Hitto miten inhoan tätä suomalaista kesän irvikuvaa! Muutettiin juuri ok-taloon eikä kuistilla tai pihalla tarkene olla
Oma piha ja pitää tyytyä katselemaan sitä ikkunasta. Lapsetkaan ei tahdo trampoliinille koska sataa tihuuttaa.
Kommentit (71)
Kelihän on mitä parhain. Ulkona 20 astetta ja luonto puhkeamassa parhaaseen loistoonsa. Pyörälenkillä tuli käytyä ja ainoa mikä nyt häiritsee on se, että joka päivä tuulee turhan navakasti.
Pitää pukeutua sään eikä kalenterin mukaan. Oikein hyvä 1.6. päivän sää on tänään ollut. Hyvä kesä tästä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole koskaan kylmä, ainoastaan pukeutumis kysymys.
Pukeutumiskysymys on yhdyssana, Suomessa.
Miten se voi olla noin vaikeaa, viitsisitkös avata asiaa!?
Mites se turhan pilkun viljeleminen joka paikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuun 1. ja nyt jo valittaa.
Johan tässä on kuukausi "kesää" paleltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuun 1. ja nyt jo valittaa.
Johan tässä on kuukausi "kesää" paleltu.
Toukokuu ei ole kesää. Muutkin rutisijat, katsokaa karttapallolta, missä Suomi on. Ei näille leveysasteille kuulu vakiona mitkään kuukauden helleputket. Polaaririntama (Google auttaa) menee tästä yli, säät ovat ennakoimattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kesäkuun 1. päivä ja jo valitetaan kylmästä kesästä.
No kuule se on myöhäistä valittaa vasta elokuun lopussa. Silloin kesä on auttamatta förbi.
Ikävä muistuttaa, ettei se sää valittamalla parane, vaikka aloitettaisiinkin heti kesäkuun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Keski-Euroopassa on varmaan parhaat säät. Etelä-Eurooppaan mentäessä on sitten keskikesällä kauhea kuuma. Suomen kesä on upea, mutta se saisi olla pidempi.
Asun pohjois-Saksassa ja säät ovat kyllä surkeat. Kevät tulee kyllä mukavan aikaisin, mutta kesä on hieman epävakainen eikä kovin lämmin. On toki pidempi kuin Suomessa, mutta vain marginaalisesti lämpimämpi kuin Suomen keskikesä. Talvi puuttuu kokonaan, marraskuusta helmikuuhun pelkkää Suomen myöhäissyksyä...
Etelämpänä on tilanne kesän suhteen parempi, mutta lumeton talvi on aika masentava. Tosin etelässä ei ole vuorille niin paljon matkaa.
Rillipää kirjoitti:
Suomalaisista on valtaosa ylipainoisia. Eivät siten pidä helteistä. Ovat juuri niitä, jotka hehkuttavat +10-15 lämpötiloja niin sopiviksi, kun jaksaa olla ja tehdä töitänsä. Itse olen normaalipainoinen ja tykkään kyllä enemmän lämpimistä keleistä. Lämpö kuuluu kesään. Kävin lenkillä, hyvä että tuulenpitävässä ulkoiluasussa jotenkin tarkeni. Ja pitkän ajan ennusteissa kolkolta näyttää Suomen kesäkuu.
Aijaa? Kun yleensä palelevat ihmiset on nimenomaan yleensä juuri niitä ihmisiä, jotka eivät liiku laisinkaan = huono aineenvaihdunta, paleltaa, hidas verenkierto jne. liikkumattomuus ja ylipaino kävelee usein käsi kädessä = lihavat ja alipainoiset ovat alttiimpia palelulle, eli turha väittää, että kaikki lihavat vihaa kuumuutta. Onhan termi ”hellelehmä” käytössä ja oman kokemukseni mukaan vain läskit nauttivat helteistä.
Vierailija kirjoitti:
Rillipää kirjoitti:
Suomalaisista on valtaosa ylipainoisia. Eivät siten pidä helteistä. Ovat juuri niitä, jotka hehkuttavat +10-15 lämpötiloja niin sopiviksi, kun jaksaa olla ja tehdä töitänsä. Itse olen normaalipainoinen ja tykkään kyllä enemmän lämpimistä keleistä. Lämpö kuuluu kesään. Kävin lenkillä, hyvä että tuulenpitävässä ulkoiluasussa jotenkin tarkeni. Ja pitkän ajan ennusteissa kolkolta näyttää Suomen kesäkuu.
Aijaa? Kun yleensä palelevat ihmiset on nimenomaan yleensä juuri niitä ihmisiä, jotka eivät liiku laisinkaan = huono aineenvaihdunta, paleltaa, hidas verenkierto jne. liikkumattomuus ja ylipaino kävelee usein käsi kädessä = lihavat ja alipainoiset ovat alttiimpia palelulle, eli turha väittää, että kaikki lihavat vihaa kuumuutta. Onhan termi ”hellelehmä” käytössä ja oman kokemukseni mukaan vain läskit nauttivat helteistä.
Jep. Myös niukasti ja rasvattomasti syövät palelevat. Liikkeelle niin saa syödä kunnolla ja tarkenee muutenkin kuin helteellä.
Piti viettää koko kesä italiassa ja sitten tuli tämä vi..... corona.