Lihavilla äideillä on usein lihavat lapset
Oletteko huomanneet saman? Vaikuttaa siltä, että nimenomaan äidin lihavuus "periytyy' lapsille.
Kommentit (35)
Tietty porukka afrikastakin tai ne mammat on suht rotevia mut lapset riisitikkuja mites tää tähänkin istuu.
Niinhän ne elintavat usein siirtyy lapsille. Vaan ei aina. Joskus alkoholistien lapsista tulee absolutisti, ylipainoisten lapsista terveysintoilijoita jne. Tai toisin päin.
Lihavat lapset ovat rumia, lapsen ei kuulu näyttää lihavalta. Yleensä lihavilla lapsilla on myös sellainen tyhmän katse. Ovat varmaan sokerihumalassa koko ajan. En ymmärrä miksi heidän vanhempansa pitävät lapsiaan syöttöporsaina.
Vierailija kirjoitti:
Lihavat lapset ovat rumia, lapsen ei kuulu näyttää lihavalta. Yleensä lihavilla lapsilla on myös sellainen tyhmän katse. Ovat varmaan sokerihumalassa koko ajan. En ymmärrä miksi heidän vanhempansa pitävät lapsiaan syöttöporsaina.
Olen sikäli samaa mieltä, että kenekään ei pitäisi päästä lastaan lihoamaan, mutta on myös kamalaa nähdä aikuisen haukkuvan lapsia tuolla tavalla.
Jos näkee lihavan lapsen, niin tietää jo etukäteen, että hänen äitinsä on lähes poikkeuksetta ylipainoinen.
Olimme tyttären kanssa juuri Visulahdessa. Olihan se karmeaa katseltavaa kun vanhemmat näyttää lähinnä hylkeiltä ja ylennsä lapset sen myötä. On se perimää vai vanhempien ruokailutavoista johtuvaa, en osaa sanoa. Vanhemmat voisi edes ajatella lapsiaa jos oma olemus ei haitaa, kasvattavat sairaita lapsia omalla toiminnallaan. Lapsista tulee koulukiusattuja ja sen myötä sairaita ongelma kansalaisia. Ja jos dna on valmiiksi viallinen, olisi palvelus universumille jättää lapset tekemättä.
Itse en voi käsittää näitä ihmisiä jotka päästävät itsensä tuollaisiksi sotanorsuiksi. Hirveän näköistä katseltavaa.
Enpä ole huomannut tätä täällä pk-seudulla.
Omien lapsieni luokilla ei näy ylipainoisia lapsia, vaikka osa vanhemmista onkin ylipainoisia.
Omat lapseni ovat myös normaalipainoisia, sillä ylipaino ei tee minusta tyhmää ja tietenkin haluan syöttää lapsilleni terveellistä ruokaa ja toivon heidän pysyvän normaalipainoisina.
Ei oikeasti jaksaisi tätä lihavien jokapäiväistä haukkumista täällä palstalla. Mekin kun ollaan yksilöitä, joten kaikkia ei voida yleistää samaan lokeroon.
Olen läski äiti. Minulla on 12v poika joka on 157cm ja 39kg.
Niilo kirjoitti:
Olimme tyttären kanssa juuri Visulahdessa. Olihan se karmeaa katseltavaa kun vanhemmat näyttää lähinnä hylkeiltä ja ylennsä lapset sen myötä. On se perimää vai vanhempien ruokailutavoista johtuvaa, en osaa sanoa. Vanhemmat voisi edes ajatella lapsiaa jos oma olemus ei haitaa, kasvattavat sairaita lapsia omalla toiminnallaan. Lapsista tulee koulukiusattuja ja sen myötä sairaita ongelma kansalaisia. Ja jos dna on valmiiksi viallinen, olisi palvelus universumille jättää lapset tekemättä.
Itse en voi käsittää näitä ihmisiä jotka päästävät itsensä tuollaisiksi sotanorsuiksi. Hirveän näköistä katseltavaa.
Eikö sullakaan muuta tekemistä ole kuin tulla tytön kanssa Visulahteen asti tuijottamaan muita ihmisiä? Kyllä tyttäresi saa huonon esikuvan sinusta miten suhtaudut muihin ihmisiin.
Mä olen läski mutta lapsi ei ole. Mä en ole aina ollut läski.
Näyttäähän nuo nykylapset kiistattomasti isommilta kuin lapset mun vanhoissa luokkakuvissani. Meidän luokalla oli yksi poika, jota pidettiin pullukkana, mutta näin jälkikäteen en edes näe kuvista, kuka se oli. Kaikki näyttää aika tikuilta. (90-luvulla)
Käyhän näitä pulskia lapsia väkisinkin sääliksi. Eivät jaksa liikkua. Kuulemma nykylapsista aika suuri osa ei osaa esim. tehdä kuperkeikkaa tai juosta takaperin. Ylipaino myös usein pysyy vielä aikuisenakin ja sitten siitä vasta onkin vaikeaa päästä eroon. Joku mainitsi itsetunto-ongelmat ja pitäähän sekin paikkansa.
Mulla ei ole lapsia, mutta eläimiä on. Niille on tärkeää, ettei pentuna tule ylipainoa. Se vaikuttaa niiden kehitykseen ja rasittaa kehittyviä niveliä, lihaksia ja luustoa. Uskon, että sama pätee varmasti ihmisiinkin.
Lasten vikahan tuo ei missään nimessä ole. Luulen, että etenkin älyteknologia passivoi heitä nykyään. En tiedä, mitä syövät. Jos perheessä kaikki ovat isoja, niin varmasti syy löytyy ruokailutavoista.
Lähes poikkeuksetta. Joku 12v voikin vielä olla hoikka, mutta nyt kun lapset on yli 15 vuotiaita niin huomaa, että kiloja alkaa niillekin kertyä, jotka olivat ennen hoikkia. Tuntemistani ylipainoisista äideistä ihan jokaisen lapsella sama juttu. Ei tule mieleen _ketään_ omista tutuista joilla ei olisi näin. Yhdenkin lapsilla aina karkkia mukana, kun tulivat pienempinä leikkimään. Mietin silloin jo, että miksi?! Olivat hoikkia, mutta nyt 16 ja 18v ei enää.
Kassajonossa on kiva seurata pullukkaperheen ostoksia. Einestä, sokeria jne. Syy löytyy sieltä
Vierailija kirjoitti:
Lähes poikkeuksetta. Joku 12v voikin vielä olla hoikka, mutta nyt kun lapset on yli 15 vuotiaita niin huomaa, että kiloja alkaa niillekin kertyä, jotka olivat ennen hoikkia. Tuntemistani ylipainoisista äideistä ihan jokaisen lapsella sama juttu. Ei tule mieleen _ketään_ omista tutuista joilla ei olisi näin. Yhdenkin lapsilla aina karkkia mukana, kun tulivat pienempinä leikkimään. Mietin silloin jo, että miksi?! Olivat hoikkia, mutta nyt 16 ja 18v ei enää.
Mulla on tämä 12v lapsi hoikka mutta niin on 24v hoikka vaikka itse olen läski äiti.
Lapset ei enää liiku. Ennen melkein kaikki vapaa-aika meni pihapeleissä tai -leikeissä, mutta nykyään on jumituttu sohvalle kännykällä pelaten. Ruokavalio on se pääjuttu, kyllä, mutta lapset liikkuvat luonnostaan enemmän kuin aikuiset (ei 8h työpäiviä, ruuanlaittoa, yms velvollisuuksia) ja siten heillä myös liikunta on tärkeässä osassa painonmuodostusta.