Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea löytää samanhenkistä miestä

Vierailija
04.06.2020 |

Olen 27-vuotias nainen. Opiskelen, käyn osa-aikatyössä ja harrastuksia löytyy. Olen normaalipainoinen, ja pukeudun naisellisesti ja siististi. Mulle kelpaisi normaalin näköinen mies, jolla on asiat kunnossa. MUTTA kynnyskysymys ja tärkein kriteeri on samanhenkisyys. Eli pitää olla yhteisiä keskustelun aiheita/kiinnostuksen kohteita, samankaltaista huumorintajua ja yhteistä aallonpituutta. Samanhenkistä miestä on todella vaikea löytää. Olen siis itse hieman boheemi, ja usein boheemit miehet ovat päihteisiin meneviä tai sellaisia, ettei ole jalat maassa. Olen deittipalveluissa ja viihteellä ohittanut monta miestä siksi, että eivät selkeästi ole samanhenkisiä mun kanssa, vaan aivan toisen tyyppisiä, eli ei ole yhteistä aallonpituutta. Uskon, että olisi vaikeaa elää esimerkiksi saman katon alla avioliitossa sellaisen miehen kanssa, joka olisi kuin toiselta planeetalta.

Mitenkäs teillä? Ja juujuu, olen vasta 27 ja aikaa vielä on. Mutta kun tuossa 30 ikävuoden jälkeen kumppanin saaminen alkaa tutkitusti olla vaikeampaa, kun hyvät on jo varattuja.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia seurustelukumppanin täytyisi pitää samoista asioista? Toisen erilaiset harrastukset voi laajentaa omaa piiriä. Esim jos toinen tykkää jostain eri musiikkityylistä, anna tykätä. Liikunta ym harrastuksia on vaikka mitä lajeja. Parit voi olla aivan eri ammateissa ym.

Veikkaan, että ap ei tarkoittanut, että kumppanin tulisi pitää samoista asioista tai olla samalla alalla, vaan viittasi ennemmin sellaiseen yleiseen elämänasenteeseen. On ihan tavallisissa duunari- ja paperinpyörittäjätöissä olevia ihmisiä, jotka kuitenkin ovat sielultaan ja ajatusmaailmaltaan ei-konformistisia ja jollain tapaa rajoja rikkovia. On myös luovilla aloilla työskenteleviä ihmisiä, joilla on varsin sovinnaiset ja konservatiiviset käsitykset esim. parisuhteesta ja siitä, miten elämää tulisi elää. Näistä kahdesta jos pitäisi valita, niin luulen, että ap:n valinta osuisi siihen vapaamieliseen duunariin. Boheemius ei aina suoraan viittaa siihen, että henkilö tekisi ammatikseen taidetta tai edes harrastaisi sitä.

Vierailija
22/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa mitä boheemius ap:n kohdalla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perusvaatimushan tuo on. Mutta niin outoa kuin se onkin, se samanhenkisyyskään ei välttämättä ihan heti tule esille, joten kannattaa tutustua vähän pidempään.

Varmaan yksilökohtaista. Minä koen huomaavani hyvin nopeasti, kuka on kanssani samanhenkinen ja kuka ei. Ja todella harva on.

Itsestään selvää ettei pelkkä samanhenkisyys riitä parisuhteen pohjaksi, pitää olla vielä fyysistä vetovoimaa. Ei ole mitenkään helppo homma löytää sellaista, jonka kanssa kaikki osuu kohdilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme