Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vertaan itseäni muihin

Vierailija
31.05.2020 |

no siis juttuhan menee näin, että vertaan omaa elämääni ja saavutuksiani toisten elämäntilanteisiin. esim. lapsuudenkaverit ovat jo alkaneet perustaa omia perheitään ja itse olen vielä lapseton.

välillä tulee kamalia tunteita ja paineita siitä, että nyt munkin pitää perustaa perhe, hommata lapset yms..

onko muilla samalaisia tuntemuksia ja miten ootte noita asioita käsitellyt?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vertaile, mitään tuolla et tule saavuttamaan, korkeintaan pahaa mieltä kun ei ole "yhtä hyvä ja menestynyt ja kaunis".... Yksikään ihminen ei tässä maailmassa ole samanlainen. Ja kyllä siinä sinunkin ikäluokassa on samassa elämäntilanteessa olevia kuin sinä itse, kaikki eivät edes halua perustaa perhettä, eikä siinä ole mitään outoa, vaan jokaisen oma valinta.

Vierailija
2/4 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no yleensä verrataan nimenomaan muihin.. Itseensä vertaamien ei ole kovinkaan mielekästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nähdä asiat objektiivisesti sillai "ahaa, ton ihmisen polku on tollanen". Niinku oltais videogame- hahmoja. Ne on ottanu itelleen sen hahmon ja elää nyt sen hahmon juttua, kuten säkin omaasi.

Vierailija
4/4 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti kaikki verrataan. Vaikka itsellä asiat olisi hyvin tai huonosti. Se on eri asia annetaanko sen vaikuttaa.

Vertailu on jossain määrin hyvästä kun saat itselle uutta pontta elämään.

Ja on hyvä muistaa että myös niillä joilla asiat on täysin mallilla ulkoisesti saattaa olla pahojakin luurankoja kaapissa.

Itsellä on ollut aina elämä mallillaan ja varmasti ihmiset ovat kadehtineet. Parisuhdetta oli sellainen jossa kaikki uskoivat että inun ja exän parisuhdetta tulee kestämään pisimpään kaikista tuttava pariskunnista. Noh, exä häippäs neljä vuotta sitten oman esimiehen matkaan. Edelleen asiat todella mallillaan mutta tärkein puuttuu, joku jonka kanssa jakaa.