Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisin muuntautua näkymättömäksi?

Vierailija
08.06.2020 |

Nämä erillistalot ovat valmistuneet taannoin (en kerro tarkkaa vuotta, koska naapureissakin on palstailijoita ihan satavarmasti), mutta niin. Koska kaikki muutimme tänne samaan aikaan, joka ikistä osakasta yhdistää monta asiaa ja se on valitettava fakta. Nimittäin iso osa osakkaista on yhtä isoa jengiä, tästä kerroin itse asiassa jo aiemmin. Aina jos bongaan kaksi osakasta juttelemassa keskenään, pian sen jälkeen toiselle on ilmaantunut jotain samaa (esim. istutuksia, joku pieni pintaremppa ulos, mitä tahansa.) Eli tuntuvat olevan todella hyvää pataa keskenään ja lähestulkoon jotain bestiksiä.

No itse en halua leimautua tähän yhteen valtavaan jengiin, mutten silti haluaisi olla se, jota katsotaan ajatellen että tuolla se epäystävällinen tyyppi taas on.

Miten voisin pitää itseni erillisenä tästä jengistä? Täytyykö minun lopettaa kokouksissa käyminen, vaikka se olisi itseni kannalta tosi tärkeää? Pitääkö ryhtyä huononäköiseksi niin, etten aina huomaa moikata naapureita, kun en miiiillään huomannut?

Kaipaan niin kovin sitä aikaa, kun en tiennyt kenestäkään mitään. Ei ollut sääntöjä, kukaan ei kytännyt. Täällä oli aivan ihanaa. Nykyään onkin sitten eri meininki.. En minä täällä vuosikausia aio asua, mutta sen aikaa kun asun, haluaisin olla rauhassa ja täysin erillinen tyyppi, en osa mitään jengiä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sulla vaikeaa. Miksi niin kovasti välität siitä, mitä ne muut sinusta ajattelevat, jos et kerran halua olla osa 'jengiä'. Miksi et vain voi olla oma itsesi; käy kokouksissa jos haluat, moikkaa ihmisiä jos haluat ja tee omalla pihallasi mitä haluat, ei sitä mitä muilla on. Miksi ne sinua epäystävällisenä pitäisivät. Voit kai moikata ja jutella jos joku vastaan tulee. Ei sitä heti tarvi kaveriksi ryhtyä. En oikein ymmärrä, miten tuosta saa ongelman.

Vierailija
2/10 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan edes tykkää moikkailla. Se on ärsyttävää ja turhaa. Pari vanhaa tyyppiä eivät koskaan moikkaa, varmaan tietävät kuka olen ja että mitä juttuja tässä on ollut minun ja taloyhtiön välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anders kirjoitti:

Onpa sulla vaikeaa. Miksi niin kovasti välität siitä, mitä ne muut sinusta ajattelevat, jos et kerran halua olla osa 'jengiä'. Miksi et vain voi olla oma itsesi; käy kokouksissa jos haluat, moikkaa ihmisiä jos haluat ja tee omalla pihallasi mitä haluat, ei sitä mitä muilla on. Miksi ne sinua epäystävällisenä pitäisivät. Voit kai moikata ja jutella jos joku vastaan tulee. Ei sitä heti tarvi kaveriksi ryhtyä. En oikein ymmärrä, miten tuosta saa ongelman.

Totta kai teen omalla pihallani mitä haluan. Annoin vain esimerkin, että täällä suurin osa osakkaista on keskenään jotain suurta kaverijengiä, koska meitä kaikkia yhdistää sama muuttoajankohta ja ongelmat, joita on ollut. En kehtaisi lopettaa moikkaamista, vaikka ei kyllä oikeastaan kiinnostaisi pätkän vertaa.

Vierailija
4/10 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minua jotenkin häiritsee se miten valtaosa täällä haluaa olla osa valtavaa jengiä. Sitten kun joku haluaakin erottua ja oma rauhassa, niin varmaan juoruavat kuinka se *tähän nimeni* on aina sellainen... Juu, minäkin olen huomannut, tosi epäystävällinen biatch... Mitäs mieltä muut ovat?

Nimittäin kyllä täällä myös toistemme nimet tiedetään, sukunimeä myöten. Kaikki ovat saaneet osakaslistat sähköpostiin ja yli-innokkaimmat jengiläiset ovat fb ja wa-ryhmissäkin....

Vierailija
5/10 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juurikin se kun tietää vallan mainiosti, että sana kiirii ympäri yhtiötä, juuri siksi että valtaosa täällä on yhtä isoa jengiä ja jatkuvasti jauhavat tuolla pitkin pihoja ja todellakin juttelevat ihan antaumuksella, eivät mitään diipadaapaa ja katsele kelloa että juuuu tosiaan tässä pitäisi varmaan pikku hiljaa lähteä...

Vaan tuo kaveeraus tuntuu olevan suurimmalle osalle henkireikä ja oikein lempparijuttu.

Vierailija
6/10 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun yksi huomaa, että olen erilainen enkä ota kontaktia, niin alkavat varmasti jauhamaan siitä ympäriinsä.

Vierailija
7/10 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

seiniä päin, päin seiniä. helppua

Vierailija
8/10 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin olla näkymätön. Jo joskus yli 10 vuotta sitten luin uutisen, jossa kerrottiin että tutkijoiden mielestä näkymättömyysviitan valmistaminen olisi mahdollista. Jos sellaisia tulee myyntiin, aion ostaa.

Vierailija
9/10 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohis,mut ymmärrän sua, mua ahdisti valtavasti jo amk:ssa ja harrastusryhmissä nämä "ryhmäytymiset"(hirveä termikin minusta)eli pitäisi just olla muka jotain yhtä, samanmielistä massaa kaikkien. Johdossa vielä yleensä joku "vahva"(eli äänekkäin/röyhkein)johtohahmo, jota kaikkien on kompattava, tai pääsyt juuri sen kingin hampaisiin ja/tai porukasta syrjityksi. Tuttua menoa jo jostain ala-asteelta siis.

En halua kuulua itsekään mihinkään ryhmiin, haluan vain tehdä tekemiseni(esim. koulu, työ, harrastukset),olen peruskohtelias/ystävällinen kyllä kaikille ryhmissä, mutta ei kiinnosta kaveerata kummemmin wa-ryhmissä jne. Itsestä tuntuu kanssa, että pahaa puhutaan sitten selän takan, jos ei lähde mukaan näihin ryhmätouhotuksiin, koettu on useasti nimittäin, ja Suomessa tyyli puhua kaikista selän takana. Ryhmädynamiikka tuntuu myös suosivan muutenkin tällaista kiusaamis-henkistä "liimaa"ryhmissä, itse en halua osaksi tuollaista, ja kiva jos on olemassa oikeasti hyvähenkisiäkin porukoita, itse en ole vielä kohdannut ainakaan.

10/10 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa moikata ystävällisesti ja muuten olla omissa oloissaan. Eivät ne muut välttämättä hahmota itseään ja muita asukkaita niin yhtenä jenginä kuin luulet. Normaaliälyiset aikuiset tietävät, että jotkut ovat sosiaalisempia asuinyhteisössä ja jotkut viihtyvät enemmän omineen.

Jos sinulle on tärkeää ja hyödyllistä käytännössä osallistua kokouksiin, käy niissä. Itse ainakaan en kävisi vain, jotta muille tulisi tietynlainen mielikuva minusta. 

Huolehdi omasta tontistasi, asunnon julkisivusta ja järjestyssääntöjen noudattamisesta moitteettomasti, niin muille asukkaille tulee myönteinen kuva sinusta asioissa, joilla on oikeasti merkitystä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä