Jees, tänään saa vetää peräkärryä 100km/h
Kommentit (19)
Mä oon jo ollut. Ajoin 110km/h eikä tullut sakkoja :)
Mun kuomukärryn kuomu ei kyllä kestä vetää satasta...
Kesänopeusrajoitukset tulleet voimaan vai mitkä?
Pitkäkö mökkimatka teillä on, jos maksiminopeuden nosto 80 km/h -> 100 km/h lyhentää ajomatkaa tunnilla?
Vierailija kirjoitti:
Ei kesänopeusrajoitus vaan tieliikennelakiin tuli tänään 1.6.2020 uusia sääntöjä. Uusia liikennemerkkejä taisi olla 50 kpl. Sain kortin noin 30-vuotta sitten, ja opettelen uudistukset.
Vierailija kirjoitti:
Pitkäkö mökkimatka teillä on, jos maksiminopeuden nosto 80 km/h -> 100 km/h lyhentää ajomatkaa tunnilla?
Etkö tuota vertaa osaa laskea? Sehän on 400km.
Vierailija kirjoitti:
Tieliikennelaki on muuttunut ja jatkossa kevytperävaunua saa vetää 100km/h. Tähän asti perävaunun suurin sallittu nopeus on ollut 80km/h.
Nousee muuten kulutus aika roimasti koppikärryn kanssa kun tuon nopeuden noston tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä paljon pidempi matka, koska sellaista tieosuutta ei ole misään, jossa voisi ajaa koko 400km matkan 100km/h.
Vierailija kirjoitti:
Nousee muuten kulutus aika roimasti koppikärryn kanssa kun tuon nopeuden noston tekee.
Kun nopeutta nostaa 20%, niin kulutus nousee 40%.
Mä oon vetäny jo aamusta asti, nyt oli pakko tulla välillä syömään ja huilimaan. Ajattelin vedellä iltaan asti, on tää vaan niin makeeta! Piti kaivaa vanha ruosteinen kärry esiin autotallin takaa romukasan alta ja laittaa ilmaa renkaisiin ihan vaan tän takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä paljon pidempi matka, koska sellaista tieosuutta ei ole misään, jossa voisi ajaa koko 400km matkan 100km/h.
Tämäpä se olikin se pointti tuossa kysymyksessä.
Et jaksa kuiten kaan juosta noin kovaa. ;)
Vierailija kirjoitti:
400km motaria
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
400km motaria
Näytä minulle kartasta pätkä, jossa voi ajaa 400 km matkan pelkkää motaria. Kyllä Suomessa tulee pienempiäkin teitä mökkimatkalle, jolloin keskinopeus ei nouse paljoakaan, vaikka maksiminopeus nousisikin.
Ota huomioon, jos rekisteriotteeseen on merkitty enimmäisnopeus peräkärrylle, sitä on edelleen noudatettava uudesta tieliikennelaista huolimatta.
Älkääs sitten tappako ketään siellä liikenteessä:
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/moottori-testasi-kevytperakarryt-va…
Jee, lähdenpä heti töiden jälkeen kaahaan motarille peräkärryn kanssa.