***ELOisat heinäkuun helteisenä perjantaina***
Kommentit (31)
Kerrankin minä olen myös suht ajoissa ;) Pitäis alkaa pakkailemaan tavaroita mökkireissua varten. Mies meni vielä käymään töissä ja tulee ennen puoltapäivää takas. Sit hänellä alkaakin loma :)
ELÄIMISTÄ: Meillä ei ole mitään karvaturreja eikä varmaan tule. Vanhin on ollut koiralle ja kissalle allerginen, tosin nuo näyttävät nyt häipyneen. Hevosesta sai aikanaan tosi pahan urtikarian oltuaan ratsastamassa. Pojalla taas aiheuttaa kissa varsinkin astmaoireet. Saa nähdä miten tuon pienimmän kanssa ja sit vielä tän tulevan kanssa et sietävätkö eläimiä.
JÄLKISUPPAREISTA: Mulla on ollu suppareita jokaisen lapsen jälkeen, kolmannen kohdalla sitä osasi jo ottaa särkylääkkeet ajoissa jolloin ei pahemmin tarvinut kärsiä. Burana 600 ovat antaneet sairaalassa jälkisuppareihin. Olen niitä pyytänyt aina kaksi kerralla, yksi suuhun ja toinen odottamaan sitä kun tulee pieninkin tuntemus siitä että vaikutus alkaa häviämään. Buranaahan voi imetyksen aikana ihan huoletta syödä.
ERIAn ja taatelin kuulumisia on kiva kuulla, kohta säkin saat varmaan jo seuraa " vauvat" puolelle ;) Ihan käy kateeks teitä jolla jo kohta 37 viikkoa takana!
Nyt unohtui yksi asia johon piti vielä kommentoida.. neljä laskin niitä kaiken kaikkiaan olevan... Ai niin, noista NIVUSKIVUISTA. Mulla on kans ajoittain oikeassa nivusessa tuntuvaa kipua joka tuntuu ärtyvän etenkin sivuttaissuunnassa tapahtuvasta liikkeestä. Siis kun astuu oikealla jalalla sivulle päin.
OPEMAMMAN kanssa ihan samaa olen miettinyt, eka raskaus meni täysin oireetta, tokassa tuli hieman harjoitussuppareita, kolmannessa oli jo hermokipuja ym. ja aina vaan vaivat lisääntyy. Mut tän raskauden jälkeen ei niistä enää " tarvitse" kärsiä kun en enää meinaa raskaaksi tulla. Onneksi mulla ei ole ollut mitään varsinaisia terveydellisiä vaivoja missään raskaudessa.
Jahas, kai se olis alettava pakkaamaan... Tuntuu muutenkin et joku raskausdementia vaivaa ja pitäis vielä miettiä lasten ja omat pakkaamiset sekä yleiset tavarat... ja kauppalista.
Hyvää viikonloppua ja nostelkaahan esittelypinoa silloin tällöin ;)
Peeveli rv 34+0
Piti sitä vielä kommentoida et mulla on limatulpan irtoamisesta menny vajaa vuorokausi siihen kun vauva on ollut sylissä, mut jostain olen kuullut et muutaman viikon sisään enintään limatulpan irtoamisesta kestää kun lapsi syntyy.
Peeveli
Täällä sitä aloitellaan hellepäivää surffailemalla. Mulla on taas hyvät unenlahjat ilmestyneet kuvioihin, päiväuniakin joskus tekisi mieli. Eikä vessassa tarvitse käydä koskaan yöllä. Omituista...Vauvan pää ei siis ole vielä kiinnittynyt.
Eilen innostuin sitten kaupasta ostamaan kaikkea mahdollista pikkuvauvan kamaa eli pienen paketin vaippoja, tuttipullon, vanupuikkoja, kosteuspyyhkeitä, hoitoalustan, vauvaöljyä yms. Nyt pitäisi vaan päättää missä tuollaisia tavaroita oikein säilöisin. Nyt pitääkin lopettaa vauvashoppailu pikkuhiljaa kun ehtiihän sitä sitten myöhemminkin kun tarkkaan tietää mitä haluaa.
Pantoufle:
Jännää :)...huh sulla tosiaan taitaa olla pian tositoimet edessä, onneksi viikkojakin on jo tosi kivasti! Niin se taisi olla, että 37 viikkoa täynnä on jo ihan täysiaikainenkin ja jos olit menossa sinne haikaranpesään niin sinnekin varmaan ehdit jos ei nyt ihan liian nopeasti ala mitään tapahtumaan.
Pia 36+x
vaikkakin vähempikin lämpö riittäisi itse kullekin...
me olemme viettäneet paljon aikaa ulkona ja uimarannoilla, joten tietsikka jäänyt vähemmälle.
pikaisesti silmäilin aikaisempia juttuja ja huomasin että eria oli käynyt kertomassa,että taatelin kotiinpääsystä on jo ollut puhetta. tosi ihanaa että kotiintulo jo häämöttää ja pääsette koko perhe saman katon alle.
eläimistä oli puhetta. meille ei voi ottaa mitään eläintä, sillä olen itse allerginen kissalle ja koiralle ja yksi lapsista atooppinen ja allerginen. ihailemme niitä sitten muualla.
synnytys tässä jo mietityttää monia. itse olen menossa ensi viikolla ultraan varmistelemaan että miten päin siellä köllitään. Ystäväni totesi eilen et eipä sil sit väliä onko oikein vai väärinpäin kun yks jo tullu perätilassa. totesin et eipä sil väliä mut haluan kuitenkin etukäteen tietää ja perätilavauvan painoa seuraillaan loppumetreillä tarkkaan.
mutta uskoisin tämän veitikan olevan pää alaspäin.
tavaroiden hankkimisista ja laittamisistakin oli puhetta. pienimmät vaatteet olen laittanut jo kaappiin odottelemaan. samoin osan kestovaipoista olen jo pessyt kaappiin, osa odottelee vielä pesua. autokaukalo löytyy samoin pinnasänky, jotka odottelevat vaatehuoneessa käyttäjäänsä. vierekkäin istuttavat tuplarattaat ostan sitten kun vauva on syntynyt.
oma vointini on helteistä huolimatta hyvä. yötkin menevät mukavasti. yleensä herään vain kerran vessaan ja juomaan.
jokos teillä isommat sisarukset odottavat uutta tulokasta? meillä odotellaan tulevaa pikkuveljeä aivan mahdottoman kovasti. siitä puhutaan lähes päivittäin ja kysellään että miksi se ei voisi jo syntyä.
kaksivuotias puhelee että pikkuveli on minun kaveri. eilen hän puheli vieraille jotka olivat meillä että huomenna pikkuveli tulee. mielenkiinnolla odotan kun vauva syntyy että onko vielä yhtä toivottu kaksivuotiaan mielestä...
nyt menen laittamaan tästä aamiaista... meillä on aivan täysin kesärytmi päällä. kaksivuotias heräilee puoli yhdeksän maissa ja loput valuvat alakertaan yhdeksän ja kymmenen välillä.
mukavaa päivänjatkoa ja hyvää viikonloppua kaikille!
Myry ja masuasukas 34+5
Aurinko se vaan porottaa ja saa hikoilla heti aamusta. Kyllä kieltämättä nää helteiset ilmat vie voimia paljon. Koko ajan pitäis muistaa juoda. Mie oon jonkin verran juonut kivennäisvettä, kai sitä saa juoda?? Ja suonenvetoja on täälläkin ja jalat tuntuu aika kankeilta aamuisin ja myös silloin, jos seisoo pitkän ajan yhteen menoon.
Eläimet: Mitään karvaturria ei meidän perheeseen voida ottaa milloinkaan, kun miehellä on allergiaa. Kovasti kyllä muuten tykättäisiin. Siskon lemmikkejä tulee sitten aina hoivattua siellä käydessä.
Kiva oli kuulla Taatelin kuulumisista. Pian varmasti Taateli saa seuraa. Teillä monellahan tosiaan on LA jo muutaman viikon kuluttua elokuun alussa. Voi, kun aika meneekin nopeesti. Itellä tässä on vielä ehkä pitempi aika ootella, mutta kyllähän tuo synnytys mielessä alkaa pyöriä. Mitenhän sitä osaisi pysyä rauhallisena? Kuitenkin kivun yllättäessä iskee kauhee paniikkireaktio. Onko muuten niin, että riittää, kun varaa sairaalaan mukaan omat tavarat ja evästä miehelle? Mitään imetysliivejä en oo vielä edes katellut.
Synnytystapa-arvioista: Ootteko miten monet käyneet sellasessa? Ja mitä kaikkee siihen kuuluu? Miulla sellanen on elokuun alussa.
Ois niin ihana olla vaikka mökkeilemässä ja vilvotella vedessä, mut vielä pitää viikko odotella ennen kuin miehen loma alkaa. Tänään pitää suunnata kaupungille, jos sieltä vaikka tekisi muutaman hankinnan vauvalle. Mitähän kaikkea sitä unohtaakin hommata valmiiksi, kun ensimmäistä kertaa on asialla!
Jaksamista kaikille helteisenä päivänä!
Babyperhonen ja Onnikki rv 32+5
soitin tossa jokuaika sitten neuvolaan tästä vihlaisusta joka alkoi heti ylös noustuani,siellä on ilmeisesti hermo pinteessä ja sanoin että jos nyt pahenee pitää mennä näyttää,sanoi että särkistä vois ottaa ja yrittää venytellä,se kipu on oikeestaan niinku takareiden ja etureiden välissä ja pelkään että jalka menee alta johon sanoi neukusta että se voikin mennä että missään nimessä en saa mennä pidemmälle kävelylle ilman toista tai ainaski känny pitää olla mukana (mulla se on aina mukana :D). eli ei kait vakavaa,mutta jos jalka menee tai liittyy puutumista pitää kuulema mennä äippäpolille heti tarkastuttaa kun siellä on aina lääkäri paikalla. ja sitten tää voi kuulema vaivaa lopun ajan eli hyvästi liikkuminen jne...:(
mä en millään haluais aatella että tää ois viimenen raskaus mut mies sanoi että taitaa jäädä viimeseks ku on niin paljon ollu vaikeempi kun esikoita oottaessa :S
mitäs nyt tohon sitten jos se ei halua enää...:' (
nyt koklaan lähtee kahvii hakee ja mennä terassille istuskelee kun ei muutakaan voi,harmittaa ettei voi touhuu tytönkaa:( :(
k.h.p ja tärppi 32+5
meillä mennää samoilla viikoilla :),mulla synnytystapa arvio tän kuun lopulla..jännittää..:S
Täällä sitä taas vasta heräillään.. Puolustuksekseni täytyy tosin sanoa, että kun mies lähtee viideltä töihin, nousen ylös, ruokin koirat..(ihanaa kun niitä on kaksi:):) ja haen kopukan laitsalta tarhaan (on vain yöt laitsalla kun päivisin on niin älyttömästi paarmoja) niin näihin menee aina 1-1,5h. Ja hitto, vielä ku saan ja voin nukun vaikka kokopäivän jos mieli tekee..
LIMATULPASTA oli puhetta, tuntuuko se joltain kun se irtoaa? vai onko se niin iso että huomaa kun irtoamisen?..mulla on sellanen tunne etten varmasti huomaa kun tulppa irtoaa...
Ja ULTRISTA, kun meillä ultrataan joka kerta, lääkäri on vähintään kolme kertaa ja neuvolat ensin 3-4 viikon välein, sitten (viikolta 30->) kahden viikon välein ja viikolta 34-> joka viikko ja jos menee yli LA:n niin sitten joka päivä...:) näin meillä.. kamalaa ramppaamista, mutta neuvolatäti on kyllä niin ihana että voisin muutenkin siellä istuskella..
Sitten ensimmäiset 2-3 neuvola kertaa vauvan syntymän jälkeen on kotona.
Ja SEKSI, himppu vieköön ei enää oikein tahdo onnistua...Eilen tuli sitten jo ihan itku kun tuntuu etten pysty enää mihinkään mihin normaalisti kykenin.. Itsekästä ja ukko parka tietysti kauhuissaan:( Sitten rupesin ihan tosissani nikottelemaan..olen varmaankin ainut joka ajattelee asiasta näin..mutta..
VIERAAT SAIRAALASSA JA KOTONA.. en haluaisi sairaalaan ketään ja kotiinkin hyvin valikoidusti porukkaa. Jännittää se vauva ihan kamalasti, vieraaltahan se tuntuu, tai ainakin luulisin että tuntuu.. ja en osaa sitä, en osaa vauvaa, imettäminen ja yleinen " pyörittely" .. Haluaisin miehen kanssa kahdestaan ihan rauhassa tutustua tähän uuteen ihmiseen ja jälleen omaan kroppaani, mikä taas muuttuu kerralla paljon..En todellakaan kaipaa ketään (äitiäni, anoppiani, tätejä, serkkuja, kavereita jnejnejne.) katsomaan kun ihan varmasti tulee tilanteita etä tekisi mieli itkeä lapsen kanssa kilpaa. Meillä on jätti isot ja yli-aktiiviset suvut molemmilla, ystävistä puhumattakaan. Millä ihmeellä saan ihmiset pysymään poissa ainakin ekan viikon...? Ja voiko näin ihan normaali ihminen edes ajatella...??
Taas tuli jumbo pitkästi omaa napaa, mutta minkäs teet vertaistuki puuttuu kokonaan täällä oikisessa maailmassa...
Jaksuja helteisiin päiviin:)
kerutus ja naatti-vauva 32+?
Varamaan pari viestiä olen laitellut aiemmin, vaikka olenkin itseni elokuisiin ilmoittanut. Olen ollu hieman laiska kirjoittelija...
OPEMAMMAN muistan ;D heippa _o//
VESSASSAKÄYNNIT mulla on tämä raskausdiabetes ja luulen että se juoksettaa vessassa vielä enemmän. Mutta eipä ole ollut turvotuksia kun vessassa saa juosta ja ruokavalio on niin tiukka (insuliinit vielä lisäksi) ettei paljoa suolaakaan ruokavalioon tule, nestettä kerryttämään. Vkoja tänään 35+5 ja saan keskussairaalassa käydä pari krt vkossa... toinen kätilö ja käyrä ja toinen kerta aina lääkäri. On vähän epätietoinen olo, mitä tuleman pitää. Aiemmissa neljässä raskaudessa ei näitä ongelmia ollut. Painoa on onneksi kertynyt vain 1,5kg, mitä varmaan kiittelen lähtiessäni laitokselta ;D oli mulla alkupainoa, että en ole luuranko ;D painan nyt 85. Viimeisimmässä raskaudessa painoin 83 viimeisilläni....
Mutta, nyt pitää lähteä käyrille. Voikaa kaikki hyvin!!!
Piihe
Sen irtoamista ei tunen mut huomaa kyllä vessassa käydessä kun paperiin jää semmoista paksua veristä limaa.
Helle ajaa sisälle aina välillä, joten ehdin koneellekin.
Piihe: Kiva kuulla sinusta!
Pantoufle: No niin, sitten vaan henkisesti latautumaan synnytystä varten.Voi kun olisin samassa tilanteessa. Viikkoja on aika paljon vielä edessä ja näillä keleillä tietää, etteivät viimeiset viikot ole enää herkkua,kun keho on helteen uuvuttama. Sinulle tsemppiä ja tulehan päivittäin raportoimaan, jotta tiedämme milloin seuraava elokuinen alkaa tuuppia itseään maailmaan, ihanaa!
Jaaha ja sitten kansa tappelee pihalla niin, että pienen päikkärit ovat kohta historiaa. Palaan taas....
Opemamma
Jännää, tuo limatulpan irtoaminen. Kertokaa nyt tyhmälle, mistä sen tietää, kun se irtoaa?? En nimittäin sellaisen irotamista/olemassaoloa esikoisesta huomannut!! Mulla itselläni on muutenkin sellainen tunne, että tämä toinenkin synnytys käynnistyy ilman, että pystyn sitä mitenkään etukäteen arvioimaan/aavistamaan. Esikoista odottaessani mulla ei ollut edes kunnollisia suppareita ollut, eikä mitään ennakoivia oireta ja sitten yhtena aamuna lapsivedet lorahti lattialle. Vähän pelottaa, että tämä toinenkin käynnistyy yhtä huomaamattomasti.
NIVUSKIVUISTA. Myös mulla on nivuset tosi kipeät. Öisin varsinkin kääntyminen on tosi vaikeaa ja kävely alkaa väkisinkin muistuttaa vaappumista.
Tsemppiä sulle PANTOUFLE, jos tosiaan synnytyksesi pian käynnistyy!! Hurjaa on, että väkisinkin joku meistä on kohta synnyttämässä. Vastahan me plussattiin :)...
Nyt pitäisi lähteä laittamaan esikoista päiväunille!
Pepper
helteistä heinäkuuta kaikille....
koossa ollaan vielä. kuuma on .......
ainut oire mikä edes voisi viitata lähestyvään synnytykseen on että vatsa toimii liiankin hyvin...... ja liitoskivut ovat aika karmeita.
mutta nyt taas katsomaan poikia....
minttu 34+5
Voi luoja, tuolla on varjossa 29 astetta!! Pakko tulla hetkeksi sisälle jätskille ja kylmälle limsalle:)
Alkaa olla ihan vainoharhainen olo, että olen kuvitellut koko limatulpan, mutta edelleen sitä näyttää vessassa käydessä pukkaavan eli kai se totta sitten on. Soitin jo neuvolaankin ja kyselin että onko tämä nyt sitten sitä ja sanoivat kovasti siltä kuulostavan, jaiks!!!:/ Mullahan oli eilen se neuvolalääkäri ja sisätutkimus, olisko siitä sitten vähän ärsyyntynyt ja lähtenyt irtoilemaan. Noh, katsotaan mitä tuleman pitää, menihän viimeksikin tosiaan ainakin se viikko ennen kuin synnytys sitten lopulta käynnistyi. Tai jos olenkin vain kuvitellut kaiken niin roikun täällä vielä elokuun puolivälissä:)
Kerutus, meillä oli esikoisen aikaan sama homma, että sukulaisia ja ystäviä pukkasi ovista ja ikkunoista uutta tulokasta tervehtimään ja loppujen lopuksi olin jo niin väsynyt, että ilmoitin suoraan olevani liian väsynyt ottamaan vieraita vastaan ja ehdotin tapaamista parin viikon päähän. Kyllä minusta ihmisten täytyy se ymmärtää jos äiti ja isä haluavat tutustua uuteen tulokkaaseen rauhassa eivätkä jaksa keittää kymmenet kahvit päivässä innokkaille vierailijoille.
Läkähdyn janoon, takaisin jääkaapille siis...
Pantoufle
Pantouflelle tsemppiä vain synnytyksen odotteluun. Varmaan jännittävää :)
LIMATULPASTA: Mulla ei sitä ole tullut kummallakaan kerralla (tai sitten se on pudonnut pyttyyn mun huomaamatta ;D). Eli ei sen välttämättä tarvitse irrota, kyllä synnytys voi käynnistyä ilman sitäkin.
SYNNYTYS mietityttää aika monia. Niin minuakin. Toisaalta pelottaa, toisaalta olisin kyllä valmis luopumaan tästä mahasta. Toivoisin, että synnytys käynnistyisi itsestään, tai toisaalta taas jos tulisi käynnistys eteen, niin sitten olisin ainakin sairaalassa valmiina vinkumaan kaikki mahdolliset kipulääkkeet ensisijassa... Lasten hoidon järkkääminenkin olisi helpompaa. Olen tosi kipuherkkä, ja tuntuu inhottavalta, jos pitäisi olla pitkään kotona lasten kanssa ja kestää kamalia supistuksia... Jos tämä menee yli lasketun ajan, mieskin on lähes 300 km päässä, joten sieltä ei heti tänne tullakaan. Apua, nyt vasta alkoikin ahdistaa!!!!Kakkosen synnytykseen mies ei ehtinyt mukaan (alussa se kyllä oli, mutta kätilö sanoi yhdeksältä illalla, että kestää seuraavaan aamuun asti ainakin, joten mies lähti käymään kotona, ja siitä 2 tunnin päästä tyttö jo syntyikin). Ihan hyvin pärjäisin varmaan tälläkin kertaa ilman tukihenkilöä, paitsi jos tulee kovin pitkä synnytys, mutta lastenhoito mietityttää. Se on ehkä se suurin pulma juuri nyt.
Tulipahan sekavasti selitettyä taas.
SEKSISTÄ: Mieli kyllä haluaisi, mutta vartalo ei. Pelkkä kyljeltä toiselle kääntyminen on niin tuskallista, että yhdyntäseksi on kyllä viimeinen juttu, johon aion ryhtyä. Muuta mukavaa kyllä sitten voikin... silloin tällöin ;)
Vaunujen hankkiminen olisi vielä edessä ja hoitopöytä pitää myös löytää. Niin ja pinnasängyn patja. Meinattiin ottaa hoitopöydäksi sellainen sängyn päällä pidettävä taso vain. On niin ahdas tämä meidän asunto. Vauvan vaatteiden pesu, sairaalakassin pakkaus, kotiintulovaatteiden valitseminen, kaikki pikkusälä, jota vielä pitää hankkia... On tässä vielä hommia. Ja aiemminkin täällä sitä marmatin, että tuo mies ei ole yhtään innostunut miettimään pinniksen paikkaa jne... Pitäisi paljon huonekaluja siirtää, mutta ei se oikein jaksa innostua.
TURVOTUKSESTA: Särkeekö teillä muilla nivelet turvotuksen takia? Mulla varsinkin kädet öisin särkee. Inhottavaa.
Jamssa rv34+6
En ole päässyt taas aikoihin koneelle, joten minulla ei ole hajuakaan mistä täällä on keskusteltu...
Täytyy kohta lukaista koko viikon kuulumiset.
Nyt tuli sellainen olo, että kaikki pitää saada vauvaa varten HETI valmiiksi... mutta sitten tuli takapakkia! En löydä kopan reunusta mistään ja sisarenikaan ei muista missä se voisi olla...
Sattuuko joku teistä tietämään, mistä saisin ohjeet sen tekemiseen?
Tarkoitan siis sitä äitiyspakkauksen ympärille tulevaa kangasta...
Kun en tiedä mistä olette keskustelleet, niin kerronpa omat kuulumiset ja sitten ryntään lukemaan, että mistä on juteltu ;)
Viimeinen äitipolitarkastus oli keskiviikkona ja kaikki oli hyvin, vaikka supistuksia onkin jonkin verran ollut. Kohdunkaula oli ulkopuolelta vähän auki, mutta sisäsuulta kiinni. Vauveli on vilkas (todella vilkas), ja painoksi arvioi n. 2 kg. Koska nyt ollaan rv 32+ niin enää ei kontrolleissa tarvitse käydä.
Parin päivän kesälomareissua ollaan suunniteltu, mutta jotenkin en uskaltaisi lähteä ajamaan mihinkään... Jos johonkin lähdetään, niin sitten pitää selvittää tarkaan missä on aina lähin synnytyssairaala...
Nyt lähden löpisemästä ja lukemaan kuulumisenne.
Emma-Liinu ja masuasukas rv 32+3
Meillä iski kamala ripuli tuolle nuoremmalle sällille. Kovin on kiukkuinen tapaus nyt, onneks kuitenkin juo ihan reippaasti et huolissani en oo, säälittää vaan olla sisällä nyt kun ulkona olis varmasti mukavampaa.
Limatulpasta piti sanoa sen verta et esikoisen odotuksessa se mulla irtosi kuukautta ennen synnytystä, ja tuossa toisessa en sellaista huomioinut ollenkaan. Tässä raskaudessa nyt loppua kohti valkovuoto on melkeinpä loppunut ja muuttunut sellaiseksi juoksevaksi värittömäksi limaksi. Onpas vaikee selittää mut siis sitä oon kuitenkin miettinyt et voiskohan se olla limatulppaa noin juoksevassa muodossa vai mitä musta valuu...? =)
Pitäis mennä ruokaa laittamaan mut jostain syystä kiinnostus asiaa kohtaan on aika lailla nollalukemissa. Jos ensin vaikka kävis suihkussa viilentymässä.
LEM 35+5
tuli vaan semmonen vielä mieleen, että mitähän vois tarkottaa, NAVANSEUDUN KIPUILU? Napa ei ole kipeä, vaan siitä ympäriltä, eniten yläpuolelta, ei särje eikä vihlo vaan Sattuu ja eikä koskea kärsis oikeen ollenkaan.. Istukan on kerrottu olevan edessä, ja nyt täällä panikoin, että onko kiinnitys jotenkin irronnut tmv.
Onko muilla ollut, voisko liittyä jotenkin navan pullahtamiseen, vaikkei siltä kyllä tunnu..??
kiituksia taas...
*läähättää ja syö 3:tta jätskiä*
Hellepäivää!
Ei tarvitse miettiä, meneekö maha sekaisin rautatabuista, kun on pakastanut 10 kg mansikoita. Joista ei *ihan* kaikki menneet kuitenkaan pakastimeen. Toivottavasti lapsesta ei tule mansikka-allergista.
NIVUSKIVUT: Täällä kanssa kyljellään ollessa välillä kamalia hetkiä, mutta pystyssä onneksi etupäässä ihan hyvä tilanne, kävelemään pääsee. Sivuttaisliikkeitä ei kyllä pidä tehdä - esim. kun yritin polkaista pahvilaatikkoa litteäksi, niin melkein itku pääsi!
HELLE: En kestä hellettä muutenkaan, saati sitten nyt. Koska ajatus auringonpistoksesta ei houkuttele, pysyttelen niin paljon kuin mahdollista paikallaan neljän seinän sisällä. Meillä on varjossa näköjään +31.
ELÄIMET: Meille otetaan koiranpentu heti, kun vauvanhoidolta uskalletaan. Vanha koira piti lopettaa keväällä, eikä koiraton elämä ole mistään kotoisin.
SEKSI: Miestä ei ole kiinnostanut koko kesänä, kiitos mahani. Mua voisi välillä innostaakin, mutta minkäs teet. Kestää sitä onneksi ilmankin.
ULTRAT: Onnellisia te (Kerutus ainakin), joilla ultrataan joka kerta! Meillä on vain se yksi ultra, ja sekin oli viikolla 11+. Viimeksi neuvolassa terkkari ei saanut vauvan asennosta selvää, ja nyt odotellaan kolme viikkoa epätietoisuudessa neuvolalääkäriin asti, miten päin siellä ollaan. No, jos ei lääkärikään saa selvää tunnustelemalla, niin sitten kai pääsee armosta ultraan tarkistettavaksi. Perätilahysteriaa olen yrittänyt vielä vältellä, kun kerran siitäkään ei ole vielä varmuutta. (Ja Kerutusko hehkutt myösi sitä, että vauvan ekat " neuvolakäynnit" on kotikäyntejä - meiltä peruttiin säästösyistä se ensimmäinenkin tänä keväänä. No, onneksi ei ole talvivauva tulossa kuitenkaan.)
Vissyn äärelle!
Picapica ja Peukaloinen 34+2 (tai jotain sinnepäin, kuka tässä helteessä pystyy laskemaan oikein...)
PANTOUFLE: huiiiii, ootkohan sie seuraava joka lähtee :).... Mie kyllä luotan noihin äitien omiin vaistoihin, hyvin usein pitävät paikkaansa, siis sillon jos ne todellakin on omia vaistoja eikä muiden päähän takomia juttuja... esikoista ootellessa minnuu ärsytti suunnattomasti kun ihmiset hoki että kyllä se kohta syntyy, kohta syntyy pla pla plaaaa kun itse vaan tiesi ettei se synny... No vielä ei ole onneksi tarvinnu noita juttuja kuunnella, tuntuu että kaikki on jo asennoitunu siihen että pitkään saavat odottaa vauvauutisia :)
HELLETTÄ todella piisaa. saa nähdä tuleeko tänne tänään se ukkoskuuro.
JANOTTAA kyllä, mutta olen tooooosi huono juomaan, en vaan osaa.
SUONTA alkanu taas vetää aamusin pohkeesta... tarttis varmaan tehdä jotain, mutta taas täytyy sanoo että olen laiska ku mikä...
SAIRAALAKASSIT JA VAUVAN TARVIKKEET edelleen vaan kaukaisena ajatuksena, en saa mitään aikaiseksi noitten suhteen... ehkä siksi kun ei tunnu yhtään siltä että kohta se h-hetki lähestyy,.. ja kohta sitten onkin kiire väsätä kaikki valmiiksi.... noh, onhan meillä tuo äp laatikko ja patja käyttämättä esikoiselta, että siihen sitten vauva jos ei muuta ole laitettu :).
Hyvää päivää kaikille!!!!! ja jos vielä niitä masukkeja kuitenkin kasvateltas masussamme tovi.. vaikka monellahan taitaa täyttyneen jo tuo rv 36!!!!
hanneli ja natikka (joka alkanut jyystää pyllyllään äidin kylkikaaria)