Auttakaa, en saa töissä mitään aikaan
Oon töissä toimistohommissa, vaativaa ajattelua ja sen sellaista. Etätöissä jo ties kuinka monetta viikkoa, enkä meinaa saada käytännössä mitään aikaan. Kaikki sellaiset työt, jotka on pakko tehdä, hoitelen sutaisten viime hetkellä. Eilen lopetin työt 2 tuntia normaalia aikaisemmin, koska käytännössä vaan tuijottelin ulos ikkunasta ja pidin koko ajan kahvitaukoja. Mulla on ennenkin ollut tämmöisiä kausia, mutta varsinkin viimeiset pari viikkoa on olleet ihan mahdottomia. Stressaan tekemättömistä töistä, mutta en saa tartuttua niihin.
Töitä sinänsä olisi, voisin tehdä vaikka mitä juttuja pois alta ennen lomaa ja syksyllä on taas kiire. Olen kokeillut työn pilkkomisen pieniin osiin, töiden tärkeysjärjestykseen laittamista, pomodoroa, motivointia palkinnoilla ("Tee tämä niin voit ottaa keksejä kahvin kanssa") yms. En vaan aloitettua. Tulen aamuisin työpisteelle istumaan ja tekemään en mitään.
Mikä ihme tähän auttaisi? "Pakota itsesi töihin" ei tässä auta, sen teen sitten, kun on aivan pakko eli joku DL paukkuu tai tulisi sanomista jos työt ei ole tehtynä. Tämmönen ajankuluttaminen pallo vihreänä Teamsissa on ihan typerää, mieluummin tekisin työt ajan kanssa kuin viime tipassa.
Kommentit (3)
Pakko kai se on kohta mennä. Tulis jotain ryhtiä tähän touhuun. Eiks kellään muulla ole tällaisia ongelmia? Miten tästä pääsee yli?
Sinulle ei sovi etätyöskentely. Vaivut omaan "koloosi", etkä saa mitään aikaseksi. Sinun olisi päästävä pois kotoa, uuteen ympäristöön, jotta työt alkaisi sujua. Kaipaat virikkeitä ja energisyyttä, jota työyhteisö voi sinulla antaa. Et motivoidu kotona.
Jotta saisitt tilanteen hallintaan, pyydä saada mennä toimistolle duuniin.
Mene salaa toimistolle päiväksi.