Kuinka paljon liikunta oikein voi kerätä nesteitä?
Eilen vähän jumppasin kotona painoilla, ajoin tunnin pyörällä ja kävin reippaalla 1,5 tunnin kävelyllä. Aamupaino oli 700 grammaa enemmän kuin edellisenä päivänä. Onko täällä raskaampaa treeniä tekeviä, joilla paino nousisi liikunnasta tuotakin enemmän?
Kommentit (10)
no jos kovin illalla olet kitannut vettä niin en itse ainakaan mittais ees painoa aamulla, se on sitä vesipainoa. Jos on vaikka lievääkin munuaisten vajaatoimintaa niin ei se vesi ainakaan mulla heti tule illalla ulos. (tai edelliset vedet).
Mut tod näk olet syönyt vaan enemmän kuin aiempana päivänä.
"raskaampaa treeniä"?? siis....sanotko tuota raskaaksi treeniksi? Kävely? Pyöräily? "Vähän" jumppailit....
Vierailija kirjoitti:
1. Kävitkö vessassa ennen punnitsemista?
2. Söitkö illalla enemmän hiilareita kuin muuten?
3. Kehonpainon muutoksia kannattaa seurata viikkotasolla eikä päivittäin.
Ja muutoksia kannaattaa seurata mittanauhalla, eikä vaaalla.
Vierailija kirjoitti:
"raskaampaa treeniä"?? siis....sanotko tuota raskaaksi treeniksi? Kävely? Pyöräily? "Vähän" jumppailit....
En sanonut. Sinuna opettelisin lukemaan. Kysyin kokemuksia niiltä, jotka tekevät raskasta treeniä, en jumppailijoilta. AP
Vierailija kirjoitti:
no jos kovin illalla olet kitannut vettä niin en itse ainakaan mittais ees painoa aamulla, se on sitä vesipainoa. Jos on vaikka lievääkin munuaisten vajaatoimintaa niin ei se vesi ainakaan mulla heti tule illalla ulos. (tai edelliset vedet).
Mut tod näk olet syönyt vaan enemmän kuin aiempana päivänä.
Söin itse asiassa hieman vähemmän kuin edellisenä päivänä. Vettä toki join lenkin jälkeen, mutta juon vettä pitkin päivää ja iltaisin muutenkin. AP
Vierailija kirjoitti:
1. Aina.
2. En.
3. Kokemuksen kautta olen eri mieltä. Päivittäisestä punnitsemisesta ei ole haittaa, liian harvasta voi olla.
AP
Vierailija kirjoitti:
No onhan se huonokuntoiselle jo raskas treeni tai jos ei vuosiin ole mitään liikkunut niin vähitellen pitää aloittaa. Eihän aina voi verrata huippu-urheilijan treenimääriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se huonokuntoiselle jo raskas treeni tai jos ei vuosiin ole mitään liikkunut niin vähitellen pitää aloittaa. Eihän aina voi verrata huippu-urheilijan treenimääriin.
En ole huonokuntoinen, eikä ollut raskas treeni. Kerroin omat treenimääräni, jotka olivat tavallista arkiliikuntaa. Sen jälkeen kysyin raskasta treeniä tekeviltä, nouseeko heillä paino vielä enemmän. Ilmeisesti palstalla kukaan ei kuitenkaan tee kovaa treeniä, koska itse kysymykseen ei kukaan osaa vastata. AP
Lihasten sisään menee nestettä joka pitää kehon anabolisessa tilassa. Mä en nostanut vuoteen kunnolla painoja ja sitten kun aloin nostamaan niin paino nousi parissa viikossa 5kg. Mulle raskas treeni on tosin 2h punttia noin minuutin sarjatauoilla. Lepopäivinä juostaan. 10km kauppareissut jalan.