Jos kysyy Jeesukselta vastauksia niin johdattaako hän?
Jos haluaa siis tietää mitä pitää elämässään tehdä tms.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se vastaa mitään :/ Olen lähes 60 v rukoillut/uskonut, pyytänyt edes jotain merkkiä jostain vastauksesta ,ei mitään, ei sitten kertakaikkiaan yhtään mitään. Kyllä alkaa usko pikkuhiljaa rapistua.....
Valehtelet, tai sitten olet pyytänyt vain itsekkäitä juttuja omiin himoihisi.
Olen myös itse ollut koko ikäni uskossa ja koko sukuni on myös - ja aina Jeesus on johdattanut asiat parhain päin.
Ei ehkä aina siten, kun itse olisi tahtonut, mutta myöhemmin on tullut nähdyksi, että Hän on johdattanut parempaan suuntaan, kuin itse olisi ensin halunnut.
Tai... asiat ovat tapahtuneet sattumalta, ja sinä yrität epätoivoisesti istuttaa yliluonnollista olentoa tapahtumiin mukaan, ettei uskosi horjuisi.
Mistä noin suuri pelko? Koetko voimattomuutta, kun alitajuisesti ymmärrät, että sinä et olekkaan ns. on driver seat.
Zinc
Projisoit.
Ei se ole pelkoa todeta, ettei kukaan ole puikoissa ja elämä on lähes kokonaan sattumien summa.
En brojisoi, vaan sinä pelkäät.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se vastaa mitään :/ Olen lähes 60 v rukoillut/uskonut, pyytänyt edes jotain merkkiä jostain vastauksesta ,ei mitään, ei sitten kertakaikkiaan yhtään mitään. Kyllä alkaa usko pikkuhiljaa rapistua.....
Olen myös itse ollut koko ikäni uskossa ja koko sukuni on myös - ja aina Jeesus on johdattanut asiat parhain päin.
Ei ehkä aina siten, kun itse olisi tahtonut, mutta myöhemmin on tullut nähdyksi, että Hän on johdattanut parempaan suuntaan, kuin itse olisi ensin halunnut.
Tai... asiat ovat tapahtuneet sattumalta, ja sinä yrität epätoivoisesti istuttaa yliluonnollista olentoa tapahtumiin mukaan, ettei uskosi horjuisi.
Mistä noin suuri pelko? Koetko voimattomuutta, kun alitajuisesti ymmärrät, että sinä et olekkaan ns. on driver seat.
Zinc
Projisoit.
Ei se ole pelkoa todeta, ettei kukaan ole puikoissa ja elämä on lähes kokonaan sattumien summa.
Zinc
Minua pelottaa, että kaltaisiasi ihmisiä kulkee keskuudessamme vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Projisoit.
Zinc
Minua pelottaa, että kaltaisiasi ihmisiä kulkee keskuudessamme vapaana.
Ensin haluat kieltää asiat, ja sitten tämä tämmöinen muka hauskuus.
JuuJuu
Zinc
Pelosta se kieltäminen pohjimmiltaan johtuu. Et sinä ole puikoissa, vaikka niin kuvittelisitkin.
Voittehan te rukoilla johdatusta joulupukilta tai teräsmieheltä, samanlaisia satuolentoja kaikki kuin tuo jessekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina yhtä pätevä selitys uskovaisilla. Miksi edes rukoillen pyytää siis mitään? Kun asiat menevät, niinkuin jumala onnetukäteen määrännyt, muutenkin (predestinaatio-,oppi)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös ajatuksia puolesta ja vastaan. Jumalan myllyt jauhavat hitaasti. Usein en ole malttanut odottaa ja luottaa, miten Jumala järjestää jonkin asian. Olen ratkaissut asioita omin päin, vaikka ei ole ollut mikään "ajolähtö" tilanne. Silloin tuntuu, että olen tuuliajolla ja kaikki menee miten menee. Kukaan ei ole ohjaksissa.
Olen joutunut jopa palaamaan lähtöruutuun, kun asiat eivät ole järjestyneet toivomallani tavalla. Jumalan ja elämän edessä ei voi kuin nöyrtyä uskoa ja luottamaan, että kaikki hoituu vielä parhain päin.
Itselleni eniten on tuottanut vaikeuksia hyväksyä se, ettei Jumala ole johdattanut sopivaa puolisoa.
Arkipäivän ihmeitä tapahtuu koko ajan. Ne vain pitää nähdä ja ottaa Jumalalta tulleina. Kiitollisuus avaa yhteyden Jumalaan. Samalla Hän antaa rauhansa, sen ylimaallisen, joka ei riipu olosuhteista. Haluan tietoisesti keskittyä näkemään kaiken sen hyvän, mitä Hän minulle antaa. Mikään ei ole itsestäänselvää.
-sivustahuutelija, 60 v, uskossa 30 v.
Vierailija kirjoitti:
Kun rukoilet niin keräät ja jäsennät ajatuksiasi ja koet antavasi niitä korkeampaan käteen. Se lisää luottamustasi asioiden järjestymiseen. Tästä seuraa, että mielesi on rauhallisempi ja löydät todennäköisemmin ratkaisuja elämäsi kysymyksiin. Silloin koet, että Jumala/Jeesus on vastannut sinulle, mutta oikeasti olet vain antanut aivoillesi eväät löytää oikeat vastaukset.
Ihan perus psykologiasta kyse.
Ei, vaan ihan tutkitusti rukoilusta on enemmänkin haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun rukoilet niin keräät ja jäsennät ajatuksiasi ja koet antavasi niitä korkeampaan käteen. Se lisää luottamustasi asioiden järjestymiseen. Tästä seuraa, että mielesi on rauhallisempi ja löydät todennäköisemmin ratkaisuja elämäsi kysymyksiin. Silloin koet, että Jumala/Jeesus on vastannut sinulle, mutta oikeasti olet vain antanut aivoillesi eväät löytää oikeat vastaukset.
Ihan perus psykologiasta kyse.
Ei, vaan ihan tutkitusti rukoilusta on enemmänkin haittaa.
Toisen miehen romu on toisen miehen aarre.
Zinc
Voinko minä nähdä sinun puolestasi ?
Zinc