Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aiemmassa suhteessa traumatisoitunut puoliso

Vierailija
30.05.2020 |

Millaista epänormaalia käyttäytymistä aiemmassa suhteessaan traumatisoituneella tapailukumppanillasi/puolisollasi on ollut?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole epänormaalia käytöstä vaan hyvin normaalia traumatisoituneen käytöstä.

Vierailija
2/7 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli tiiviisti yhteydessä vuosien takaisen eksän kanssa, joka oli kuulemma pahoinpidellyt häntä ja ollut muutenkin kauhea tyyppi. Eksä tuli puheissa usein esiin ja jutut särähtivät aina korvaan, mies ei puhunut eksästään positiivisesti mutta kuitenkin jotenkin jalustalle nostaminen paistoi silti läpi. Kun sitten lopulta kyseenalaistin miksi hän haluaa edelleen olla tuollaisen tyypin kanssa tekemisissä (heillä ei ole lapsia tai mitään muuta pakottavaa syytä yhteydenpitoon), mies sanoi että kysymällä syyllistän häntä, pahoinpitelyn uhria, ja yritän kontrolloida kenen kanssa hän saa olla tekemisissä. Samaan hengenvetoon jätti minut. Olisin mielelläni keskustellut asiasta rauhallisesti, mutta se ei ollut mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt ole mitenkään erityisen epänormaalia mutta.. Hermostuin kerran jostain asiasta ja sanoessani asiani ojensin samalla kaukosäätimen tälle. Kumppanini säikähti ja rupesi melkein itkemään. Säikähdin itsekin kumppanini reaktiota ja ihmettelin että mikä tuli. Edellisessä suhteessa exä oli heitellyt tätä esineillä kun oli hermostunut jostain asiasta ja ilmeisesti vaistomaisesti tullut tämmöinen suojautumis reaktio.

Vierailija
4/7 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole saanut näyttää tunteitaan, onko ollut ongelmia ilmaista itseään tai vastaavasti suuttunut liioitellusti?

Vierailija
5/7 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/7 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä oli alkkis ja kävi usein humalassa agressiiviseksi, koitti kuristaa muutamaan otteeseen.

Mä oon saanut uuden suhteen alussa paniikkikohtauksen kun otettiin leikkimielinen painimatsi ja mies oli päällä. Mä en yhtään siedä käsiä kaulan lähellä tai korvien kosketusta, se tuntuu kamalalta. Meni pari vuotta ennenkun tölkin avaamisen ääni ei aiheuttanut ahdistuskohtausta ja pelkoreaktiota enkä panikoitunut aina kun joku korottaa ääntään.

Ex myös itse vaistomaisesti suojautui käsillään alussa kun halasin takaapäin, aikaisemmin kai suhteessaan kummatkin oli käyttänyt fyysistä väkivaltaa.

Vierailija
7/7 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole saanut näyttää tunteitaan, onko ollut ongelmia ilmaista itseään tai vastaavasti suuttunut liioitellusti?

Itse menen ihan lukkoon jos täytyisi puhua itsestä ja omista tunteista, käännän asian johonkin muuhun nopeasti.

Parhaimmillaan ahdistuu niin että puhekyky lähtee kun alan hyperventiloimaan.

Mies taas on ihan päinvastainen, korottaa ääntään herkästi. Kuulemma entisessä suhteessa oli niin paljon huutoa että muutoin toista ei saanut kuuntelemaan.