Mitä tekisit jos keksisit niin loistavan ruokaohjeen että siitä voisi tulla viraali? Mutta
olisit ruma kuin ladon seinästä reväisty? No ei nyt ihan mutta melkein. Etkä olisi aktiivinen somessa. Tekisi mieleni laittaa ohje kiertoon, mutta sitten veetuttaisi jos joku ruokablogisti bongaisi sen ja kohta kaikki kohkaisivat siitä.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
oletko sinäkin keksinyt pistää ranskalaisia perunoita muusin sisälle?184
Heh, no ei. Keksimäni juttu on sellainen että sen eteen voisi laittaa "ihme" ja se vastaa yhteen ratkaisemattomaan ruokaongelmaan joka tietyillä ihmisillä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, no ei. Keksimäni juttu on sellainen että sen eteen voisi laittaa "ihme" ja se vastaa yhteen ratkaisemattomaan ruokaongelmaan joka tietyillä ihmisillä on.
hot dog kolmella nakilla?
Ai tarkoitatko sellaista "Siken lempipiirakka viettelee kielen mennessään". "Jartsan pastasta tuli viraali ja nyt kaikki haluavat nuolla pastakattilansa". Inhoon.
Vierailija kirjoitti:
Ai tarkoitatko sellaista "Siken lempipiirakka viettelee kielen mennessään". "Jartsan pastasta tuli viraali ja nyt kaikki haluavat nuolla pastakattilansa". Inhoon.
Juuri tämä! Paitsi että tää mun ohje vastaa oikeasti kiperään ongelmaan johon kaikki aina kysyy neuvoa. Sille on tarve. Se ansaitsisi huomiota. Mutta ketuttaa ajatus että se on sitten joku Kullisekseni joka pöllii sen ja perustaa sillä imperiumin. Tosin olen itsekin saanut vaikutteita eräältä tubettajalta, mutta kehitellyt eteenpäin. Muuten olen huono kokki. Ap
Tekisin diilin lapseni kanssa. Häneltä löytyy se fotogeenisyys joka minulta puuttuu. Ja on jo aikuinen, joten en olisi mikään lapsityövoiman käyttäjäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä! Paitsi että tää mun ohje vastaa oikeasti kiperään ongelmaan johon kaikki aina kysyy neuvoa. Sille on tarve. Se ansaitsisi huomiota. Mutta ketuttaa ajatus että se on sitten joku Kullisekseni joka pöllii sen ja perustaa sillä imperiumin. Tosin olen itsekin saanut vaikutteita eräältä tubettajalta, mutta kehitellyt eteenpäin. Muuten olen huono kokki. Ap
Jauheliha makaronin voi tehdä kattilassa keittämällä ja säästyy niin tiskissä
Entä jos laittaist juttuvinkin iltalehteen ja sanoisit, että et halua esiintyä omalla kuvallasi? Niilläkin lehdillä on ihan ruokakategoriat sivullaan. Ja monestihan siellä on just että "pekka 37 keksi uuden tavan....jne" Eikä aina oo mitään henkilökuvia eikä kokonimiä. Kiinnostaa se sun ohje :)
Vierailija kirjoitti:
Tekisin diilin lapseni kanssa. Häneltä löytyy se fotogeenisyys joka minulta puuttuu. Ja on jo aikuinen, joten en olisi mikään lapsityövoiman käyttäjäkään.
Muuten hyvä mutta se on teinipoika ja osaa pääosin vain ruskistaa jauhelihan. Okei, paljastan. Saan tofun maistumaan helposti ja nopeasti lähes kanalta. Terveellisesti ja ilman tuntikausien marinointeja ja puoli metriä pitkää ainesosalistaa. Se on oikeasti hyvää ja rapeaa, nam. Syön sitä paljaaltaan.
Valitettavasti et hyödy viraalista ruokaohjeesta yhtään, ellet ole aktiivinen somessa ja ellei sinulla ole vähintäänkin edellytykset jonkinlaiseen suosioon. Siis että sinulla on vaikka ruokablogi, jolla on jo valmiiksi jonkin verran seuraajia ja mieluiten myös mediakontakteja.
Jos ihan pystymetsästä laitat mainion ideasi jonnekin nettiin (minne?), kukaan ei ensinnäkään huomaa. Ei kukaan. Ja jos joku huomaa, suurin osa ihmisistä soveltaa ideaasi kaikessa hiljaisuudessa omassa keittiössään eikä kailota mainiosta löydöstään kenellekään muulle. Parhaassa tapauksessa joku ruokabloggaaja löytää ideasi, soveltaa siitä oman versionsa ja esittää sen omanaan. Kukaan somessa tunnettu ihminen ei hyödy mitään siitä, että mainostaa jonkun nobodyn loistavaa uutta ideaa. Some on ideavarkauksien villi länsi. Ruokaresepteillä ei edes ole mitään tekijänoikeutta. Jos sinulla olisi seuraajia ja mediakontakteja, sinun kanssasi verkostoitumisesta olisi näille tunnetuille ihmisille jotain hyötyä. Silloin he luultavasti kehuisivatkin ideaa juuri sinun keksimänäsi.
Mutta jos olet ruokabloggaaja-Sannaliisa ja tunnet toimittaja-Mirvan lehdestä, ja Mirva vinkkaa ruokapuolen toimitukselle että sinulla on mainioita ideoita, se on kaikista paras skenaario. Sen jälkeen voit nopeasti olla se tofukana-Sannaliisa joka kirjoittaa vegaanisia keittokirjoja.