Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako synnytyksessä syödä salaa?

Vierailija
05.06.2020 |

Synnärillä ei ilmeisesti anneta synnyttävälle äidille ruokaa tai erityisemmin juomaakaan, vaikka synnytys kestäisi kaikkineen toista vuorokautta? Saako synnytykseen ottaa mukaan omat eväät ja syödä salaa, vaikka syöminen olisi kiellettyä? Ponnistusvaihetta saattaa joutua odottamaan pitkäänkin eikä sitä syömättä jaksa.

Ap

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että saatko syödä jos syöminen on kielletty?

Minulle ei itseasiassa kukaan kertonut etten saisi syödä, joten napostelin ihan tyytyväisenä omia eväitä synnytyssalissa yöllä (olin ollut siellä aamusta asti), ennen kun jäin "kiinni". En ollut itse hoksannut, että sektiomahdollisuuden takia pitäisi olla syömättä, tästä olisi ollut ihan kiva saada tieto. Jos sinä olet sen kerran saanut, noudata sitä.

Vierailija
22/30 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin aamulla synnytyssaliin, kätilö kysyi haluatko aamupalaa. Minä ensin että joo, sitten että ei kiitos kyllä taida upota. Kätilö nauroi että siitä tietää että on synnytys oikeasti käynnissä, ei maistu ruoka.

Mutta siihen on tosiaan syynsä ettei saa edes kovin juoda, jos täytyy nukuttaa. Vähän sai mehua ja mustikkasoppaa muistaakseni jossain synnytyksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle ainakin tuotiin ruuat synnytykseen aina kun sairaalassa ruoka ajat oli. Synnytys kesti vähän yli 30 tuntia, ottivat minut heti synnytyssaliin kun sairaalaan menin. Söin aina sen verran kuin maistui. Eikä varmaan viimeisestä ruuasta ollut kovin monta tuntia siihen, kun ponnistusvaihe alkoi. Senkin aikana kului vielä paljon mehua eikä kukaan kieltänyt (ponnistusvaihe kesti reilun tunnin) , paremminkin kätilöt käski syömään/juomaan.

Vierailija
24/30 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden raskauskilojen pudottaminen on syytä aloittaa mahdollisimman aikaisin, jo synnärillä. Miksi turhaan odottaa kotiuttamista?

Vierailija
25/30 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö toki jos siltä tuntuu. Lähinnä halutaan suojella äitiä ja vauvaa mahdollisen sektion komplikaatioilta. Ihan oma valintasi jos haluat tämän sivuuttaa. Kotipitsaan yhteyttä vain.

Vierailija
26/30 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut käsitys että elimistö kytkee ruoansulatusjärjestelmän pois päältä synnytyksen ajaksi. Luonto tietää parhaiten; käytetään kaikki energia siihen tarpeelliseen toimintaan.

Vierailija
27/30 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut käsitys että elimistö kytkee ruoansulatusjärjestelmän pois päältä synnytyksen ajaksi. Luonto tietää parhaiten; käytetään kaikki energia siihen tarpeelliseen toimintaan.

Ja silti synnytyskakka on pikemminkin sääntö kuin poikkeus ja jos synnytys kestää kymneniä tunteja, niin takuulla suurimmalle isalle tulee tarve syödä tai juoda. Eli eipä taida kytkeytyä pois päältä ruoansulatustoiminnot.

Vierailija
28/30 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle toi ihan kätilö kyllä ruokaa kesken synnytyksen 😂 ja synnytys oli kyllä ihan kunnolla käynnissä, olin 7cm auki.

Vierailija
29/30 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti synnytyskakka on pikemminkin sääntö kuin poikkeus ja jos synnytys kestää kymneniä tunteja, niin takuulla suurimmalle isalle tulee tarve syödä tai juoda. Eli eipä taida kytkeytyä pois päältä ruoansulatustoiminnot.

Väärin. Synnytyskak johtuu siitä, että ulostaminen sekä virtsaaminen tehdään ponnistamalla.  Aina kun virtsarakossa tai peräsuolessa vain on jotain sisältöä, voi nämä tyhjentää ponnistamalla vaikkei varsinaista hädäntunnetta olisikaan. Samaten synnyttäessä tarvitsee ponnistaa. Nälän tai janontunne ei liity eikä vaikuta ruoansulatusjärjestelmän toimintaan millään lailla.

Esimerkiksi suonensisäisen nesteytyksenkin aikana voi olla voimakas janontunne joka johtuu siitä että aivot osaavat rekisteröidä vain suun kautta tapahtuneen juomisen, vaikka kehon nestetasapaino olisikin täysin kunnossa.

Vierailija
30/30 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten meinasit syödä salaa? Ahdat suklaapatukkaa suuhusi, kun kätilö häärää jalkojesi välissä?

No suurimmmäan osan ajasta kolmatta vuorokautta kestäneestä synnytyksestä olin ilman kätilöä. Juoda sain.

Mä en saanut edes juoda! Törkeää. Sain vain suullisen vettä ottaa, kun oikein anelin. Ja kyllä söin ja join salaa, kun kätilö oli pois, mies toi kahviosta. Pakko oli, kun synnytys kesti 3vrk ja hb muutenkin 100 (laski 90 :een synnytyksen aikana). En olisi 4,5 kiloista poikaa ulos saanut mitään viimeiseen vuorokauteen juomatta ja syömättä, koko ajan meinas taju lähteä kivusta muutenkin. Epiduraaliakaan en enää lopulta saanut, kun sitä oli jo maksimit annettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi