Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä sijoittaminenhan on helppoa ja hauskaa

Vierailija
01.06.2020 |

Aloitin sijoittamisen maaliskuun lopussa ilman kokemusta ja nyt rahaa tulee ovista ja ikkunoista. :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli hyvä hypätä mukaan. Kiitos korona.

T. Piensijoittaja

Vierailija
2/13 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin aloitin. On kyllä ollut kivaa ja ihan hyvin on sijoituksilla mennyt. Toisaalta onhan tämä ollut myös poikkeuksellista aikaa, kun arvo-osakkeita on voinut ostaa halvalla.

Olen köyhä humanisti ollut aina. Kaiken tiedon omaksuminen on ollut mulle helppoa, joten noiden erilaisten sijoitukseen liittyvien tunnuslukujen omaksuminen, analyysien lukeminen jne. on ollut aika helppoa, nyt kun ekan kerran aiheesta kiinnostuin. 

Pohjimmaisen rahanahneuden puuttuminen myös helpottaa tätä hommaa... ei kirpaise katsella kurssien menoa ylös tai alas. Mutta kun oma eläke tulee olemaan pieni, on mukava tajuta, että omaa tulevaisuuttaan voi turvata tälläkin tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häviätte vain rahanne.

Vierailija
4/13 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlasin rahani muuhun, joten en voinut sijoittaa nyt.

Toivottavasti 20 vuoden päästä on jotakin säästössä.

Vierailija
5/13 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pistin koronapohjiin parikymmentä tuhatta euroa, eikä minulla ainakaan tule rahaa ovista ja ikkunoista. Muutaman tonnin olen tehnyt voittoa. Viime vuonna tuli saman verran pienemmällä rahalla.

Vierailija
6/13 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin sijoittamisen Nordnetissä ja se on ollut todella helppoa ja tuottoisaa. Ei tarvitse olla sijoitusguru tehdäkseen vähän lisärahaa!

Poista tämä osa mainosviestistä ennen lähettämistä, rahat tulevat tilillesi kolmen päivän kuluessa.

Vierailija
7/13 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pistin koronapohjiin parikymmentä tuhatta euroa, eikä minulla ainakaan tule rahaa ovista ja ikkunoista. Muutaman tonnin olen tehnyt voittoa. Viime vuonna tuli saman verran pienemmällä rahalla.

Täh? Miten voi olla. Mä aloitin aloittelijana maltisiillisesti moninkertaisesti pienemmillä summilla ja silti on mennyt aika kivasti.

Vierailija
8/13 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäiskauppaako harrastat? Kannattaa olla varovainen tai homma kusee jossain vaiheessa.

Vierailija
9/13 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä olet ostanut?

Vierailija
10/13 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rahastoissa 6000 ja tonnin verran on tullut voittoa. eli ihan hyvin voi olla, että 20 tonnin sijoitus ei ole tuonut kuin muutaman tonnin. 

Vierailija
11/13 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä tulee tuottoa vähän liiankin hyvällä prosentilla. Tiedostan kyllä, että alaskin tullaan jossain kohtaa. Tänään myin puolet Kojamon hyvin tuottaneista(106%) osakkeista pois, ja ostin osalla voittorahoista tilalle Tokmannia.

Viime viikolla myin Walmartin osakkeita kanssa yli 100% voitolla. Siivu myyntivoitoista odottelee nyt tilillä, koska kaikkea en uskalla pitää nyt hulluilla kierroksilla käyvillä osakemarkkinoilla.

Sitten kun kunnon alamäki taas alkaa, niin siirryn ostoksille.

Vierailija
12/13 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaminen on tosiaan helppoa, hauskuus on makuasia.

Indeksillä peittoaa joka vuosi 50% aktiivisijoittajista ilman vaivannäköä. Alle promille on enää edellä, oli koronaa tai ei :-)

Vierailija
13/13 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin osakesäästämisen myös keväällä, kuukausi ennen kuin tuli koronaromahdus. Itselle se tarkoitti -30% arvon laskua. Nyt ollaan enää 5% miinuksella.

Ainahan voi spekuloida, että mitä, jos olisikin ostanut sitä tai sitä osaketta, tai ostanut sitä enemmän. Tai aloittanut kuukauden myöhemmin. Oma taktiikkani on pikku hiljaa ollut muokata osakesäästötili sellaiseksi, ettei tarvisi enää paljon muutella sitä. Sijoittamisen termeistä en paljoa ymmärrä, mutta osakkeet valinnut järkeillen, esim. terassit aukeavat 1.6 ja ihmiset menevät innoissaan terasseille. Ehkä tietynlaiset ravintolayritykset voisivat sitten alkaa ollakin nousussa.

Huono puoli hommassa on itselläni se, että tulee tarkisteltua monta kertaa päivässä, montako euroa on voitolla tai tappiolla sinä päivänä, tai kokonaisuudessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme