Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko soseita ½-vuotiaalle, jota myös imetetään?

07.07.2006 |

Niin, siis paljonko teidän 5 - 6 kk vanhat vaavit saa sosetta päivässä imetyksen lisäksi?

Meillä mene pilttipurkillisia varmaan 5-6 kpl päivässä, ehkä enemmänkin menisi, jos vaan antaisi. Lisäksi tissiä 6 - 7 kertaa / vuorokausi. Tissin kanssa on ollut kiukuttelua, ainakaan soseen päälle ei tissi kelpaa kirveelläkään. Lähinnä vaan heti heräämisten jälkeen onnistuu noi tissittelyt. Jotenkin tuntu, ettei tuu tissistä enää " miksikään" vaan tosissaan vaatii sitä kunnon ruokaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 5kk poika syö soseita 2krt vuorokaudessa ja illalla maissivelliä 2dl. Aterialla annan aina yhden kaupan purkillisen sosetta. Jos on sen jälkeen nälkäinen niin maitoa lisäksi. Yleensä ei tarvitse maitoa antaa vaan annan vesihörpyt soseen päälle ja se riittää.

Imetys loppui juuri ja huomasin, että olen ihan turhaan tunkenut tissimaitoa joka väliin. Eli vauva kyllä söi tissiä, vaikka ei nälkäinen ollutkaan. Olin ottanut tavaksi tissitellä vauvan uneen joka välissä ja nyt olen huomannut, että nukahtaa ilman sitäkin -tapatissittelijä siis.

Vierailija
2/8 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huih, meillä on sosemäärissä aikamoiset erot... Meidän vaavi (kohta 7kk, soseitaa syöty 5kk alkaen) syö päivässä vajaat 2 purkkia soseita (yks lihasose lounaalla ja yks kasvissose päivälliseksi) plus n. 1/2 purkkia hedelmäsosetta välipalaksi. Lisäksi annan aamu- ja iltapuuron - n. 1 dl/kerta. Rintaa vauva saa jokaisen aterian yhetydessä eli n. 5 krt/päivä plus yksi yösyöttö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kaikki tyylillään, mutta itse jättäisin sinuna pari sosepurkkia väliin ja antaisin aamuisin ja iltaisin puuroa.

Meillä tyttö on jo kohta 8 kk, mutta tuolloin puolivuotiaana siirryttiin nykyiseen kiinteiden rytmiin:

- aamulla puuro

- lounaaksi liha/kasvissose

- välipalaksi hedelmäsose/jogurtti

- päivälliseksi liha/kasvissose

- illalla puuro

Tämän lisäksi imetän aina ruokien jälkeen. Tällä hetkellä tissi ei enää kovin hyvin päivällä kelpaa (ei malta olla paikoillaan), mutta aamuisin ja iltaisin syö kyllä tosi mielellään.

Vierailija
4/8 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun poikani on nyt 6kk ja viikon, ja syömärytmi on seuraava:

Aamulla ja aamupäivällä ainoastaan imetän, että vauva saisi juotua tarpeeksi maitoa (soseiden yhteydessä menee niin kamalan vähän).

Lounaaksi itsetehtyä kasvissosetta ehkä peruspilttipurkin verran.

Välipalaksi purkillinen hedelmäsosetta.

Illalla puuro.

Muuten vielä täysimetys. Nyt 6kk neuvolassa sain ohjeeksi lisätä ruokaan lihaa, mutta en ole näillä helteillä halunnut lähteä lihaa kaupasta kantamaan ettei pilaannu. Meillä kun ei ole autoa. Iltapäivällä ajattelin myös pikkuhiljaa antaa toisen kasvissoseen.

Terkuin Nuippu

Vierailija
5/8 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaavamme on tasan 6 kk ja hän on vasta päässyt maistelemaan soseita. Pottua on mennyt vajaa viikko ja tänään hän sai ekan kerran porkkanaa. Menekki on aika paljon vähemmän kuin muilla tähän keskusteluun osallistuneilla: vain muutama teelusikallinen päivässä! Hän pitää selvästi ruoasta ja on siitä innostunut, " pureskelukin" on onnistunut ensilusikallisesta, joten hyvin on poika ottanut oppia katsellessaan muiden ruokailua.

Tissimaitoa menee tasaiseen tahtiin.

Vierailija
6/8 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika 5kk ja olen aloittanut soseet heti 4kk. Nyt syö kaksi soseateriaa, kasvissoseen aamupäivällä ja hedelmäsoseen iltapäivällä. n 100g kumpaistakin. Imetän lisäksi.

Vierailija
7/8 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tietysti kaikki on yksilöllisiä ja vauvat erilaisia. Meidän 6 1/2 vuotias syö aamulla puuron, välipalaksi (lounaaksi) 1/2 purkkia hedelmäsosetta, päivälliseksi itsetehtyä bataatti+possu+maissi-sosetta ehkä noin pilttipurkillisen verran, illalla vielä välipalaksi 1/2 purkkia hedelmää ja ennen nukkumaan menoa vielä puuron. Lisäksi hän saa maitoa noin 7 dl päivän mittaan. Hyvin on tällä määrällä typy kasvanut.

Vierailija
8/8 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 6 1/2 vuotias ...

Tuon ikäinen ei vissiin soseilla toimeen tuliskaan =)