Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Cymbalta-lääkitys raskausaikana

Äiti vielä yhdelle?
01.06.2020 |

Kysyisin, löytyykö täältä kokemuksia raskaudesta, jolloin käytössä ollut Cymbalta-lääkitys? Miten sujui raskaus, saiko vauva vieroitusoireita vastasyntyneenä?

Itselläni ja puolisolla on haave perheen iltatähdestä, mutta tämä käyttämäni lääkitys mietityttää. Aiempien raskauksien aikana en käyttänyt mitään lääkettä. Sittemmin olen saanut vaivoikseni kroonisia kipuja jotka aiheuttavat huonolaatuisen yöunen. Cymbalta 30mg x1 toimii tähän hyvin. Lääketietokannan mukaan duloksetiinia voisi lääkärin harkinnan mukaan käyttää raskausaikana. Imetys ei kaiketi suositeltavaa. Meillä vauva vasta harkinnassa ja tässä kohtaa muiden kokemuksista olisi mukava kuulla? :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia kellään? Olisi mielenkiintoista ja hyödyllistä kuulla. Toki myös jotain toista SSRI/SNRI-lääkettä raskausaikana käyttäneiden kokemukset kiinnostaisivat. :)

Vierailija
2/3 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla hermosärkyä? Oletko kokeillut TENS-laitetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosiaan sitäkin kokeillut ja jossain määrin sillä paikallista kipua saa kyllä lievitettyä. Monta vuotta olen kärsinyt näistä kivuista (minulla ei ole mitään virallista diagnoosia, mutta fibromyalgia varmaan aika lähellä totuutta) ja uniongelmista ja monen montaa eri lääkettä ja konstia kokeillut lääkärin valvonnassa. Nyt kun uni on hallussa, niin hieman on alkanut mieheltä tosiaan tämä hullu vauvakuume itsellenikin tarttua. Vaatii kyllä tosiaan pohdintaa - uni on ihmiselle hirveän tärkeää. Vauva valvottaa toki, mutta sen heräilyn kestäisin varmasti kyllä, jos vain en joutuisi heittämään muuten hyväksi havaittua kivunhallitsijaa ja unenturvaajaani pois.