¤¤¤ MAALISMASUT VIIKONLOPPUUN ¤¤¤
Avaan viikonloppua varten oman pinon... jos tämä kasvaa kohtuuttoman pitkäksi niin pätkästään välillä uusiksi. Yleensä viikonloput on kuitenkin hiljaisempia, kun monella on perhe kotona.
Kommentit (32)
Huomenta maalismasut!
Täällähän on käyty vilkasta keskustelua. Oon ollu päivän poissa netin äärestä ja olikin hommaa kahlailla pinot läpi.. Kiva, että keskustelua löytyy. Niin ja meitä maalismasuja on jo aikasta paljon ! Vauvaliimaa kaikille odotukseen mukaan !!
Mä olin jo päättäny, etten menis alkuraskauden ultraan yksityiselle. Nyt oon kuitenkin tullu toisiin aatoksiin ja kyllä se on käytävä kattomassa, että matkustaja on oikeesti olemassa. Jos vaikka tuonne kesäloman viimeselle viikolle varais aikaa, sillon on rv 7+. Eikös sitä sillon pitäis jo jotain nähä?
Oireista on ollu kovasti puhetta.. Itse painiskelen näitten aika kovienkin masukipujen kanssa. Välillä jomottelee ja viiltelee massuun mojovasti. Niin ja rinnat edelleen jaksaa muistuttaa olemassa olostaan. Kivahan se on, että niihin vähän on tullut " ryhtiä" . Huonoa oloa ei hirveesti oo ollu, joskus illalla tulee sellanen ällö-olo, mutta menee sitten ohi vartissa.
Mukavaa lauantaita kaikille maalismasuille ! =)
Branco, rv 5+1
Näyttää tämä yllättävä aamuvirkkuus " vaivaavan" täälläkin. Yleensä olen tosi aamu-uninen, mutta nyt olen pyörinyt pystyssä jo seitsemästä, ja muu perhe nukkuu.
Heräsin kylläkin kamalaan yskänpuuskaan, josta ei meinannut tulla loppua millään. Kuinka kamalan kauan tällainen kesäflunssa voi kestää? On muuten aika tuskaista olla flunssassa siitepölyaikana ja tällä hellesäällä, kun on vielä raskaanakin, niin ei oikein voi mitään apuja ottaa purkista. Tylsää vaan että loma kuluu koko ajan; en ole kertaakaan päässyt vielä rannalle tms. kesälomarientoihin, kun aika kuluu kotona potiessa. Yhtään päivää en muuten ole töistä tänä vuonna ollut poissa sairauden takia; taidan olla vähän liian tunnollinen työntekijä...
Varasin eilen ekan neuvolan, ja se menee tuonne elokuun puolelle. Yksityiseen ultraan en ole menossa, mutta meillä neuvolassa on sellainen vähän vanhanaikainen ultra-laite, jolla pystytään katsomaan vatsanpeitteiden päältä että näkyykö elämää. Pitäisi näkyä noilla viikoilla jo jotain; silloin olisi mun laskujen mukaan 9+4.
Dandelion, rv 5+6
Anteeksi kun minäkin tänne palstallenne tuolta tammikuisista kurkin, mutta piti vastata tuohon Viivin paarmajuttuun... Suosittelen ainakin koittamaan tiikeribalsamia jota käytetään kaukoidässä kaikkiin haavoihin. Saa kyllä suomestakin ostettua. Toimii yleensä hyönteisten pistoihin vähintään yhtä tehokkaasti kuin apteekin lääkkeet.
Niin ja onnea plussista kaikille maaliskuisille! :)
Epätodellinen olo jatkuu yhä. Ei ole huonoa oloa juurikan ollut.
Niskat kylläkin ampuivat kolmannen kerran kahden viikon sisällä jumiin, eikä oikein uskalla käyttää mitään järeitä särkylääkkeitä... Onko teillä tietoa kuinka lihashierontaan pitäisi suhtautua näin siunatussa tilassa. Ihan kuin olisin joskus jostain kuullut, etteivät suosittele?
Tässähän tämä homma etenee :)
Nuttura rv5
Olipas hikinen yö! Mä hikoilin kuin kuumeessa, vaikka en edes peiton alla ollut, kuuluuko tuommoiset hikoilut raskauteen?
Harmittaa kun oireita ei juurikaan ole ja nekin mitä on, ajattelen vaan kuvitelleeni tms. Rinnat ovat ihan hieman arat ja välillä alamahaa polttaa. Joskus tulee myös niitä semmoisia kannatinvihlaisuja (vai mitänenyton) ja jännästi tulee vähän vaan huonohko olo jos syön yhtään isompaa ruoka-annosta, muuten ei ole mitään oireita.
Alkuraskauden ultraan en ole ajatellu meneväni vaan josko jaksaisin odottaa sinne niskaturvotus- tai rakenneultraan... Vai onko kellään tietoa, onko Tampereella neuvoloissa ultralaitteita? ;)
Helteistä viikonloppua!
Onni-Ihme rv 5+0 JEE :)
Onni-ihme: en ole ainakaan kuullut keneltäkään tutulta että Tampereen neuvoloissa olisi ultraa.. Ja ainakin meidän neuvolassa kovin nihkeästi haluavat yrittää edes sydänääniä kuunnella ennen ekaa lääkärineuvolaa (rv:lla 12-13), ettei tule pettymyksiä jos ei mitään kuulukaan.
Hellettä joo pukkaa. Piti lähteä tänään Särkänniemeen päiväksi mutta ei taideta tällä paahteella mennä, pääseehän sinne milloin tahansa muulloinkin. Esikoiselle kun se kärryissä istuminen ja paikallaan pysyminen on muutenkin niin tuskaa ilman paahtavaa kuumuuttakin.
Muutoin ei ihmeitä, olo ihan jees. Ehkä aavistuksen väsyttää enemmän kuin normaalisti, mutta taitaa olla helteenkin syytä. Varasin ajan alkuraskauden ultraan 28.7, tuolloin pitäisi ainakin jotain jo näkyäkin. Toisekseen, heinäkuulle on aika mahdoton saada ylipäätään mitään aikoja. Ei mulla mikään pakko sinne olisi päästä, olen nyt vaan entistä uteliaampi LA:n suhteen, kun kierto on vaihdellut niin kovasti.
Muffin rv5+ (kai)
Koko vk-loppu on mennyt rannalla makoillessa. En olis kuvitellutkaan olevani muualla kuin veden äärellä tässä helteessä.
Vihdoinkin rinnat hieman aristaa, eivät ole vielä kipeät, mutta kuitenkin. Ja kuvotuksen aalto nousi aika voimakkaana tänään rannalla. No pahoinvointia en kyllä kaipaa.
Ollaan kerrottu lähimmille kavereille. Sen verran tuo alavatsa taas pömpöttää, että tyhmempikin kohta arvaa.
Hauskaa alkavaa viikkoa maalismasuille.
-m- rv 5+4
masussa on ollut välillä menkkamaisia jomotuksia. Hieman pelottaa, että vuoto alkaa. Jomotus on kohdun etuosan tietämillä. Toivottavasti on ihan normaalia. Kipu ei niinkääm ole kovaa, mutta nippasee välillä inhottavasti. Aamulla olin tosi väsynyt. Heräsin tuossa KLO 10, mutta silmät sain kunnolla auki tuossa 11 aikoihin :) ainakin väsymys " oire" on nyt tullut. Nyt nukkumaan, niin jaksaa sitten herätä aikaisin aamulla töihin taas.
-anzq rv 5+4
Tänä aamuna heräsin jo ennen kellon soittoa - kylläpä suututti, kun olisin halunnut nukkua. Menen ensi yöksi töihin, joten tämä aamuherääminen ei nyt ollut oikein mieleen :( No, täytyy yrittää illalla nukkua.
Esikoista odottaessa saatoin herätä jo viideltä pirteänä kuin peippo ja sitten oli pakko lähteä töihin, kun ei ollut kotonakaan siihen aikaan paljoa tekemistä ja mies halusi vielä nukkua. Sitten tuli lounasaikaan kamala väsy :) Toivottavasti tämä ei mene tuohon samaan rytmiin. Olen kyllä jo huomannut itsessäni yllättävää aamupirteyttä ja lounasväsymystä...
Oireista: Mulla on oksentaminen näemmä väistynyt, mutta joka aamu etoo, niin että yskin lähes oksentamiseen asti. Rinnat ei ole kovin arat, mutta muutosta on kuitenkin tullut - ja ovat hieman suurentuneetkin. Vatsassa ei tunnu miltään, siis ei ole jomotuksia tai muutakaan. Mutta se on turvoksissa. Väsymys ja etominen lieneevät oireista pahin. Erityisiä himoja ei ole tuntunut, mutta ei mulla niitä ollut esikoisen aikaankaan. Eikä mielialan vaihteluja. Mies ihan ihmettelikin, kuinka raskaana oleva nainen voi olla niin tyyni :D
Ultrasta: Vielä mietin menenkö yksityiselle. Toisaalta olisi mukava nähdä kuka siellä luuraa, mutta toisaalta eihän siihen np-ultraankaan niin pitkä aika ole. Vko 12 (?) oletettavasti täällä Joensuun suunnalla tehdään... no, neuvolassa sekin selviää. Tosin onhan siihen vielä lähes 2 kk!!!! :O
Aika moni on menossa alkuraskauden ultraan, tehdäänkö pientä galluppia, mitä siitä joutuu maksamaan? Täällä Jns kävin esikoisen aikaan, niin oli muistaakseni n. 70 euroa.
Eiköhän tässä ollut tärkeimmät. Täytyy jatkaa aamupalaa. Kirjoittelemisiin.
-neet rv 4+6
mä tein tänä aamuna toisen testin. se tuplapakkauksen toinen kun vielä kaapissa odotti. ja kyllähän sen tuloksen tiesi, tooosi vahva plussa.
siitäkin huolimatta oireet vähäiset. etomista, vatsan turvotusta ja ehkä rinnat hieman kasvaneet, eivät kuitenkaan kipeät.
mitään ruokahimoja ei vielä ole tullut. pakastimesta otetut puolijäiset mansikat kyllä maistuvat. eilen ostin uutta tuoremehua. ja mun mielestäni se tuoksuu/haisee ihan mullalle. joten nieleminen oli vaikeaa. kyllä mies jo siinä vaiheessa alkoi hymyilemään... saa nähdä mitä kaikkea on vielä koettavana ennen maaliskuuta.
mukavaa perjantaita ja alkavaa viikonloppua!
mä oon täällä kanssa ihan virkkuna =) Mies tuli aamulla töistä kotiin, joten heräsin siihen. Neetin tavoin minäkin olin esikoista odottaessa aamuvirkku.
Voitteko kuvitella... mä huolehdin jo synnytyksestä :P Mietin eilen, että sitten kun lähtö tulee, niin mihin saan esikoisen hoitoon???? Juuri ollaan muutettu uudelle paikkakunnalle ja en oikein tunne täältä ketään. Tulee kiirus tutustua ihmisiin...
Olenko ainoa, jolla oireena on mahdoton hikoominen? Joskus sillon aikasemmin kuvittelin, että paleltaisi kokoajan, mutta mitä vielä... kuuma on kuin helvetissä. Masukin on vielä turvoksissa ja yöllä särki rintoja. Muita oireita ei sitten ole vielä ilmaantunutkaan.
-anzq rv 5+2
neet: Mulle tuli tänään jokseenkin samoja aatteita, kun ei noita oireita ole. Ja sitten vielä oon lukenu kauhutarinoita tuulimunista tms. Aloin jo miettimään, että menisikö ultraan. En kuitenkaan taida mennä. Rinnat on sentään aremmat kuin eilen.
(.) Mun paino on noussut melkein 2 kg parin viikon aikana. Suurimmaksi osaksi varmaan turvotusta, mutta onhan tuota tullut syötyäkin. Nyt on pakko alkaa tarkkailemaan syömisiä. Roskaruoka saa nyt jäädä kokonaan pois. Kuten tuossa mainitsinkin, niin rinnat on aremmat kuin eilen. Ja ne on turvonneet :P bikinin yläosa oli käynyt pieneksi. Onneksi uin vaan tuossa omassa altaassa, joten ei menoa haitannut. Yleiselle uimarannalle ei kyllä kehtaa mennä. Altaassa uidessa vaan alkaa kloorin takia iho kutisemaan. Joutuu rasvailemaan useasti. Noh...ehkäiseehän se raskausarpia, kun rasvailee. Esikoiselta ei tullut raskausarpia, kun rasvailin ahkerasti. En vaan muista sen huippu hyvän rasvan nimeä enään.
Blääh... mulla on tylsää. Mies lähti saunailtaan ja kotiutuu todennäköisesti vasta aamuyöstä. Minä taasen joudun heräämään jo klo 5 :( Tulee huomenna olemaan tukala päivä töissä.