Te, jotka rakastuitte muttette koskaan voineet olla yhdessä - syyt miksi teistä ei tullutkaan paria?
Olinpa tässä ajalla ennen koronaa illanistujaisissa, jossa yksi kolmivuotiaan lapsen äiti veti kännit ja mainosti miehensä tuloja ja miten se mies on häneen niin kamalan rakastunut. Lopulta jengi hiljeni, kun hän itkuhumalavaiheessa pamautti miten kaipaa edelleen suurta rakkautaan Itävallasta, joka kuoli lumivyöryonnettomuudessa. "Olin juuri saanut viestiä häneltä, miten hän aikoo asettua aloilleen ja palata suomeen, mutta sitten... nyyh..." Tämä oli sinänsä hassua kuultavaa, koska nainen on tunnettu perhekeskeisyydestään, mutta tuollainen voliseminen vanhan rakkauden perään oli sinänsä mykistävää kuultavaa. Sitä ihmetteli pari muutakin joka seurueessa istui ja joku mietti puoliääneen mitä naisen aviomies toteaisi jos kuulisi tuon.
Aloin vain miettiä, että monella tuntuu olevan se joku suuri rakkaus, jonka kanssa ei tehdä lapsia, mennä naimisiin tai seurustella ikinä, joten mikä on syynne ettei teistä tullut mitään?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Ihastuttiin toisiimme samassa työpaikassa. Hänellä oli tyttöystävä, jota rakasti. En halunnut väliin, vaikka niin olisi mieli tehnyt.
Onneksi ei petetty tuota tyttöystävää hetken hullaannuksen tunnelmissa. Ei edes suudeltu. Haikeaa tunnelmaa ja vatsanpohjassa tuntuvaa ihastusta molemmilla. Pitkiä katseita ja vähän liian kauan kestäneitä kosketuksia.
Onnekkaasti itselleni on tosirakkaus löytynyt ihan vapaasta miehestä. Niitä oikeita on monia.
No, kertoiko mies tästä tyttöystävälleen? Sitä mitä toiselle ei kerro on pettämistä ja salailu on aina pahempaa kuin sänkyyn meneminen.
Tämä minun tarina on nyt vähän erilainen, koska en haikaile sen rakkauden perään. Nuorena kun seurustelin jo nykyisen mieheni kanssa, minuun ihastui yksi toinen mies ja minäkin ihastuin häneen. Sanoin, etten voi alkaa seurustella, koska olen jo varattu. Näimme ihastuksen kanssa paljon kesätöiden merkeissä toisella paikkakunnalla ja kieltämättä tunteet roihusi. Olen ikuisesti kiitollinen, ettei ihastus houkutellut minua kiusaukseen, vaan oltiin ihan siveästi. Hienoa että kunnioitti toisten suhdetta eikä yrittänyt väliin, vaikka molempien kyllä suoraan sanoen olis tehnyt kovasti mieli. Siitä on jo melkein 20 vuotta ja molemmat ovat tahoillaan naimisissa, minä onnellisesti edelleen tuon silloisen poikaystävän kanssa. Muistelen tätä ihastusta lämmöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihastuttiin toisiimme samassa työpaikassa. Hänellä oli tyttöystävä, jota rakasti. En halunnut väliin, vaikka niin olisi mieli tehnyt.
Onneksi ei petetty tuota tyttöystävää hetken hullaannuksen tunnelmissa. Ei edes suudeltu. Haikeaa tunnelmaa ja vatsanpohjassa tuntuvaa ihastusta molemmilla. Pitkiä katseita ja vähän liian kauan kestäneitä kosketuksia.
Onnekkaasti itselleni on tosirakkaus löytynyt ihan vapaasta miehestä. Niitä oikeita on monia.
No, kertoiko mies tästä tyttöystävälleen? Sitä mitä toiselle ei kerro on pettämistä ja salailu on aina pahempaa kuin sänkyyn meneminen.
En ole kakkonen vaan kolmonen, vastaan omalta osaltani. Kerroin kyllä poikaystävälleni että minulla oli ollut kesätöissä molemminpuolinen ihastus ja että olin kieltäytynyt siitä hänen takiaan ja että sänkyyn ei oltu menty.
Näitä yksipuolisia rakastumisia riittää. Ikinä ei ole se toinen osapuoli tuntenut samoin, niin minkäs teet.
Yhteisestä arjesta vain ei olisi koskaan tullut mitään. Ja puoliso kyllä tietää että hän on yksi elämäni rakkauksista jonka kanssa päätin jakaa arjen ja elämäni ja jonka kanssa halusin myös lapset.
Meillä oli elämäntilanne välissä. Alkuun kumpikaan ei halunnut vakiintua ja suhteesta tuli useamman vuoden fwb. Sitten toinen kasvoi aikuiseksi ensin ja perusti perheen. Edelleen, 25v jälkeen, olemme ystäviä. Kemiaa on ollut koko ajan, mutta myös kunnioitusta toisen puolisoa/perhettä/valintoja kohtaan.
Elämäni suuri rakkaus ei pystynyt saamaan lapsia ja minä halusin perheen.
Olen mies.
Tavattiin eräässä lomakeskuksessa, hän oli lomalla ja mä olin työpaikan virkistyspäivillä. Meillä synkkasi hyvin ja nukuttiin yhdessä. Tai alussa juteltiin pitkään, vaihdettiin numerot ja loppupeleissä nukuttiin. Mitään ei tapahtunut, paitsi pussattiin. Miehellä oli jo nainen joten se jäi siihen se. Mutta hassua tässä oli se että oltiin oltu samassa koulussa joskus reilu 10 vuotta aiemmin ja vasta aamulla tajuttiin se. Tää reissu oli kuitenkin ihan muualla kun koulukuntamme lähellä, ainakin 50 km säteellä.
Sovimme että emme näe paitsi ehkä jos ollaan joskus sinkkuja ja törmätään. Tosin nykyään mulla on jo mies ja pysyn tämän kanssa. Hyvä mies onkin ja oli vielä vapaa tavatessaan.
Ikä ja siitä johtuvat eri elämänvaiheet. Julkiparia ei voi tulla, joten jäimme salarakkaiksi.
Elämäni rakkaus ei rakasta minua. Tai hän ei vielä tiedä sitä. Miten saisin hänet tajuamaan, että minä olen hänelle se oikea? Olemme molemmat sinkkuja.
Minulla on ollut kaksi suurta rakkautta eikä kumpikaan tuntenut samoin. Siinäpä se.
En tosin ole tyytynyt muihinkaan, kusetustahan se olisi.
Vierailija kirjoitti:
Elämäni rakkaus ei rakasta minua. Tai hän ei vielä tiedä sitä. Miten saisin hänet tajuamaan, että minä olen hänelle se oikea? Olemme molemmat sinkkuja.
Miten saisit itsesi tajuamaan, että sinä et ole hänelle se oikea?
Sain kokea rakkauden hänen kanssaan, mutta minä hölmö halusin parempaa. Lähdin suhteesta ja yhteisestä asunnosta. Uskoin löytäväni paremman, koska luulin ansaitsevani sen. Siitä on jo kaksikymmentä vuotta ja en ole löytänyt parempaa saati yhtä hyvää miestä jonka jätin. Nyt olen jo vanha lapseton yksinäinen akka, jonka urakin tyssäsi sairastumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Et mitenkään. Anna olla.
Vierailija kirjoitti:
Kerro se hänelle.
Oltiin niin nuoria ja asuttiin eri maissa. Aikana ennen nettiä ja kännyköitä. Molempien perheet suhtautuivat vihamielisesti "vääränmaalaiseen" rakkaudenkohteeseen. Ei ollut halpalentoja eikä EU:n helppoutta opiskelupaikkojen suhteen tms.