Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Persoonallisuushäiriötestissä tällainen kysymys - mitä vastaisit?

Vierailija
10.06.2020 |

Löysin netistä englanniksi testin, joka on psykologien ja psykiatrien laatima sekä ihan virallisesti käytössä. Siinä oli seuraava kohta.

"I'm pretty inflexible about matters of morality, ethics, and values."

Ja vastausvaihtoehdot:

"Disagree strongly (not at all me)
Disagree a little
Neither agree nor disagree
Agree a little
Agree strongly (this is very like me)"

Minkä vastausvaihtoehdon valitsisit?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hieman eri mieltä. Minulla on kyllä vahvat arvot, mutta tässä jatkuvasti ihmisenä kasvaessa niitä tarkistelen uudelleen ja muutan välillä mieltäni.

Vierailija
2/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agree strongly valitsin kun mulle tehtiin tuo testi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hieman eri mieltä. Minulla on kyllä vahvat arvot, mutta tässä jatkuvasti ihmisenä kasvaessa niitä tarkistelen uudelleen ja muutan välillä mieltäni.

Eikö sinulla ole pysyviä, tinkimättömiä arvoja sekä niihin perustuvaa etiikkaa (sitähän tuossa tiedustellaan)? Etkö ajattele, että jotkin teot ovat varmuudella ja aina väärin?

Jäin kummastelemaan tuota kohtaa testissä. Miten voi saada persoonallisuushäiriöpisteitä siitä, että ajattelee vaikka pe do fiilisten tekojen varmuudella ja pysyvästi olevan väärin? Eikö se ole enemmänkin tervettä?

Vierailija
4/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Ääripäät ovat harvemmin hyviä missään asiassa. Vastaisin ehkä "Agree a little". Mielestäni on joitakin asioita joista ei voi tinkiä missään tilanteessa, mutta toisaalta kun tilanteet muuttuvat niin ei voi olla kaikki aina kiveen hakattua.

Vierailija
5/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Agree strongly valitsin kun mulle tehtiin tuo testi

Ohis Miksi.

Vierailija
6/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole pysyviä, tinkimättömiä arvoja sekä niihin perustuvaa etiikkaa (sitähän tuossa tiedustellaan)? Etkö ajattele, että jotkin teot ovat varmuudella ja aina väärin?

Jäin kummastelemaan tuota kohtaa testissä. Miten voi saada persoonallisuushäiriöpisteitä siitä, että ajattelee vaikka pe do fiilisten tekojen varmuudella ja pysyvästi olevan väärin? Eikö se ole enemmänkin tervettä?

Ohis ihmiset ajattelee niin eri tavalla. Minulle ei tule tuon kysymyksen edessä edes tuo mainitsemasi asia mieleen. Ajattelen perhearvoja, uskollisuutta jne.

Vierailija
7/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nurinkurinen ajattelutapa, siinähän on kyse vastaajasta itsestään, ei yleisesti (not at all me, very like me), mutta juuri niin persoonallisuushäiriöiset kokevat, että oikeutus tulee heidän omasta katsannostaan,

Vierailija
8/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole joustamaton ihminen, voin keskustella ihan kaikesta ja pidän siitä että joku tuo asiaan uusia näkökulmia. Nautin tästä todella paljon. En koskaan millään tavalla osoita tuomitsevani muita.

Mutta minulla on myös oikeus valita ne kaikista läheisimmät ihmiset ympärilleni. Ne harvat joihin luotan.

Voisin kuvitella olevani aika tyypillinen suomalainen, ottaako englanninkielinen testi tämän huomioon?

Vierailija
9/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No diagnoosin voi saada yhdellä käynnillä ilman että vastaa tuohon testiin tai edes mihinkään vastaavista kysymyksistä. Osa psykiatreista on selvänäkijlitä omasta mielestään.

Ohis.

Vierailija
10/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt? Mitä itse vastaisit?

Vastaisin että "Agree a little", vaikka on rajoja joita nähdäkseni ei pidä koskaan ylittää. Koska sitten on myös rajoja joita on hyvä pääsääntöisesti noudattaa, mutta maailma ei kaadu jos joskus joustetaan.

Vierailija
11/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No diagnoosin voi saada yhdellä käynnillä ilman että vastaa tuohon testiin tai edes mihinkään vastaavista kysymyksistä. Osa psykiatreista on selvänäkijlitä omasta mielestään.

Ohis.

Mistä olet saanut diagnoosin?

Kun mulla diagnosoitiin ADHD kävin useaan otteeseen psykiatrin juttusilla. Ensin tehtiin se ADHD-testi ja sitten testailtiin kaikkia muita mielenterveysjuttuja, jotta ne voitaisiin sulkea pois. Sitten oli vielä lisää jotain ADHD-kyssäreitä. Äitikin haastateltiin jossain välissä. Mä kävin ihan julkisella puolella Helsingissä.

Vierailija
12/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agree a little. On joitakin asioita, joissa en jousta. Mutta löytyy myös seikkoja, joiden suhteen saatan muuttaa mieltäni.

Vierailija
13/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriö on sitä miten oma persoonallisuus vaikuttaa MUIHIN, kukaan ei voi ketään hänen pelkistä ajatuksista tuomita.

Vierailija
14/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agree a litle on vastaus.  Normaali ihminen osaa myös joustaa ja soveltaa, sekä ymmärtää tilanteiden erot. 

Vierailija
15/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko linkata testin? Haluaisin kokeilla.

Odotan omaa psykiatriaikaani yhä, sekä mahdollista diagnoosia.

Vierailija
16/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persoonallisuushäiriö on sitä miten oma persoonallisuus vaikuttaa MUIHIN, kukaan ei voi ketään hänen pelkistä ajatuksista tuomita.

Olet täysin väärässä! Persoonallisuushäiri on ihmisen oma persoonallisuus, ei liity muihin ihmisiin. Persoonallisuushäiriö ei ole tuomio. Se on diagnoosi

Viestisi perusteella vaikutat olevan joku joka kuvittelee olevansa "narsistin uhri", ja "tietosi" persoonallisuushäiriöistä pohjautuu iltalehden pariin artikkeliin.

Vierailija
17/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuista huolimatta tämä on persoonallisuushäiriön määritelmä, persoonallisuushäiriö on aina patologinen, ja vaikuttaa henkilön lähipiiriin. Muiden mielen häiriöiden diagnosointi on sitten asia erikseen.

Vierailija
18/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet täysin väärässä! Persoonallisuushäiri on ihmisen oma persoonallisuus, ei liity muihin ihmisiin. Persoonallisuushäiriö ei ole tuomio. Se on diagnoosi

Viestisi perusteella vaikutat olevan joku joka kuvittelee olevansa "narsistin uhri", ja "tietosi" persoonallisuushäiriöistä pohjautuu iltalehden pariin artikkeliin.

Tiedän aiheesta paljon. Olen itsekin käynyt läpi laajan psykologisen testauksen.

Jos mietit asiaa hieman, ymmärrät logiikan. Kukaan ei voi toisen ajatuksia tuomita vääräksi, mutta käytöksen voi.

Vierailija
19/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kysymyksessä on perustavaa laatua oleva virhe. Kenen moraali? Kenen etiikka? Kenen arvot?

Minulla on kaikki nuo hyvin selviä enkä niistä jousta mutta ne ei minulla olet samat kuin mitä 'yleisesti pidetään hyväksyttävinä'. Eli mitähän tuonkin kysymysen vastauksesta voisi päätellä minusta? Ei mitään järkevää.

Vierailija
20/23 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ei kysytä mitään testattavan moraalikäsityksistä, etiikasta tai arvoista. Halutaan vain tietää, kuinka jääräpäinen tai ailahteleva testattava on (omasta mielestään).

Minä vastaisin olevani jokseenkin samaa mieltä. Minulla on varsin jääräpäiset mielipiteet esimerkiksi siitä, onko uskottomuus oikein, ja siitä, suostunko maistamaan raakaa kalaa muiden mieliksi vai en.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi