Käytätkö ruoanlaitossa mieluummin ruojakermaa vai oikeata kermaa?
Kommentit (25)
Mä käytän sekä kuohukermaa että Oatly-kaurakermaa vähän ruokalajin ja syöjien mukaan.
Ruojakermasta saa mehevän täytekakun
Muistutapa nyt, että mitä niiden ero sitten lopputuotteessa on. Sitten hintaero. Ja jos maku vaihtelee, niin otetaan ruoaksi jauhelihakastike.
Kermaa silloin kun ruoka kermaa tarvitsee. En ymmärrä ruokakermaa tuotteena ollenkaan. Halvemmaksihan tulee ostaa oikeaa kermaa ja jatkaa vedellä, jos on sellaisenaan liian stydiä. Myös maustan mieluummin itse kuin ostan mitään valmiiksi maustettua.
Ruokakermaa. Olen todella pienituloinen ja se on niin edullista.
Kuohukermaa.
Ruokakerma ei ole kermaa nähnytkään, maito ajaa saman asian.
Vierailija kirjoitti:
Kermaa silloin kun ruoka kermaa tarvitsee. En ymmärrä ruokakermaa tuotteena ollenkaan. Halvemmaksihan tulee ostaa oikeaa kermaa ja jatkaa vedellä, jos on sellaisenaan liian stydiä. Myös maustan mieluummin itse kuin ostan mitään valmiiksi maustettua.
Miten niin halvemmaksi? Kerma on ruokakermaa kalliimpaa.
En kumpaakaan, sillä kokeiltuani kaurakermaa yllätyin positiivisesti. Maukkaampaa, ei pala pohjaan ja plussana se, että ei ole eläinrasvaa.
En osta vedellä laimennettuja (+ karrageenillä paksennettuja) tuotteita. Niissä maksaa isomman katteen kauppiaalle, koska tuote on lantrattu.
Sama kuin ostaisit vedellä lantrattua kossua "halvalla", koska maksat siitä euron vähemmän (mutta prosentteja reippaasti vähemmän).
Kaurakermaa. Maku on pehmeämpi ja makeampi, ja se käy myös maitovammaisille perheenjäsenille.
Vierailija kirjoitti:
Kaurakermaa. Maku on pehmeämpi ja makeampi, ja se käy myös maitovammaisille perheenjäsenille.
Onk hyvää kinkkukiusauksessakin?
Ajattelin huomenna tehdä.
Ruokakermaa ihan tasan siitä syystä, että ostan sitä aina jääkaappiin ja käytän milloin satun tarvitsemaan. En siis osta sitä varsinaista ruokalajia varten vaan varastoon. Ruokakerma säilyy pidempää kuin normaali kerma. Muutaman kerran olen ostanut normaalia kermaa ja sitten ruokaa laittaessani huomannut, että päiväys ehti jo mennä. Kerma on mielestäni sellainen ostos, että sitä pitää löytyä aina, että voi äkkiä tehdä vaikka kermaperunat tai kasvisgratiinin lisukkeeksi käymättä erikseen kaupassa. Tavallinen kerma ei tällaiseksi kotivaraksi kelpaa.
Tarkoitatko tissikermaa vai kasvikermaa? Itse käytän kaurakermaa sillä ajatus tissikermasta etoo.
Joskus ostan tarjouksesta iäisyyden säilyvää ruokakermaa.
En säännöllisesti tee mitään kermaruokia, sitten kun inspis iskee niin onpahan kaapissa.
Ruokakermaa ihan siitä syystä kun niissä on eri makuja. Varsinkin kookoslimekerma oli tosi hyvää kanakastikkessa. Ei taida olla vissiin enää.
Kuohukermaa. Sitä voi käyttää mihin vain. Aina on jääkaapissa. Samoin oikealla voilla paistan.