Mistä johtuu, että sisarusparista toinen voi saada kaikki hyvät geenit ja toinen kaikki
Kommentit (15)
Mulla on kaksoissisko ja mulla on 2 eri perinnöllistä perussairautta, siskolla ei yhtään.
.
Ulkonäön ja älykkyyden kanssa geenit on mennyt suht tasan.
Miksi ne paskat yleensä periytyy kelleen. Typerä systeemi. Pitäs tuhoutua kaikki paska geeniset. Ihmisellä on vuosikausia aikaa tehdä kakaroista kumma ettei luonto valkkaa vain hyviä geenejä. Miksi vaikkapa pottunokka dominoi jos tarjolla on jommankumman vanhemman kapea suora nenä. Tai joku sairaus hyppää ammuvainaan ajoilta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksoissisko ja mulla on 2 eri perinnöllistä perussairautta, siskolla ei yhtään.
.
Ulkonäön ja älykkyyden kanssa geenit on mennyt suht tasan.
Oletteko identtisiä vai eri munasoluista?
Minä ja siskoni saatetaan vaikuttaa ulkoisesti siltä, että geenit ei oo mennyt tasan. Siskoni on kaunis, itse taas aika peikko. Ja vielä samoilla kasvonpiirteillä!
Siskolla on kuitenkin oppimishäiriöitä ja perinnöllinen sairaus, joilta itse olen säästynyt.
Niinpä. Mulla on tukku sairauksia, joihin perinnöllinen alttius, veljellä ei yhtään mitään.
Eilen juuri viimeksi ajattelin tätä.
Tai no melkein, olen kylläkin ainoa lapsi.
Mutta sain monilta vanhemmilta pelkät huonot puolet.
Ja pakko sanoa että joka ikinen kohta minussa on rumaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Ulkonäön ja älykkyyden kanssa geenit on mennyt suht tasan.Oletteko identtisiä vai eri munasoluista?
Ei olla identtisiä.
Se johtuu täysin sattumasta.
Jokaiseen munasoluun ja sen hedelmöittävään siittiöön valikoituu satunnainen kokoelma perimää. Jos saat huonommat geenit kuin sisaruksesi samoista vanhemmista, se on vaan ns- huonoa tsäkää.
Mutatiot lisääntyy koko ajan ihmiskunnassa.Niin että seuraava sukupolvi aina heikompi.
Esim. ennuste nyt,että joka toisella tulee olemaan syöpä jossain elämänvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu täysin sattumasta.
Jokaiseen munasoluun ja sen hedelmöittävään siittiöön valikoituu satunnainen kokoelma perimää. Jos saat huonommat geenit kuin sisaruksesi samoista vanhemmista, se on vaan ns- huonoa tsäkää.
Tämä on hyvin simplifioitu näkemys, joka ei vastaa ap:n validiin kysymykseen. Vastaus ei ole helppo ja vaatii erittäin kattavaa osaamista evoluutiobiologian ymmärrystä, jota ei ole suomeksi saatavilla.
Voin lyhyesti vastata, mutta saadut vastaukset voivat aiheuttaa dysforiaa, jos ulkonäköasiat ovat henkilölle vaikeita ja ahdistavia. Eli luku omalla vastuulla.
Kin selection ( jotakuinkin sukulaisuusvalinta ja sukulaisten geneettinen adherenssi toisiinsa) ja sen premissien mukaan ainoa millä on väliä evoluution kannalta on tuottaa mahdollisimman monta geenikopiota seuraavaan sukupolveen. Äidillä ei ole ollut resursseja tuottaa erinomaisen fitneksen omaavia munasoluja montaa, vaan "paukut" on laitettu yhden kortin varaan. Eli siskolla on parempi fitness ja mahdollisuus tuottaa jälkeläisiä, jolloin muut kypsymättömät munasolut kärsivät. Lyhyesti sinun ei ole tarkoitus lisääntyä, vaan sinun geenisi välittyvät tuleviin sukupolviin paremman fitneksen omaavan siskosi kautta. Sinä ap vain tuet uhraamalla omaasi, jotta siskosi olisi parempi. On sama ilmiö, jossa hom.ouden tarkoitus on tukea sisarien lisääntymistä. Evoluutio ei ole reilu, eikä tunne tasa-arvoa tai yksiön vapautta tai vapaata tahtoa. Ihminen on vain geenien kantojuhta.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja siskoni saatetaan vaikuttaa ulkoisesti siltä, että geenit ei oo mennyt tasan. Siskoni on kaunis, itse taas aika peikko. Ja vielä samoilla kasvonpiirteillä!
Siskolla on kuitenkin oppimishäiriöitä ja perinnöllinen sairaus, joilta itse olen säästynyt.
Mun sisko on mallimittainen, hoikka, isorintainen, pitkäraajainen, tuuheahiuksinen ja kaikinpuolin sievä. Itse olen täysin vastakohta, vaikka meissä ulkonäöllisesti jonkun verran samaa onkin esim. kasvonpiirteissä. Siskollani on myös jonkinasteinen autismi, add ja varmaan paljon muutakin, joten en kadehdi häntä enää näin aikuisena.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne paskat yleensä periytyy kelleen. Typerä systeemi. Pitäs tuhoutua kaikki paska geeniset. Ihmisellä on vuosikausia aikaa tehdä kakaroista kumma ettei luonto valkkaa vain hyviä geenejä. Miksi vaikkapa pottunokka dominoi jos tarjolla on jommankumman vanhemman kapea suora nenä. Tai joku sairaus hyppää ammuvainaan ajoilta.
Jep, kaikille maailman ihmisille sterilisaatio ennen sukukypsyyttä. Sillä niistä huonoista geeneistä eroon päästään melko lyhyessä ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Toinen on postimiehen lapsi.
Minä sain postimieheltä huonot geenit ja en ole koskaan missään ajoissa.
geenilotto