Onko KTM paikalla? Kaipaisin vinkkejä
Haluaisin vaihtaa alaa. Minulla on yliopistokoulutus muulta alalta ja olen miettinyt uutta ammattia. Kannattaako Kauppatieteiden maisteriksi opiskeleminen? Onko alalla töitä? Johtaminen kiinnostaisi-onko huono vaihtoehto? Rahoitus varmaan olisi parempi, mutta en ole hyvä matematiikassa. Minulla on alemman tason esimies kokemusta tuolta toiselta alalta-auttaisiko KTM-johtaminen saamaan ylemmän tason esimies töitä tuolta toiselta alaltani?
Kommentit (8)
Tarvitseeko rahoitus puolella osata matematiikka miten hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Työkokemus tärkeämpää.
T. ktm
Okei. Eli olen ns. Aikuinen ja yliopistotutkinto yhdeltä alalta ja pitkä työkokemus sieltä, mm esimiestehtävistä, tosin alemman tason Arvostetaan jo tätä kokemusta?
Minäkin olen kiinnostunut KTM-koumutuksesta. Miten hyvin pit osata matematiikkaa?
Miltä alalta koulutuksesi on?
Riippuu millaisiin tehtäviin hakisit, mutta itse olen finanssialalta töissä ja toki moni on ktm, mutta yhtä hyvin di, otm, mmm jne. Pistä vaan paikkoja suoraan hakuun ja katso miten käy. Joka tapauksessa voit hakea ktm-opintoihin vasta ensi keväänä, joten hae sitten jos tuntuu vielä tärkeältä. Minkä ikäinen olet? Sekin on meinaan tekijä, joka määrittää milloin työkokemuksesta on enemmän hyötyä kuin opinnoista..
Terv, di ja ktm (suoritin ktm harrastusmielessä työn ohella)
Onhan KTM-linjan johtamisen pääaine ihan kiva ja hyvä osata, ja varmasti tukee sitä mikäli haluaa HR-esimieheksi, mutta niih. Johtajat on kyllä päässeet positioonsa myös/pääosin muulla koulutuksella, työkokemuksella ja olemalla oikeassa paikassa, oikeissa piireissä, oikeaan aikaan. Jos oikeasti haluaa tykittää niin kannattaisi olla globaalisti maineikkaasta firmasta työkokemusta ja CVssä Henley Business School. Sitten voi jo sanoa että siitä mitä on opiskellut on hyötyä duunia hakiessaan. Muutoin tosiaan aika sama mikä yliopistotutkinto on suoritettuna. Huom, yliopistotutkinto vs. AMK-tutkinto.
Miten eroaa tradenomin ja KTM:koulutus ja työn saanti?