Pesetkö hampaasi 2 kertaa päivässä
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Aamuin ja illoin ja joskus keskellä päivääkin, jos on jokin meno. Vähintään illoin myös lankaan. Lisäksi tikutan jokaisen aterian päälle ja otan purukumin.
Ja jokin aika sitten löysin suuveden. En tiedä miksen ole jo aiemmin keksinyt sitä, mutta jättää tunneiksi raikkaan tunteen suuhun. Aamulla herätessäkään ei maistu pahalta suussa, kun illalla on purskutellut suuvedellä pesun ja lankauksen päälle.
Hampaiden hoitaminen on minusta ihanaa.
Toivottavasti et käytä alkoholia sisältävää suuvettä. Se nimittäin altistaa suun limakalvojen syövälle ihan tutkitusti.
Ainoastaan kerra, mutta syönkin vain kerran päivässä.
Silloin tällöin ja viikonloppuisin en juuri koskaan.
2kertaa. Useamminkin tekisi mieli pestä...
En sitten suosittele purskuttamaan vetyperoksidilla. Käytin sitä suuvetenä ja makuaistini todella heikkeni eikä ole palautunut kokonaan. Lisäksi aiheuttaa syöpää.
Tärkeintä on pestä iltaisin. Yön aikana reikiintyy helpommin, kun sylkeä erittyy vähemmän. On tärkeää, ettei suussa muhi bakteereita ja ruokaa.
Kerran päivässä pyrin pesemään, milloin tahansa.
Hammaslääkärissa todettu aina, että hyvässä kunnossa on. Niin hittookos sitten enempää hinkkaisin
Vierailija kirjoitti:
Aamuin ja illoin ja joskus keskellä päivääkin, jos on jokin meno. Vähintään illoin myös lankaan. Lisäksi tikutan jokaisen aterian päälle ja otan purukumin.
Ja jokin aika sitten löysin suuveden. En tiedä miksen ole jo aiemmin keksinyt sitä, mutta jättää tunneiksi raikkaan tunteen suuhun. Aamulla herätessäkään ei maistu pahalta suussa, kun illalla on purskutellut suuvedellä pesun ja lankauksen päälle.
Et tiedäkään kuinka mun suuhygienistin sieluni saa kymmeniä lisävuosia aina yhtä tällaista kommenttia kohden :D <3 Ah lisää sinunkaltaisia. Kunhan suuvesi on alkoholiton kaikki on bueno
Pesen juu totta kai kahdesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et käytä alkoholia sisältävää suuvettä. Se nimittäin altistaa suun limakalvojen syövälle ihan tutkitusti.
Meillä ukko ei suostu uskomaan tätä :(
Vihaan sitä kamalaa raikkautta, mentolia, minttua ja semmoisia. Onneksi löysin Salutemin mitä ei tarvitse huuhtoa hullun lailla minuuttitolkulla.
Vierailija kirjoitti:
Mä pesen vain iltaisin. Mun mielestä on liioiteltua pestä kaksi kertaa päivässä.
Samoin. Eikä.ole ollut reikiä enää aikuisiällä. Suussani on myös oikomisraudat. Hammasväliharjaa käytän, fluoriliuosta ja iltaisin kunnon pesu. Myös ksylitolia ja maitohappobakteeritabletteja imeskelen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse valehdella internetissä.
Okei sit. Tunnustan: minä pesen 3 kertaa. Aamu ja ilta ei riitä kun välillä tuntuu likaisilta. Rakastan puhtaita hampaita. Ihana myös suudella sellaisen kanssa, jolla henki ei haise miltään ja hampaat on puhtaan sileät. Olen jättänyt muutaman miehen vain siksi, että en sietänyt suun hajua. Hyi olkoon reiät, ientulehdus ja parodontiitti joka tarttuu!! Nykyinen mies tuoksuu suusta ihan mahtavan syötävän hyvälle.
Te jotka ette pese hampaita kahta kertaa päivässä, käyttekö kuitenkin säännöllisesti hammaslääkärin tarkastuksissa ja suuhygienistillä puhdistuttamassa hampaat?
Kun pesee hampaat illalla ennen nukkumaan menoa hyvin, eikä hutaisten, on se tarpeeksi.
Kerran hyvin on joka asiassa aina parempi kuin kaksi kertaa huonosti.
Pesen jaksamisesta riippuen kerran tai kaksi päivässä. Minulla on vakavia mt-ongelmia.
Suomalaisilla on pohjoismaiden huonoimmat hampaat mikä johtuu pitkälti sivityksen puutteesta.
"Suomalaiset miehet käyvät hammaslääkärissä harvemmin kuin uskoisikaan. Nimittäin monet nelikymppiset miehet ovat käyneet hammaslääkärissä edellisen kerran armeijassa. Noin 20 vuotta sitten!"
https://www.is.fi/terveys/art-2000006398036.html
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomalaisten-hampaiden-kunto-heikke…
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on pohjoismaiden huonoimmat hampaat mikä johtuu pitkälti sivityksen puutteesta.
"Suomalaiset miehet käyvät hammaslääkärissä harvemmin kuin uskoisikaan. Nimittäin monet nelikymppiset miehet ovat käyneet hammaslääkärissä edellisen kerran armeijassa. Noin 20 vuotta sitten!"
https://www.is.fi/terveys/art-2000006398036.htmlhttps://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomalaisten-hampaiden-kunto-heikke…
Olen tästä järkyttynyt. Oikeasti ja aidosti. Itse käyn kerran vuodessa suuhygienistillä ja joka toinen vuosi hammaslääkärillä tarkastuksessa.
Kaksi kertaa viikossa lapsesta saakka
Aamuisin purskuttelen Sanytolilla ja illalla harjaan hampaani käsidesillä. ;)