Kuinka paljon voi budjetoida alkoholiin?
Lähestyn ongelmaa taloudenhoitotaitojen kautta, koska se on ainoa asia jossa olen hyvä. Minuun toimii se, jos olen määrittänyt itselleni jonkun tietyn summan kullekin menotyypille. En ylitä sitä, ja osaan jakaa rahamäärän käytön tasaisesti ajalle jolle se on määritetty, esim. kuukaudelle. Kuinka paljon on terveellistä budjetoida alkoholiin? Se tietysti riippuu vähän siitä, mitä alkoholituotteita käyttää, mutta sitä en osaa nyt tarkentaa. Sitten, kun kuukauden alkoholihankinnat alkaa olla lähellä sitä budjetoitua rahamäärää, tiedän, että se on tältä erää tässä eikä sitä tarvitse painia sen enempää. Tuo on ainoa tapa jolla voin hallita sitä.
Kommentit (20)
No, tietysti riippuu omista tuloista ja menoista. Mutta en esimerkiksi 3000€:n nettotuloista budjetoisi alkoholiin yli 1000€:a.
Satasella pärjää, jollei käy ravintolassa. Kolme laatikkoa halvinta a-olutta tai neljä laatikkoa kolmosta. Vaihtoehtoisesti viisi isoa Tapio-viinaa. Hylsyillä voit ostaa lisää loppukuusta.
Vierailija kirjoitti:
Satasella pärjää, jollei käy ravintolassa. Kolme laatikkoa halvinta a-olutta tai neljä laatikkoa kolmosta. Vaihtoehtoisesti viisi isoa Tapio-viinaa. Hylsyillä voit ostaa lisää loppukuusta.
Satasella saa 16 puolen litran pulloa Laua-viinaa. Eli vaikka vetäisi joka päivä kännit niin päiväannos on yli 2 ja puoli desilitraa joka on aika kova määrä naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satasella saa 16 puolen litran pulloa Laua-viinaa. Eli vaikka vetäisi joka päivä kännit niin päiväannos on yli 2 ja puoli desilitraa joka on aika kova määrä naiselle.
Harmi vaan kun se pitää ulkomailta hakea, maksaa sekin. Jos vaikka sisämaasta lähtee, menee satanen jo matkakuluihin. Helsingistä jo kannattaakin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi vaan kun se pitää ulkomailta hakea, maksaa sekin. Jos vaikka sisämaasta lähtee, menee satanen jo matkakuluihin. Helsingistä jo kannattaakin mennä.
Moni hakee kerran vuodessa ison lastin, joka riittää koko vuoden tarpeiksi. Samalla se reissu käy matkailusta.
Paljonko sulla nyt sitten menee? Itse olisin ehdottanut 10-20e, kai nyt pari pulloa viiniä riittää helposti jos ei ole alkoholiongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satasella tekee neljä satsia kotiviiniä. Kun yhdestä satsista juo 9 kertaa niin satasella saa 36 känniä. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
25€ vko? Sillä saa skumpan Tai viinipullo ja saunaolusen. Eli 100€/kk
Vedät viinaa ja paukuttelet rintaa parvekkeella yöllä kuten mun idiootti naapurit möykkäsi viime yönä parvekkeella niin että muut ei saa nukkua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satasella tekee neljä satsia kotiviiniä. Kun yhdestä satsista juo 9 kertaa niin satasella saa 36 känniä. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
Ja tulee tuplamäärä kun ensin oksentaa juodun ulos ja juo uudelleen. Taloudellista ja järkevää
No onpa ärsyttäviä vastauksia.
Mulla vähän sama kuin ap, en jaksa niin seurailla päivittäisiä/viikoittaisia alkoholin kerta-annosmääriä. Jos avaan vaikka 3 litran tonkan, voi siitä riittää menoista riippuen 1-4 viikkoa. Mun on helpompi mitata omaa kohtuullista alkoholinkulutusta siis euroissa.
Budjetti on 80€/kk sisältäen ruuan kanssa nautitut viinit, viikonloppuskumppailut/satunnaiset drinkkiainekset ja saunasiiderit. En käy baareissa. Käyn Alkossa 1-2 kertaa kuussa ja ostan enemmän kerralla, ihan perushintaisia tuotteita, en mitään kyykkyviinejä.
Mulla menee noin 7e/viikossa.
Sillä saa 8 pulloa jotain peruserikoisolutta.
Eli vastaukseni on 28 euroa kuussa.
Ukko37 kirjoitti:
Mulla menee noin 7e/viikossa.
Sillä saa 8 pulloa jotain peruserikoisolutta.Eli vastaukseni on 28 euroa kuussa.
Niin, tai kolme olutta ravintolassa.
Oma kuukautinen alkoholibudjettini on promillen luokkaa käteisvaroista, eli muutama tuhat euroa kuukaudessa. Ostan siis ainoastaan erittäin laadukkaita ja kalliita tuotteita, en juo paljon.
t. eurojakpot-voittaja
Täh?