Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset taistelevat voikukkien kanssa, vaikka ne ovat kauneimpia luonnon kukkia?

Vierailija
31.05.2020 |

Antakaa kaikkien kukkien kukkia.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää elukoita, siitepöly sotkee paikat ja vie kasvuvoiman muilta kasveilta. Ei ne ihan joka paikkaan ole toivottuja.

Zinc

Vierailija
2/10 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne leviävät pahemmin kuin korona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on omenapuiden alla keltainen voikukkameri. Ai että näyttää kauniilta ja pörriäiset tykkää. Kukkapenkeistä, kasvimaalta ja pihakäytäviltä kitken pois, muualla saavat rehottaa. Ihan erityisesti ihmettelen mitä haittaa niistä on nurmikossa. Nurmikolla annan kukkia myös valkoapilan ja niittyhumalan.

Vierailija
4/10 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, lehdet vois syödä ja kukista tehdä voikukkaviiniä.

Vierailija
5/10 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on omenapuiden alla keltainen voikukkameri. Ai että näyttää kauniilta ja pörriäiset tykkää. Kukkapenkeistä, kasvimaalta ja pihakäytäviltä kitken pois, muualla saavat rehottaa. Ihan erityisesti ihmettelen mitä haittaa niistä on nurmikossa. Nurmikolla annan kukkia myös valkoapilan ja niittyhumalan.

Ne leviää just nimenomaan yrttipenkkeihin, enkä tykkää kitkeä niitä.

Zinc

Vierailija
6/10 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä rikkaruohothan ei vie ravinteita mihinkään vaan tuo niitä viljelyskasveille.

Etenkin pitkäjuuriset rikkaruohot tuovat ravinteita hyvinkin pohjalta kohti pintaa.

On yleinen harhaluulo että muutama rikkaruoho sielä täällä veisi mitään ravinteita viljelyskasveilta.

Asia on pikemminkin juuri toisin. Yleisestikin kasvualustan mikrobisto ja sienirihmasto määrittelee sitten enemmän kokonaiskuvaa.

Piti nyt vähän tulla pätemään tänne, kun olen asiantuntija. Pahoittelut siitä että olen niin viisas näissä asioissa ja jäätte toiseksi.

Toki pitää huomauttaa että minähän saatan olla sitten vaikka muissa asioissa vähän amatöörimpi.

Vierailija
7/10 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikukka on terveellistä. Olen käyttänyt kapseleita, jotka tehdään voikukasta. Voikukka saattaa ehkäistä koronaa. 

Vierailija
8/10 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mestari tulee taas selittämään kirjoitti:

Käytännössä rikkaruohothan ei vie ravinteita mihinkään vaan tuo niitä viljelyskasveille.

Etenkin pitkäjuuriset rikkaruohot tuovat ravinteita hyvinkin pohjalta kohti pintaa.

On yleinen harhaluulo että muutama rikkaruoho sielä täällä veisi mitään ravinteita viljelyskasveilta.

Asia on pikemminkin juuri toisin. Yleisestikin kasvualustan mikrobisto ja sienirihmasto määrittelee sitten enemmän kokonaiskuvaa.

Piti nyt vähän tulla pätemään tänne, kun olen asiantuntija. Pahoittelut siitä että olen niin viisas näissä asioissa ja jäätte toiseksi.

Toki pitää huomauttaa että minähän saatan olla sitten vaikka muissa asioissa vähän amatöörimpi.

Ei yksikään kasvi ilman ravinteita elä. Set on varma.

Mutta tosiaan maaperästä riippuen voi tosiaan erilainen maaperä nostaakin niitä ravinteita pintaan. 

Itselläni sitä toivoa ei ole, kun kaikki ravinteet on pinnassa ja pohjalle ajettu hiekkapohja.

Ei sieltä mitään ravinteita hiekasta nouse .. (mitä ei itse sinne maahan laita)

Zinc 

Vierailija
9/10 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäänpä vielä tuohon.

Rikkaruohot ei varasta myöskään pelkästään ravinteita, vaan myös valoa viljelyskasveilta.

Zinc

Vierailija
10/10 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eivät todellakaan ole, mutta kuka tykkää mistäkin.