Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talonrakennus ioileuta miestä luistamaan kotitöistä ja lastenhoidosta

Vierailija
29.05.2020 |

Meillä vaan on käynyt näin, että mies on kaiken vapaa-aikansa raksalla ja minä yksin kotona lasten kanssa. En voinut kuvitellakaan, että tämä on tämmöistä. Mies vastusteli koko projektia, mutta pidin pääni.
Tuntuu ettei ukko saa siellä mitään aikaan. Olen pari kertaa vienyt lapset miehelle työmaalle ja ei ole kyllä saanut mitään siellä niiden kanssa aikaan. Vitutuskäyrä alkaa olemaan tosi korkea.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs vaadit. Olisit ottanut asioista selvää ennen ku pakotit miehes siihen helvetin hommaan.  Voin kertoa, että tuskin valmista koskaan tulee.

Vierailija
2/11 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, meidän naapurissa rakennetaan ja projekti venyy ja venyy. Isäntä on siellä kyllä joka päivä, mutta ei oikeastaan mitään koskaan tee. On mietitty, että tahallaan venyttää valmistumista, että ei tarvisi kotona katsella vaimoa ja lapsia. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapurissa oli kaksikin erotaloa, myynnissä ennen valmistumistaan. Kun oli pakko saada yhtäaikaa sekä lapset että raksa.

Vierailija
4/11 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentaminen on yhteishanke. Sinä hoidat osasi hoitamalla lapset, tekemällä kotityöt ja toivottavasti myös tekemällä määrälaskentaa, suunnittelemalla ja kilpailuttamalla.

Mies rakentaa. Voitte myös hankkia apua työmaalle, jotta työ etenee joutuisammin.

Jos on mahdollista, niin hanki lastenhoitaja ja mene auttamaan työmaalle. Voit siivota, maalata, tapetoida jne.

Lue nyt ihmeessä tekstisi vielä, niin ymmärrät, että vaadit kohtuuttomia. Talo ei koskaan valmistu noin ja parisuhteenne ei kestä.

Mutta on tärkeää sopia yksi vapaa ilta viikossa, jolloin ei rakenneta. Se ilta on perheelle. Voimia projektiin!

Vierailija
5/11 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun viimeiset listat on vielä laittamatta niin menee myyntiin että saadaan ositus tehtyä.

Vierailija
6/11 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ioileuta on kyllä paha raksahommissa, tosi paha

Vierailija
7/11 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ioileuta, tir.sk

Vierailija
8/11 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut, teillä on kaikki edellytykset tyriä koko projekti. Olet juuri sellainen vaimo joka ajaa tilanteen eroon raksa-aikana.

Olemme rakentaneet itse 3 taloa joten tiedän asiasta jotain.

Meillä "säännöt "oli selvät: mies rakensi 90% ja hoiti päätyönsä.

Minä hoidin kodin, lapset, oman työni, tarjouspyynnöt ja budjetin raksaa varten. Ja sen 10% työpanoksen.

Kun minä menin raksalle mies sai olla kotona lasten kanssa, ei joutunut. Ruuat teki kotona oleva. Joskus saimme lapsille hoitajan tai 2. talon aikaan lapset olivat päivän keskenään ja pääsimme yhdessä töihin.

Raksa-aikana pidettiin vähintään 1 viikon loma.

Rakentamisiin meni 11-12 kk työn ohessa.

Nuo raksat on olleet parisuhteen parasta aikaa monella tavoin, olemmehan tehneet jotain suurta ja upeaa toisiamme varten

Vierailija
9/11 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinä vaadit talon rakentamista, muttet kuitenkaan itse sitä rakenna?

Mitäs jos vaihtaisitte osia ja sinä menet sinne raksalle tekemään pitkää päivää ja otat myös lapset välillä sinne että mies pääsee käymään jumpassa ja kahvittelemaan kavereiden kanssa.

10/11 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa rakennetaan.

Vierailija
11/11 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä omina raksapäivinäsi, hoitaako mies silloin lapset? Kai te nyt olette rakentamssa vuoropäivinä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan