Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lantiopohjalihasten harjoittelusta

07.07.2006 |

Mitäs teille muille on annettu ohjeeksi lantiopohjalihasten harjoittelemisesta raskausaikana?

Meillä oli terveyskeskuksen fysioterapiassa yksi käynti, jossa kehotettiin tekemään 5 kertaa viikossa 100-150 lantiopohjalihasten harjoituksia (yhteensä nopeita puristuksia ja pitkiä jännityksiä). Kuulemma vasta sitten siitä on jotain hyötyä. Aika paljolta kuullostaa. Vaikka kyl varmaan on hyötyä. et tekee niitä edes vähän, jotta sitten palautuisi synnytyksestä nopeammin.

Aika vähälle on jäänyt kyl toi harjoittelu kaikesta ohjeistuksesta huolimatta, kun jotenkin ei jaksa selällään makoilla ja pystyssä tai istuvaltaan en oikein osaa niitä tehokkaasti tehdä. Olikos jotain vinkkejä muunlaiseen harjoitteluun?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ekalla neuvolakäynnillä sain monisteita jumppaohjeista. Niitähän voi treenata ihan simppelisti tässä koneen äärellä istuessaankin supistelemalla :) Mun piti niitä jumpata ahkerasti, mut niinpähän tuo on jäänyt. Sillon aina välillä muistaa vähän jumpata, kun aivastaessa joskus tulee tippa pöksyihin!! No mut eiköhän ne tästä palaudu ennalleen ja synnytyksen jälkeen pitää ainakin treenata ahkerasti. rv32+6

Vierailija
2/4 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantionpohjalihaksia kannattaa treenata kaiken aikaa, oli sitten raskaana tai ei. Eri mittaisia supistuksia kannattaa tehdä päivittäin askareitten lomassa. Turha joka kerta on sataan laskea, on hienoa jos päivittäin muistaisi tehdä muutaman kerran parikymmenen sarjankin. Kun saa sen tavaksi, niitä tulee tehtyä sen enempää ajattelematta aina kun hieman pysähtyy, vaikka liikennevaloihin tai lysähtää sohvalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lantionpohjalihasharjoittelua KANNATTAA tehdä vaikkei aina huvittaisikaan. Nimittäin, kun ekan raskauden aikana en niitä tehnyt (en jaksanut, enkä uskonut), niin minulle tuli synnytyksen jälkeen kamala virtsankarkailuvaiva :(.

Aurinkoista heinäkuuta! =)

Vierailija
4/4 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säilyttänyt vanhan Vauva-lehden (4/2000) jossa on asiasta fysioterapeutin artikkeli.

Mukana on tällaiset ohjeet: Voimahrjoittelu jossa kaikki paikat supistetaan kiinni ja pidetään 10 laskien, rentoutetaan 20 laskien, toistetaan 5 kertaa.

Nopeusharjoitus jossa supistetaan ja rentoutetaan lantiopohjalihakset mahd.nopeasti 5-10 kertaa. Viimeisenä kestovoimaharjoitus jossa supistetaan hitaasti asteittain jännitystä lisäten 10-20 sek, toistetaan 10 kertaa.

Ohjeiden mukaan alussa näitä tehdään 5 krt/vko ja ylläpitoharjoitukset 2 krt/vko.

Itse tein näitä ensimmäisen synnytyksen jälkeen ja sain paikat kuntoon. Nyt toista odotellessa olen aloittanut harjoittelut jo etukäteen, samojen ohjeiden mukaan.