta nuo ovat kummatkin helppoja tapoja parantaa verkkopankin turvallisuutta.

Oletko edes yrittänyt selvittää asiaa pankistasi vai itketkö vaan passiivisena asiaa täällä Vauvalla? Eikö tilisi turvallisuus ole sinulle tärkeää? Vai etkö ymmärrä mistään mitään?

Selvittelin asiaa ja pelkästään kehotetaan ottamaan sovellus käyttöön? Tuli ihan äsken eteen tämä tilanne ja pankki on POP

Jos oikeasti olisit selvittänyt asiaa, olisit nähnyt POPin verkkosivulla tämän tiedon:

"Mikäli sinulla ei ole älypuhelinta tai muutoin mahdollisuutta POP Avain -tunnuslukusovelluksen käyttöön, saat tunnuslukukortin rinnalle lisävahvistusmenetelmän, jonka avulla voit vahvistaa verkkomaksut ja tilitapahtumat myös jatkossa. "

Että soita hyvä ihminen sinne pankkiisi ja kysy mikä tuo uusi vahvistusmenetelmä on ja milloin tulossa!!!

Huoh, voi teitä uusavuttomia.

Vierailija
28/36 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista se on kun joutuu pankin ehdoilla tekemään työt ja vieläpä maksamaan siitä kuukausimaksun muodossa.

Ei riitä, vaikka olisi isokin summa säästössä. Työskentele ja maksa!

minkä ihmeen kuukausimaksun? Ei minulla ainakaan mitään "kuukausimaksuja" mene. Nordeassa olen asiakkaana.

Vierailija
29/36 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovellukseen siirtymistä perustellaan turvallisuudella, mutta itse en ainakaan tykkää kuljettaa koko elämää jossain älylaitteessa, eikä mulla ole tarve päästä käyttämään verkkopankkia justhetinyt olinpa missä päin tahansa. 

Vierailija
30/36 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella. Älä käytä verkkopankkia.

Vierailija
31/36 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin OP:n asiakkaaksi koska heillä on edelleen tuo paperinen lista. Olen kyllä ollut muutenkin heihin tyytyväinen. Nordeaan olin ollut tyytymätön jo kauan. Vaihtamalla parani.

Vierailija
32/36 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti olisit selvittänyt asiaa, olisit nähnyt POPin verkkosivulla tämän tiedon:

"Mikäli sinulla ei ole älypuhelinta tai muutoin mahdollisuutta POP Avain -tunnuslukusovelluksen käyttöön, saat tunnuslukukortin rinnalle lisävahvistusmenetelmän, jonka avulla voit vahvistaa verkkomaksut ja tilitapahtumat myös jatkossa. "

Että soita hyvä ihminen sinne pankkiisi ja kysy mikä tuo uusi vahvistusmenetelmä on ja milloin tulossa!!!

Huoh, voi teitä uusavuttomia.

optialla se oli ainakin tekstiviesti.

Vierailija
33/36 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista se on kun joutuu pankin ehdoilla tekemään työt ja vieläpä maksamaan siitä kuukausimaksun muodossa.

minkä ihmeen kuukausimaksun? Ei minulla ainakaan mitään "kuukausimaksuja" mene. Nordeassa olen asiakkaana.

Monissa pankeissa joutuu maksamaan kuukausimaksun tilistä, ei kaikissa.

Nordeassa peruspankkipalvelujen maksu on 7,5 e/kk. Nuorille suunnattu Check-in asiakkauus on kuukausimaksuton.

Vierailija
34/36 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordeassa peruspankkipalvelujen maksu on 7,5 e/kk. Nuorille suunnattu Check-in asiakkauus on kuukausimaksuton.

https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/palvelumme/asiakasedut/premium-a…

"saat meiltä maksuttomat arjen pankkipalvelut: tilit, kortit, tunnusluvut, mobiilipankki, verkkopankki ja monet muut palvelut."

Kannattaa kantaa muutakin kuin hiekkaa pankin lattioille niin saa palvelua.

Vierailija
35/36 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"saat meiltä maksuttomat arjen pankkipalvelut: tilit, kortit, tunnusluvut, mobiilipankki, verkkopankki ja monet muut palvelut."

Niin check-in asiakkuus tapahtuu niin että asiakas palvelee itse itseään netissä, joten hiekkaa ei tule pankkikonttoriin. Se on kuitenkin tarkoitettu asiakkaille, jotka ovat nuoria- ja opiskelijoita eli yleensä vähävaraisia.

Vierailija
36/36 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin check-in asiakkuus tapahtuu niin että asiakas palvelee itse itseään netissä, joten hiekkaa ei tule pankkikonttoriin. Se on kuitenkin tarkoitettu asiakkaille, jotka ovat nuoria- ja opiskelijoita eli yleensä vähävaraisia.

Et osaa siis myöskään lukea. Missä yllä olevassa linkissä puhutaan check-in asiakkuudesta?