Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelasta apua takuuvuokraan

Vierailija
04.06.2020 |

Mies heitti pihalle. Nyt löyty vuokrakämppä, mutta ei rahaa takuuvuokraan. Kelasta ei saa apua, koska oon töissä. Nyt on vaan tilanne, että rahaa ei ole. Asunnoton. Töissä käyminen hankaloituu kovasti tän takia. Näinkö se hyvinvointiyhteiskunta toimii? Kiva kuitenkin, että munkin verorahat on vuosia kelvannu. Nyt itkettää.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lainaa ja maksa sitten palkasta takaisin?

Vierailija
2/65 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole tuon vertaa säästöjä? Elämä on ennakointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D :D 

Vierailija
4/65 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten aloitat säästämisen.

Tai sitten etsit semmoisen vuokrakämpän missä takuuvuokra on pieni, eikös lumolla ole joku 250e.

Vierailija
5/65 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yhteiskunnan pitäisi kustantaa sinun parisuhdeperseilysi seuraukset? Uskomaton asenne.

Vierailija
6/65 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten etsit semmoisen vuokrakämpän missä takuuvuokra on pieni, eikös lumolla ole joku 250e.

Ei oo lumon kämppiä täällä päin 🙄

Otan loparit ja heittäydyn yhteiskunnan elätiksi. Turha yrittää itse mitään, kun sitten ku tulee hätä, niin apua ei saa.

Vierailija
7/65 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yhteiskunnan pitäisi kustantaa sinun parisuhdeperseilysi seuraukset? Uskomaton asenne.

Kun et tiedä mitään siitä suhteesta ni älä viitti syytellä. Ja vaikka siksi, että oon kymmeniä vuosia tehny töitä ja maksanu veroja, joilla on epäilemättä maksettu jonkun muun perseilyjä...

Vierailija
8/65 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt töissä, miksi et ole yhtään säästänyt? Toimeentulotukea saadessa täytyy olla todella pienet tulot ja ihmiselle kustannetaan vain välttämätön. Se on ihan puhdasta matematiikkaa. Jos tulot ylittävät tietyn rajan suhteessa välttämättömiin menoihin, kuten yleensä töissäkäyvillä on, toimeentulotukea ei myönnetä. Takuuvuokraltaan edullisia asuntoja löytyy kyllä muualtakin kuin Lumolta, kunhan otat selvää.

Vierailija
9/65 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kyllä, se onkin yhteiskunnan vika ettet ole omaa selustaasi turvannut näiden elämän "yllätysten" varalle.

Vierailija
10/65 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun et tiedä mitään siitä suhteesta ni älä viitti syytellä. Ja vaikka siksi, että oon kymmeniä vuosia tehny töitä ja maksanu veroja, joilla on epäilemättä maksettu jonkun muun perseilyjä...

No, tuskin sinä olet siinä asemassa että voit sanoa itseäsi nettomaksajaksi ja tuskin koskaan tulet sitä saavuttamaankaan.

Vierailija
11/65 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpäniin. Puskurirahastoa pitää aikusiten oikeasti olla ja jokaisen pitää pitää itse siitä huolta. poikkeuksena, jos on esim.tuomittu hiolhoukseen älyllisen kyvyttömyyden tai vastaavan vuoksi.

Sosiaalitoimistot saattaa myöntää takuuraha, pankki voi antaa lainaa, voit kysyä lainaa kaveriltasi (kerro kysymisen yhteydessä, että tehdään lainapaperit ja maksusuunnitema kirjallisesti), voit kysyä sisaruksiltasi lainaa, vanhemmiltasi, ex-mieheltäsi. Myös  työnantaja voi monessa paikassa maksaa palkkaa ennakkona.

Vierailija
12/65 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sossut voi myöntää siis takuurahaa myös työssäkäyville. Ainoa ero on se, että se pitää maksaa takaisin

Vierailija
13/65 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan loparit ja heittäydyn yhteiskunnan elätiksi. Turha yrittää itse mitään, kun sitten ku tulee hätä, niin apua ei saa.

Se olisikin sinulle hyvää elävää oppimateriaalia huomata, että meillä on ketään hyödyttämätön pienten tukienviidakko jossa ei ole mitään kahdettivaa, eikä ne olekaan niin automaattisia kuten kuvitellaan ja sen  jo nyt huomasitkin. Hymiöitä.

Vierailija
14/65 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoiijaaa taas

Vierailija
15/65 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä Ap. ymmärrän sinua. Olen itse ollut samassa tilanteessa, meillä mies oli jäänyt työttämäksi ja kaikki vaivaiset säästöt pienestä palkasta oli mennyt siihen, sekä hajonneen auton korjaukseen (joka oli ryöstöhinta). Sitten mies päätti, että haluaakin hengailla baareissa, eikä voi tuoda ketän kotiin, kun minä olen siellä (asunto miehen nimissä) joten minun piti poistua.

Ihmiset täällä ei ymmärrä, että pienituloisella, ei voi olla rahaa säästössä auton hajoamista varten, pesukoneen hajoamista varten, lemmikin lääkärikäyntiä varten, takuuvuokraa varten.

Jotain voi olla, mutta kun tai jos kaikki hajoaa ja menee pieleen samaa aikaan, niin aikamoiset säästöt saisi olla.

Itse asuin autossa kuukauden ja sain sen verrran raavittua kasaan, että sain yhden kk takuuvuokran maksettua.

Nyt on onneksi kesä.

Vierailija
16/65 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset täällä ei ymmärrä, että pienituloisella, ei voi olla rahaa säästössä auton hajoamista varten, pesukoneen hajoamista varten, lemmikin lääkärikäyntiä varten, takuuvuokraa varten.

Olen pitkäaikaistyötön, sosiaaliturvani noin 600e/kk, ei realisoitavaa omaisuutta (vain niukahko koti-irtaimisto) tai pääomatuloja. Pysyn budjetissani joka kuukausi ja säästötilillä lepää varoja puolen vuoden vuokriin, koska olen varautunut. Asun keskisuuressa kaupungissa vuokra-asunnossa, elän kädestä suuhun ja pidän huolta säästöistäni. Näinkin voi elää. 

Vierailija
17/65 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opimme tästä:

- älä loisi toisten nurkissa

- turvaa oma selusta ennen kuin loisit toisten nurkissa

- ota asioista riittävän kattavasti selvää, esim. ketään ei voi heittää ulos jos asunnossa kirjoilla kuin oikeuden määräyksellä

- rahaa ei saa seinästä

Vierailija
18/65 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkäaikaistyötön, sosiaaliturvani noin 600e/kk, ei realisoitavaa omaisuutta (vain niukahko koti-irtaimisto) tai pääomatuloja. Pysyn budjetissani joka kuukausi ja säästötilillä lepää varoja puolen vuoden vuokriin, koska olen varautunut. Asun keskisuuressa kaupungissa vuokra-asunnossa, elän kädestä suuhun ja pidän huolta säästöistäni. Näinkin voi elää. 

Minä elän 6 euron päiväbudjektilla ja viime kuussa sain jäämään 28€ säästöön. :D Noin vuosi sitten korjasin kahdesta rikkinäisestä pesukoneesta jotka makasi sukulaisten nurkista yhden ehjän. Autoa en luonnollisestikaan omista (enkä lemmikkiä) vaan työmatka menee osittain pyörällä ja bussilla. Luovuutta ja mielikuvitusta, kun osaa käyttää pärjää kyllä vähälläkin ja hiljaa hyvää tulee säästöjenkin kohdalla.

Vierailija
19/65 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela voi myöntää tukea takuuvuokraan avo- tai avioeron perusteella, sekä asunnottomuuden uhatessa. Perustoimeentulotuen päätös täytyy olla tehtynä, mutta sen ei tarvitse olla myönteinen. Näkevät siitä taloudellisen tilanteen. Perusteluja erilliseen takuuvuokrahakemukseen, kuten jos ei mahdollista saada lainaa eikä ole säästöjä.

Vierailija
20/65 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ihan turha yrittää. Sano heti itsesi irti äläkä mene enää päiväksikään töihin. Etsi paikalliset spuget, kyllä joku majoittaa sinut palveluja vastaan. Turha huoli huomisesta pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme