Englannin kielellä saa Suomessa ilmeisesti parempaa palvelua?
Asioin hiljattain eräällä myyntipisteellä. Katsoin nimenomaan, että muita asiakkaita ei ollut. Myyjä rupeaa palvelemaan minua, kunnes sivusta eräs ei-suomalainen kajauttaa ”I was first”. No myyjä jättää minut ja rupeaakin sitten palvelemaan tätä tyhjästä ilmestynyttä, ottaa maksun häneltä, kiittää, ja toivottaa hänelle hyvää päivän jatkoa. Minä, jonka palvelemisen myyjä jätti kesken, sain tyytyä maksamaan ostokseni ilman kiitosta, ilman hyvän päivän jatkotoivotteluja.
No, enpähän asioi enää kyseisessä paikassa. Eikä muuten ollut ensimmäinen kerta tuossa firmassa. Rahat kelpaa, mutta kiitosta ei osata sanoa, ainakaan suomeksi.
Kommentit (7)
Näitä oli sillon 2015 lähikaupan asiakkaina. Menivät kassalle suoraan sinne jonottavien ohi. Ei tarvinnu puhua mitään kenellekään. Hyvin sujui ja kaikki (ilmeisestikin?) oli tuollaiseen järjestelyyn tyytyväisiä.
(Oletetuille) turisteille pitää vähän esittää. :D
Suomalaisten huono itsetunto näkyy tässäkin. Kulttuurimaissa pidetään aina omien puolta, mutta ei Suomesss.
Ap:n kertomuksen ainoa ääliö oli mielestäni tuo etuileva englanninkielen puhuja.
Huolehtikoon vuorostaan tai sitten odottakoon, että uusi vuoro tulee.
Otti vissiin selffieitä niin intensiivisesti someen, että ei ihan ehtinyt just kun olisi päässyt palveltavaksi, mugt sitten kiire iski kun joku toinen meinas saada palvelua.
Vieraat ensin. Nekin jotka teeskentelevät kuolemansa
Mä puhun aina venäjää kaupoissa...enkä ymmärrä suomea;D
Tyypillistä suomalaista palvelukulttuuria, ja asennoitumista yleisemminkin. Muut ovat aina parempia ja tärkeämpiä kuin oman maan kansalaiset.
Missään muussa maassa ei olla niin rähmällään ulkomaalaisten edessä kuin Suomessa.