Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko alaikäisellä lapsellasi verkkopankkitunnukset tms.? Entä pankkikorttia?

Vierailija
07.06.2020 |

MIten te olette hoitaneet alaikäisen lapselle omakanta -asiat yms.? Onko lapsella omat verkkopankkitunnukset tai joku muu kirjautumistapa? Meillä asia olisi ajankohtainen, vanhemmat hoitavat lapsen asiat, mutta halutessaan saa alkaa itse hoitamaan, tai jossain vaiheessa toki pakko.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Op:ssa meilläkin vaaditaan jopa tilin avaamiseen valtakirja. Pankkiin kirjautumalla voi määritellä, mitä asioita puoliso saa hoitaa itsekseen. Tilit kyllä näkyvät molemmille vanhemmille riippumatta siitä, kenellä on huoltajuus. Olen vanhimman lapsen osalta yksinhuoltaja ja voin tehdä kaikki päätökset yksin. Nuoremman osalta yhteishuoltajuus ja asumme yhdessä, ja joka asiaan pitää kysyä puolisolta valtakirja.

Onpa erikoista. Miten ihmeessä pankin tiedoista alkaa näkyä alaikäisen toiselle vanhemmalle lapsen tilitiedot jos toinen vanhempi ei ole huoltaja. Pelottavaa, olen OP:N asiakas ja tuntuu oudolta että lapseni tilitiedot ovat muka toisenkin vanhempansa saatavilla vaikkei hänellä ole ikinä ollut huoltajuutta. Mihin väittämäsi perustuu?

Muistaakseni sanottiin, että lain mukaan pitää näkyä molemmille biologisille vanhemmille. Ja me molemmat pystytään sekä tallettamaan että nostaan lapsen tilitä rahoja vaikka omalle tilille. Isot summat varmaan huomattaisiin (rikos kaiketi), mutta ihan voi rahaa siirtää miten haluaa kumpi tahansa vanhemmista. Jos haluat salata, pitäisi kai olla tili sinun nimissäsi ja lapsella siihen käyttöoikeus. Mutta kysy pankista tietty. Kesällä menen kysymään verkkotunnuksia ja arvo-osuustiliä. Oletan, että toiselle lapselle saan ja toiselle pitää olla valtakirjat iskältä.

Vierailija
42/42 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinit hoitavat tilinsä itse. En halunnut heidän tilejä näkyville omassa verkkopankissani.

Kyllä alaikäiset pääsevät katsomaan tietoja kantaan ja minne vain verkkopankkitunnuksilla, jos on e-tunniste käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän