Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kyselee jatkuvasti että onko minulla kaikki hyvin

Vierailija
07.06.2020 |

Onko normaalia, että parisuhteessa pitää koko ajan raportoida ja selittää omia tunnetiloja? Olemme olleet yhdessä kymmenisen vuotta ja minua on alkanut ihan hirveästi ahdistaa, että mies koko ajan "vahtii" miltä minusta tuntuu ja kyselee huolissaan. Olen aika introvertti ja minulla saattavat tunteet heilahdella, mutta tuntuu, ettei ole yhtään tilaa olla oma itsensä ja tuntea omia tunteitaan, kun mies tyyliin heti aamulla ensimmäisenä kysyy "mikä hätänä?", ellen ole 100 prosenttisen iloisella meiningillä. Vaikea selittää, miksi se niin ahdistaa, mutta toivoisin, että saisin vain olla ja pitäisihän hänenkin minut jo tuntea, että olen nyt vain tällainen. En siis mitenkään kiukuttele tai muuten tee tunteistani numeroa, mutta naamasta varmaan näkyy, että nyt käy taas vähän syvemmissä vesissä. Mutta mitä se kysely siihen auttaa? Olen tästä miehelle sanonut, mutta se tietysti loukkaantui, kun ei saa enää normaalisti kommunikoidakaan. Mieluiten haluaisin olla vain yksin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanlaista. Mies on viettänyt lapsuuden perheessä jossa oli alkoholismia ja väkivaltaa. Perusturvallisuus järkkynyt ja se jättää jälkensä. Esim se että koko ajan tarkkailee toisen tunnetiloja juontaa juurensa siitä että on joutunut lapsena tarkkailemaan onko iskä korkannut pullon ja muuttuuko käytös äkisti.

En siis väitä että teillä sama, mutta tälläinen keittiöpsykologi tulkinta omasta suhteestani.

Vierailija
2/3 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojeluvaisto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein jäänne turvattomasta lapsuudesta jossa on joutunut tarkkailemaan ja ennakoimaan muiden (yleensä vanhempien) tunnetiloja. Luulisin että voi jäädä myös myöhemmin elämässä tapahtuneesta traumaattisesta ihmissuhteesta, kuten parisuhdeväkivallasta.

Kai siihen muitakin aiheuttajia on mutta yleensä jotain tähän suuntaan.