Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloinkahan Klarna palauttaa Adlibriksen tilauksesta toimittamattoman ostoksen rahat? Kokemuksia?

Vierailija
02.06.2020 |

Tilasin siis A 10€, B 10€ ja C 10€ ja maksoin heti verkkopankkitunnuksilla. Myöhemmin Adlibrikseltä tuli ilmoitus että eivät pysty toimittamaan tuotetta A 10€ joten tilaus perutaan ja saan hyvityksen Klarnalta. No nyt sitten tuli Klarnalta viestiä että tilaus B ja C 20€ on veloitettu tililtäni ja kiitos asioinnista plaa plaa. Ei sanaakaan siitä että OLEN MAKSANUT 30€ josta heidän pitäisi palauttaa 10€ enkä suinkaan vain 20€ kuten väittävät. Laitoin sinne aspaan nyt viestiä mutta koronan ruuhkautumisen takia ovat vähentäneet asiakaspalvelua niin ettei välttämättä saa heti vastausta :o Siis täh, korona = ruuhka = laitetaan aspalinjat kiinni?!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne sen maksaa. Sen sijaan en ostaisi kyseisestä kaupasta mitään.

Vierailija
2/17 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain parissa päivässä rahat tilille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yhden ulkomaisen pokkarin halusin ostaa joten tuo on ainoa vaihtoehto tilauspaikaksi kun ei sitä kirjaa Prismasta tai kirjastostakaan saa. Muuten lainaisin sieltä. Ja sen takia ostin 2 muuta tilausta (pari lankakerää) että hinta menee yli 16,90 jolloin saan ilmaiset toimituskulut. ap

Vierailija
4/17 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaanko Klarnan kautta etukäteenkin? Olen aina tilannut Klarnan laskulla, ja jos kirjaa ei toimiteta, ei tule laskuakaan.

Vierailija
5/17 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain parissa päivässä rahat tilille.

No toivottavasti minäkin. Mutta ärsyttävää ettei Klarnan sivuilla näy maksamaani summaa kokonaisuudessaan eikä puhettakaan palautuksesta vaan vain se vajaa summa.

Vierailija
6/17 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yhden ulkomaisen pokkarin halusin ostaa joten tuo on ainoa vaihtoehto tilauspaikaksi kun ei sitä kirjaa Prismasta tai kirjastostakaan saa. Muuten lainaisin sieltä. Ja sen takia ostin 2 muuta tilausta (pari lankakerää) että hinta menee yli 16,90 jolloin saan ilmaiset toimituskulut. ap

Mitä kirjaa kaipaat? Kokeile bookdepository.com, ei tule postikuluja

Vierailija
7/17 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksetaanko Klarnan kautta etukäteenkin? Olen aina tilannut Klarnan laskulla, ja jos kirjaa ei toimiteta, ei tule laskuakaan.

Sekä että olen tilannut ja jos tilillä on rahaa niin miksen maksaisi heti. Mutta joo, en enää tee niin.

Vierailija
8/17 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin eräästä verkkokaupasta tuotteen jota eivät pystyneet toimittamaan. Verkkokauppa perui Klarnalta tilauksen ja seuraavana päivänä oli rahat tilillä. Minun ei tarvinnut tehdä itse mitään.

Vierailija
9/17 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän välttää Klarnaa kuin ruttoa. Liian usein olen joutunut heidän kanssaan säätämään.

Vierailija
10/17 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi näköjään pari euroa halvempi tuolla, ihanko ilmaiseksi tosiaan lähettävät Suomeen asti? Pokkari maksaa 9,15€.

Vierailija
11/17 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adlibris ei ole viimeaikoina pystynyt toimittamaan yhtään mitään. Kirjat on kaupan vaikka ne ovat loppu.

Vierailija
12/17 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yritän välttää Klarnaa kuin ruttoa. Liian usein olen joutunut heidän kanssaan säätämään.

Sama ajatus mulla oli että haluan välttää sitä laskua :D Tulikin isompi sotku.

Vierailija
13/17 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi näköjään pari euroa halvempi tuolla, ihanko ilmaiseksi tosiaan lähettävät Suomeen asti? Pokkari maksaa 9,15€.

Jep, ei ole postikuluja minnekään päin maailmaa. Kannattaa tilata. Tulee kakkosluokan postissa kyllä eli tähän korona-aikaan voi olla vähän hitaampi, normaalisti on tullut about viikossa, vähän yli.

Vierailija
14/17 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adlibris ei ole viimeaikoina pystynyt toimittamaan yhtään mitään. Kirjat on kaupan vaikka ne ovat loppu.

Kyllä mä ton uskon että englanninkielinen isopokkari voi olla kustantajalta loppu. Olisi siellä sitä perinteistäkin pokkarikokoa ollut mutta se oli vähän kalliimpi niin siksi tilasin tuon toisen. 

Vierailija
15/17 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarnan laskuun on kyllä ihan turvallista tilata. Ei mulla ainakaan ole koskaan mitään ongelmia ollut. Käytän Klarnaa aina, jos se vain on mahdollista, vaikka tilillä olisikin rahaa, koska lasku tulee vasta sitten, kun tilaus on postitettu. 

Vierailija
16/17 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalarnan touhu on ihan perseestä.

Harrasteväline oli tarjouksessa ja siihen oli lisäksi Klarnan rahoitustarjous, ei kuluja jos maksuaika eninään 12kk. Ajattelin että hyvä diili ja otan Klarnalla vaikka olisi rahaakin ollut, niin ei tarvi maksaa ennen kuin saa tavaran ja saa vielä maksaa kuluitta osissa.

Kaikki hyvin tähän asti ja parin kuukauden päästä tilasin 100€ jutun ja ajattelin että otanpa senkin Klarnalla, niin ei tarvi kaivaa pankkitunnuksia esille ja kulujahan ei tule, kun maksaa laskun kokonaisuudessaan 14 päivään sisällä.

No perskele, jostain syystä olin pistänyt tuohon jälkimmäiseen ostokseen eri sähköpostiosoitteen kuin ensimmäiseen ja loman aikana klarnan sähköpostilasku oli unohtunut toiseen sähköpsotiin ja klarnan puhelinappi näytti koko ajan että ei ole laskuja maksettavana.

No jossain vaiheessa tulikin ilmoitus tästä jälkimmäisestä ostoksesta että se on muutettu korolliseksi osamaksusksi. Harmittelin tapahtunutta ja muutaman euron lisäkuluja ja maskoi sen heti kokonaan pois.

Mutta sitten tuli se yllätys. Maksamattoman kalliimman ostoksen soppari oli myös muutettu minimisummalle ja korolliskeksi, eikä just silloin ollut enää rahaa maksaa sitä saman tien kokonaan pois, vaan jouduin maksamaan pari näitä pienempiä korollisia ja kulullisia maksuja ennen kuin sain rahat maksaa sen kokonaan pois.

Näillä kyllä vedätetään törkeästi niitä joilla ei ole rahaa ja joutuvat turvautumaan pakosta näihin osamaksuihin. Enään en kyllä näihin lankea.

Vierailija
17/17 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klarnan laskuun on kyllä ihan turvallista tilata. Ei mulla ainakaan ole koskaan mitään ongelmia ollut. Käytän Klarnaa aina, jos se vain on mahdollista, vaikka tilillä olisikin rahaa, koska lasku tulee vasta sitten, kun tilaus on postitettu. 

Omien kokemusten perusteella en olisi yhtään varma että homa menee luonnikkaasti Klarnan osalta, jos verkkokauppa ei hoida osuuttaan tai lähetys katoaa. Veikkaan että sieltä tulee ensin osamaksuksi muutosilmoitus ja seuraavaksi perintätoimiston kirje jos ei maksa.

Vai onko jollakin kokemusta että maksun peruminen onnistuu helposti?