Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimon alkoholiongelma

Vierailija
01.06.2020 |

Olen neuvoton. Olemme olleet suhteessa yli 15-vuotta, ja kolmen viimeisen vuoden aikana hänelle on kehittynyt alkoholiongelma. Oli kerran jo hoidossa kun asiat riistäytyivät käsistä ihan kunnolla hänellä. Päälle päin ei kyllä sanoisi että hänellä mitään ongelmaa on. Olen uupunut itsekin jatkuvaan stressaamiseen hänen vuokseen. Pohdin vain olisiko enää mitään oljenkortta jolla häntä auttaa, vai päästääkö irti lopullisesti?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ongelmia alkoholi on aiheuttanut, jos alkoholin käyttäminen ei näy ulos päin?

Vierailija
2/9 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Hän itse päättää raitistumisestaan. Monelle se vaatii sen, että puoliso lähtee. Älä anna toisen sairauden varastaa sinun elämääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei halua apua, et voi auttaa. Tavallaan julmaa, mutta pelasta itsesi.

Vierailija
4/9 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi. Noi on hankalia juttuja. Joskus se ero on paras ratkaisu, ellei katkot ja terapia auta. Alkoholistit on todella kieroja ja siinä puoliso huomaamattaan mahdollistaa toisen juomisen.

Vierailija
5/9 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vuosi sitten raitistunut 29v alkoholistinainen:) eipä muakaan kukaan olisi uskonut ulkoapäin alkkikseksi kun oon hyvännäköinen ja urheilen paljon enkä juonut mtn putkia mutta sillä ei ole mtn väliä ja tarpeeksi pahaksi kun alkon kanssa menee vie se tietty kaiken muun.

Pitää haluta itse raitistua, itsensä takia. Suhde voi olla iso tuki mutta ei pelastaja. Päihdehoitoon ja AA-ryhmiin. Vertaistuki on paras apu. Monilla paikkakunnilla on myös naistenryhmiä jonne voi olla matalampi kynnys mennä:) AA:n nettisivuilta löytyy. Korona-aikana monet ryhmät ovat nyt verkossa.

Itse hain avohoitoon kuukaudeksi (illat oltiin kotona) Lahden myllyyn. Oli loistava. Käyn AA- ja Na-ryhmissä ja mulla on kummi (oma tukihenkilö joka raitistunut aiemmin). Vedän itse yhtä AA-verkkoryhmää nykyään. Jaksamista ja toivottavasti apua löytyy:)

Vierailija
6/9 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko vaimosi juo? Ja kuinka usein?

Vierailija
7/9 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi voi. Noi on hankalia juttuja. Joskus se ero on paras ratkaisu, ellei katkot ja terapia auta. Alkoholistit on todella kieroja ja siinä puoliso huomaamattaan mahdollistaa toisen juomisen.

Katkolla katkaistaan vaan putki, ei hoideta päihdesairautta. Terapiankin olisi paras tapahtua ihan päihdehoidossa laitoksessa jos tilanne on paha, suljetulla tai avopuolella jos pysyy juomatta vapaat.

Vierailija
8/9 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi puolen litran siideriä joka lauantai.

Ap

Vierailija
9/9 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi puolen litran siideriä joka lauantai.

Ap

Et kai ole tosissas? Älä leiki näinkin aralla aiheella. Häpeä jos osaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi