Miten mä en osaa tehdä mitään?
En ole oikein missään hyvä. Nuorena olin hyvä kielten opiskelussa ja esseiden kirjoittamisessa. Olen harjoitellut laulua monta vuotta ja siinä olen aika hyvä, mutta en osaa lukea nuotteja enkä tehdä kappaleita, en saa julkaistua mitään, enkä ole hyvä esiintyjä (liian kiusallinen). En jaksa enää kirjoittaa mitään erityistä, ei ole asiaa. Englannin kielen taitoni on suht samalla tasolla kuin 10 vuotta sitten, ei parantunut juurikaan, mutta videoiden ja lukemisen avulla ei huonontunutkaan. Olen yrittänyt opiskella yhtä toista kieltä, mutta pysyn alkeistasolla kun en vaan saa aikaiseksi edistyä kunnolla. Miksihän olen niin laiska ja osaamaton tyyppi :( en jaksa edes lukea kirjoja, vaikka olen lainannut jotain. Pitäisi olla ihan super kiinnostava aihe, että tarttuisin kirjaan.
Kommentit (18)
Kaikki on jossain hyviä. Jopa sinä<3
Opettele jokin taito (joku minkä haluat)
Vaihtoehtoja riittää.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Osaatko ottaa hyvin suihin?
Siitä on kyllä sadellut kiitosta, mutta en ole paljon innostunut peniksistä viime aikoina. Miesten persoonallisuus ärsyttää, enkä ala hommalla rahoiksikaan lyödä. Ap
Et ole löytänyt asiaa mihin oikeasti kokisit polttavaa intohimoa.
Kun ihminen löytää sen jutun mikä on kuin juuri hänelle luoto, silloin unohtuu syömiset ja yöunetkin, kun haluaa vaan tehdä sitä juttua ja tulla siinä paremmaksi.
Kuulostaa siltä, että musiikkia on sinulle pakottanut joku muu (vanhemmat), eikä se sinua itseäsi kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on jossain hyviä. Jopa sinä<3
Opettele jokin taito (joku minkä haluat)
Vaihtoehtoja riittää.Tsemppiä!
Haluaisitko ehdottaa jotain? Aion kyllä jatkaa laulamista, välillä vaan jotenkin tulee pidettyä hengähtämistaukoa laulamisen ajattelusta. En tiedä pitäisikö jossain muussakin olla kumminkin hyvä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä on kyllä sadellut kiitosta, mutta en ole paljon innostunut peniksistä viime aikoina. Miesten persoonallisuus ärsyttää, enkä ala hommalla rahoiksikaan lyödä. Ap
.
Se että vastaat trollille, kertoo että itsetuntosi on huono. Ei kaikkeen tarvi vastata.
Vierailija kirjoitti:
Et ole löytänyt asiaa mihin oikeasti kokisit polttavaa intohimoa.
Kun ihminen löytää sen jutun mikä on kuin juuri hänelle luoto, silloin unohtuu syömiset ja yöunetkin, kun haluaa vaan tehdä sitä juttua ja tulla siinä paremmaksi.
Kuulostaa siltä, että musiikkia on sinulle pakottanut joku muu (vanhemmat), eikä se sinua itseäsi kiinnosta.
Vanhemmat ovat pakottaneet lukemista, kirjoittamista ja kulttuurikiinnostusta, mutta musiikkia ei. Luulen, että voisin vaihtaa nykyisen instrumentin pianoon. Ehkä voisin myös luopua ajatuksesta, että minun on osattava paljon musiikin teoriaa, kun se tuntuu ikävältä ajatukselta. Koska en ole ammattilainen, minun ei ole pakko sitä pakottaa itselleni. Laulamisesta olen kyllä autenttisesti kiinnostunut. Se vaan ahdistaa että en tiedä, mihin sitä käyttäisin. Ehkä harjoittelen vielä n. vuoden kunnes olo on niin varma, että esiintyminen tuntuu paremmalta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Se että vastaat trollille, kertoo että itsetuntosi on huono. Ei kaikkeen tarvi vastata.
Minusta se oli lähinnä vitsi, ja vastasin puolitosissaan. Ei olisi täytynyt tietenkään. Ap
Miksi et yhdistä kielen opiskelua ja laulua? Musikaalisten on joskus helpompi oppia kieliä. YouTubesta löytyy materiaalia vaikka kuinka paljon. Eli sellainen jossa on sanat ja laulat mukana.
Olen samanlainen kuin sinä, ja ikää on niin paljon etten kehtaa sanoa.
Voi kun löytyisi se intohimo ja palo johonkin asiaan. Alan olla varma että itse vain kuulun niihin, joilla ei sitä ole, mihinkään.
Niin. Se osaamisen puute johtuu ihan siitä tekemättömyydestä. Nuotit oppisit jos opettelisit. Jos et jaksa opetella, se on voi voi. Turha silloin valittaa ettei osaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
..tää ei varsinaisesti kuulu tälle palstalle, mutta olen miettinyt, että osa kohteista ei varmaan ole tykännyt "tyylistäni", osan kanssa on synkannut erittäin hyvin. En tiedä onko olemassa hyviä ja huonoja, on vaan sopivia ja epäsopivia pareja. Mielestäni olen kyllä empaattinen ja hyvä lukemaan vihjeitä, joten jos mies kertoo tai ilmaisee mistä tykkää, niin sujuu ainakin aika hyvin. Mutta on sellaisiakin ollut, joista ei ota selvää edes kehonkielen kautta - miespuolinen lahna, vaikea sellaista miellyttää - ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi et yhdistä kielen opiskelua ja laulua? Musikaalisten on joskus helpompi oppia kieliä. YouTubesta löytyy materiaalia vaikka kuinka paljon. Eli sellainen jossa on sanat ja laulat mukana.
Ai siis karaokea/kappaleiden mukana laulua? Kyllä mä sitä teen jo jatkuvasti :) ja selvitän myös mitä lyriikat tarkoittaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin. Se osaamisen puute johtuu ihan siitä tekemättömyydestä. Nuotit oppisit jos opettelisit. Jos et jaksa opetella, se on voi voi. Turha silloin valittaa ettei osaa mitään.
Näinhän se on. Hävettää joskus kun useita vuosia nuoremmat osaa paljon paremmin! Ollut pidempi jakso että en ole pystynyt mihinkään ihmeempään, niin nyt tilanne on se, että hirvittää aloittaa uudestaan. Mutta ehkä voisin antaa itselleni vähän armoa, kyllähän monet pitää harrastuksista lomaa/taukoa ja se on ihan ok ja hyväksi välillä. Ap
Älkääs vähätelkö arjen luovuutta tai sitä "vähää" minkä osaa. Moni osaa laittaa jotain ruokaa, siivota kotinsa ja tehdä pieniä korjaustöitä, pieniä pihatöitä, kaikkea vähän.
Mutta älkää pitäkö niitä itsestäänselvänä. Älkää pitäkö elämänhallintaa itsestäänselvänä. Onnellisuutta voi löytyä vastakohtien kautta: osaan sentään jotain.
Aika moni kokeilee monia eri harrastuksia, eri urheilulajeja, eri leivontareseptejä. Älkää vähätelkö mitään. Puhutaan myös älyllisestä nöyryydestä: jos tiedät ettet tiedä kaikkea, on se parempi kuin jo luulla tietävänsä, osaavansa kaiken.
Puhutaan myös elinikäisestä oppimisesta, voit pitää aivot virkeänä vanhaksi asti ja silloin voi olla apua siitä mitä oli tehnyt aiemmin eli monipuolinen utelias asenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks9i et yhdistä kielen opiskelua ja laulua? Musikaalisten on joskus helpompi oppia kieliä. YouTubesta löytyy materiaalia vaikka kuinka paljon. Eli sellainen jossa on sanat ja laulat mukana.
Ai siis karaokea/kappaleiden mukana laulua? Kyllä mä sitä teen jo jatkuvasti :) ja selvitän myös mitä lyriikat tarkoittaa. Ap
On paljon muitakin kieliä kuin englanti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks9i et yhdistä kielen opiskelua ja laulua? Musikaalisten on joskus helpompi oppia kieliä. YouTubesta löytyy materiaalia vaikka kuinka paljon. Eli sellainen jossa on sanat ja laulat mukana.
On paljon muitakin kieliä kuin englanti.
Ideana se on hyvä, mutta sopii parhaiten mielestäni silloin jos kieltä osaa jo aika paljon. Laulun sanoituksissa on runollisuutta eli ne ei ole kieliopillisesti oikein lauserakenteeltaan, lisäksi ei opi oikeaa painotusta ja lausumista, koska niitäkin muunnellaan tyylin takia. Tietysti tueksi ja voi jäädä sanoja mieleen siitä.
Mietin kyllä, että ehkä mun pitäis jättää tuo kielen opiskelu ja käyttää johonkin muuhun energiaa, hidas edistys kertoo ehkä kiinnostuksen puutteesta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Älkääs vähätelkö arjen luovuutta tai sitä "vähää" minkä osaa. Moni osaa laittaa jotain ruokaa, siivota kotinsa ja tehdä pieniä korjaustöitä, pieniä pihatöitä, kaikkea vähän.
Mutta älkää pitäkö niitä itsestäänselvänä. Älkää pitäkö elämänhallintaa itsestäänselvänä. Onnellisuutta voi löytyä vastakohtien kautta: osaan sentään jotain.
Aika moni kokeilee monia eri harrastuksia, eri urheilulajeja, eri leivontareseptejä. Älkää vähätelkö mitään. Puhutaan myös älyllisestä nöyryydestä: jos tiedät ettet tiedä kaikkea, on se parempi kuin jo luulla tietävänsä, osaavansa kaiken.
Puhutaan myös elinikäisestä oppimisesta, voit pitää aivot virkeänä vanhaksi asti ja silloin voi olla apua siitä mitä oli tehnyt aiemmin eli monipuolinen utelias asenne.
Totta kyllä ja positiivinen asenne :) Ap
Ja siis matematiikassa ja liikunnassa olen lahjaton. Opettelin myös soittamaan yhtä instrumenttia, mutta nyt en ole tarttunut siihen pariin kuukauteen ja on tullut rimakauhu. Enkä sitäkään osaa soittaa kunnolla, vaikka olen yrittänyt jotain kolmisen vuotta. Kuulostaa ihan aloittelijalta ja unohdan usein perusasioita (esm. mikäs se F olikaan...) Ap