Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosi väsynyt työkaveri on pilannut koko työyhteisömme ilmapiirin ja saa pelkäämään

Vierailija
08.06.2020 |

Minulla on työkaverina nainen, jolla ei ole mikään koskaan hyvin. Hän on pahalla tuulella tai sitten hirveän pahalla tuulella. Joka päivä ja kaikissa tilanteissa. Hän on ns. tiimimme pomo joka suunnittelee meidän muiden työt. Itselleen suunnittelee eniten hommaa, niin paljon ettei niistä voi selviä. Ja sitten valittaa ja manaa sitä että ei jaksa eikä pysty kaikkea tekemään ja muita haukkuu ja kukaan ei osaa mitään paitsi hän. Kontrolloi kaikkea ja jos on huonolla tuulella niin ihan avoimesti haastaa riitaa. Tänään aamulla meistä oli yksi kipeänä ja eihän sille mahda mitään mutta tämä nainen oli muutenkin jo jostain syystä ihan raivona ja tämä vaan lisäsi hänen kiukkuaan. Alkoi huutaa ja inttää minulle vastaan ihan mitättömästä asiasta.
Tämä tyyppi on aiemminkin saanut burn outin ja nyt tilanne vaikuttaa aivan samalta. Kävin sanomassa pomollemme että tämä henkilö ei voi henkisesti nyt hyvin mutta pomo ei ottanut tosissaan. Ahdistaa mennä huomenna töihin kun ei uskalla puhua mitään ilman että tämä nainen hyökkää verbaalisesti. On ihan hullun raivon vallassa ja asiakkaillekin kiukkuaa. On selvästi hyvin väsynyt, epävakaa ja avun tarpeessa mutta mitä tässä voi tehdä? Moni työntekijä on jo lähtenyt pois kun ei tule hänen kanssaan toimeen.
Onko jollain kokemusta? Hoitoalalla olemme.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tarvitsee hoitoa. Voi olla vaaraksi potilaille kohta.

Vierailija
2/16 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaankohan samassa työssä? Meillä kans yks vanhempi nainen on ihan hirveän hapan ja vainoharhainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilashan tuo on.

Zinc

Vierailija
4/16 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pucci caalimaan vartijana

Zinc

Vierailija
5/16 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan luottamusmies paikallaan tai sitten valitus työterveyshoitajalle tai hr-osastolle, kyllä heidän pitää ainakin välittää.

Vierailija
6/16 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tyypin. Kukaan ei saa tehdä mitään, hänellä on paljon hommaa ja sitten jos joku sanoo vähänkin mielipidettä tai tarjoutuu auttamaan, hirveä huuto "kyllä minä nämä teen". Eikä se ole naisvaltaisten alojen ongelma, erityisesti raksapuolella on tämän tyylisiä miehiä tullut tavattua.

Vierailija
7/16 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minun pitäisi yrittää saada apua hänelle? Tai mistä? Itse hän ei varmasti tajua tilannettaan.

Vierailija
8/16 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ollaankohan me samassa duunissa? 😁 Vitsailu sikseen, ko. henkilön pitäisi itse tajuta olevansa avun tarpeessa. Näitä supersankareita on (lähes) joka työpaikalla ja siitä saavat kärsiä kollegat + asiakkaat.

Vierailija
9/16 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just sanomassa et onko hoitoala. Itse lähdin tällaisesta paikasta, kiusattuna. Kollega leikki pomoa ja oli helvetin huonolla tuulella kokoajan. Pomo ei reagoinut. En pystynyt jäämään. Nyt teen siivoushommia. Jätti traumat koko 6 vuoden hoitoala ja epävakaat naiset

Vierailija
10/16 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamusmieheltä? Työsuojeluvaltuutetulta tai useamman kollegan voimin esimieheltä. 

Vierailija
11/16 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaajille! Soitan huomenna työterveydenhoitajalle ja kysyn neuvoa häneltä. Nyt on pakko yrittää nopeasti puuttua tähän tilanteeseen.

Vierailija
12/16 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap. Siitä tyypistä pitäs päästä eroon

Vierailija
13/16 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on tiimin pomo ja sitten myös pomo. Miksi? Ette te toisella niistä tee mitään.

Vierailija
14/16 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pomo ei ottanut tosissaan" what? Millainen esimies ei ota huolestunutta työntekijää tosissaan? Ilmankos teillä on pomo ja sitten toinen pomo ja varmaan vielä joku pomo.

Vierailija
15/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita asiasta kirjallisesti, esim. sähköpostilla, niin jää jälki. Jos mitään ei tapahdu, niin lähetä sama ilmoitus uusiksi, ja lisäät jakeluun esimiehen esimiehen ja luottamusmiehen. Parasta olisi tietenkin, jos koko osasto marssisi yhdessä valittamaan asiasta.

Vierailija
16/16 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on tiimin pomo ja sitten myös pomo. Miksi? Ette te toisella niistä tee mitään.

Tiiminvetäjä on ihan yleinen käytäntö, ja hän ei ole yleensä esimies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi