Siis muuttateko monta päivää?!?
Päivässä pitäisi onnistua. Ja juu olen muuttanut elämäni aikana 10x.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivässä ei 7-henk perheen 250m2 talon tavarat muuta mihinkään, oli matkaa 2km tai 2000km. Aina mennyt 2-3pv ja muitettu on monta kertaa.
Mutta onhan teitä seitsemän ihmistä pakkaamassa tavaroita. Kun nousette kuudelta ja alatte kaikki seitsemän pakkaamaan tavaroita muuttolaatikoihin, on tavarat valmiina klo 9.00, kun muuttomiehet tulee.
Yksinkertaista, kun osaa
No ei ole. Näistä 5 on pieniä lapsia jotka hidastavat muuttoa :)
Vierailija kirjoitti:
Laita muuttofirma pystyyn. Minä ainakin maksan melko hyvän hinnan, jos tuot tarvittavat laatikot, pakkaat 150 neliön asunnon tavarat hyvin, kuljetat ne toiselle puolelle Suomea, laitat tavarat paikoilleen, hoidat siivoukset ja avainten palautukset päivässä.
Tää! Ap lyö rahoiksi tuon erityislahjakkuutensa kanssa! 😂
Jos tästä pitäisi muuttaa niin uskoisin pakkaamiseen menevän useamman kuukauden eikä kyllä yhdellä kertaa tavarat siirtyisi. 6 henkilöä, 300 neliötä ja omien tavaroiden lisäksi vintti täynnä edellisten sukupolvien tavaraa, jota kukaan ei ole jaksanut käydä läpi.
Joo, olen kyllä samaa mieltä, että lapsista on kyllä enemmän haittaa kuin hyötyä muutoissa. Ehkä sitten jos on kyse teineistä niin asia on eri, mutta 0-8v ”apureista” ei ole kyllä apua. Sotkevat samaa tahtia jossain muualla, jos yrität itse saada jotain paikkaa kuntoon. :D Jos siis uskallat hetkeksi jättää valvomatta, että saisit jotain pakattua tai siivottua.
Minulla meni tavaroiden pakkaamiseen pitkä viikonloppu, eli perjantai iltapäivästä sunnuntai iltaan.
Itse muutto oli maanantaiaamuna ja siihen meni muuttofirmalta paljon vähemmän aikaa, kuin kuvittelin. Olin aivan väsynyt pakkaamisen jäljiltä ja suunnittelin meneväni syömään sillä välin, kun muuttomiehet tyhjentävät asuntoni. En ehtinyt kuin ajaa parkkipaikalle, kun isä soitti, että tule heti takaisin näyttämään minne laatikot kannetaan uudessa kämpässä. Muuttomiehet tyhjensivät vanhan kämppäni n. 40 minuutissa ja samassa ajassa kantoivat tavarat sisään uuteen kämppään!
Jotenkin on jäänyt mieleen se, kun kerroin muuttomiehelle pakanneeni laatikot ohjeen mukaan. Eli vain puolet kirjoja, ettei tule liian painava. Sepä hyvä, sanoi muuttomies hymyillen ja nosti kaksi laatikkoa kerralla syliinsä.
Kyllä mulla on sinkkuna mennyt muuttamiseen useampi päivä, joko välimatkojen takia, tai sitten kun kaverin kanssa ollaan kannettu tavaroita portaita alas ja ylös ties monennestako kerroksesta.
Perheen muutoista puhumattakaan.
Joo ja olen muuttanut kans ainakin sen 15 kertaa. Ei se määrä siihen mitään taitoa tuo joka tekee siitä sitten super nopeaa :D
Meillä on 3,5x2,5 m kokoinen (Lundia) kirjahylly. Jo sen tyhjentämiseen, purkamiseen, pakkaamiseen ja suojaukseen (lasiovet) menee vähintään pari tuntia kahdelta, sama tietysti kun kasataan ja laitetaan kirjat takaisin. Kirjat eivät ole tasakokoisia eikä vähänkään isompia laatikoita voi täyttää pelkillä kirjoilla joten niiden kanssa saa tetristellä jos haluaa pakata fiksusti. Ja tietysti hyllystä pitää irrottaa taustakuvat ja ovet, niputtaa hyllyt, huolehtia etteivät tapit yms katoa, suojata lasiovet jne.
Muuttoapu palkattuna on kyllä kallista (joskin ymmärrän että siitä kyllä pitää maksaakin, ei se NIIN kivaa ole). Muuttomatka maksoi 900e ja kantoapu 1200e. Siis muutto oli 250km.
Ja mustakin on ihanaa muuttaa rauhassa, se prosessi auttaa jotenkin siinä siirtymisessä.
Mikä lasketaan muuttoaikaan, ollaan suunniteltu muuttoa noin 2kk päähän, ja eilen siivosin ensimmäistä hyllyä. Olenko siis hoitanut muuttoa sitten yli 2kk vai lasketaanko muutoksi vasta se kun alan laittamaan tavaroita laatikkoon?
Provohan tämä on, mutta ihan mielenkiinnosta keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätys aamulla klo 6. Silloin aloitetaan laittamaan tavaroita muuttolaatikoihin. Muuttomiehet tulevat klo 9 ja siirtävät laatikot ja huonekalut autoon. Klo 11 lähtevät liikkeelle ja ajavat kolme tuntia uudelle asunnolle. Pitävät välissä ruokatunnin. Noin klo 14.30 ollaan uudessa kohteessa ja muuttomiehet alkavat purkaa kuormaa. Klo 16 se on purettu ja poistuvat. Sitten viimeistellään huonekalujen paikat ja puretaan laatikoiden sisältö, asetellaan kaikki tavarat huolellisesti oikeille paikoilleen. Noin klo 20 muutto on valmis. Pitkä päivähän tuo on, mutta yhdessä päivässä onnistuu. Vielä seuraavana päivänä tulee muuttofirma hakemaan tyhjät laatikot pois.
Kolmessa tunnissa 5 ihmisen ja 250m2 tavarat laatikkoihin? Kun kirjoja jo yksinään on sellainen 25 laatikkoa. Saat tulla ihan vapaasti näyttämään miten se tapahtuu, mäkin olen valmis tuon ihmeen näkemisestä maksamaan jo jotain.
Kun on useamman ihmisen tavarat, niin on myös useampi ihminen asettelemassa tavaroita laatikoihin.
Edelleen: tervetuloa näyttämään miten tuo onnistuu, kun esim niistä viidestä kolme on alle alakouluikäisiä. Ja mä en todella käytä aikaa muuttamiseen, mutta tuossa kuukausi sitten tyhjensin meidän keittiön remontin takia ja jos siihen kului viitisen tuntia. Ja siis en siivonnut sitä tai mitään muutakaan, kamat laatikoihin ja laatikot autotalliin.
Muutimme miehen kanssa kahdestaan asuessa yhdessä päivässä. Muutto oli helppo ja kohtalaisen vaivaton.
Seuraavan kerran muuttaessamme, perheessä oli myös kaksi pientä laste. Se ei ollut enää helppoa. Esikoinen näki öisin painajaisia ja/tai sai kauhukohtauksia ja valvotti yöt, muuttopäivät kannoin kuopusta kantoliinassa ja imetyn maraton imetyksiä. Esikoinen roikkui jaloissa. Piti muistaa ruokkia lapsia, jotain viihdykettä antaa, miehellä pinna kireänä. No siitä selvittiin kuitenkin viikonlopussa, pe-su.
Tämä viimesin muutto, voi luoja. Onneksi se on nyt ohi. Perhe kasvanut edellisestä muutosta kaksosilla. Mukana nyt 5v, 4v ja vuoden ikäiset kaksoset. Toinen kaksosista oli juuri oppinut kävelemään ja toinen konttasi perässä. Koko ajan sai varoa, ettei joku pahvilaatikko putoa heidän päälle. Neljän lapsen kanssa muutossa menikin sitten hieman yli viikko. Olisi ollut edes päiväkotiaikaa, mutta ei, heinäkuussa muutto tehtiin lomalla, joten kaikki oli paikalla.
Eli kyllä sen kahdestaan hoitaa päivässä ;) Mutta perheellisenä tilanne on hieman toinen. Eikä se lopu siihen, että pahvilaatikot on toisessa osoitteessa. Kaikkien huoneet, lelut, vaatteet, muut tavarat on saatava myös paikoilleen. Saman poppoon kanssa <3 Kahdestaan muuttaessa illalla voitiin lösähtää sohvalle ja olut/siideritölkki sihahtaa.
Kaikkein ensimmäiseksi vein sijauspatjan lakanoineen, että sain nukkua heti ensimmäisen yön siellä.
Siivousliinoja, pesuainetta. Kahvinkeitin. Siinä tärkeimmät.
Maalarinteippiä, sakset, paperia, kyniä, narua näitä koko ajan käsillä.
Pientä siivousta muutama viikko, vaikka täällä oli ihmeen siistiä verrattuna edellisiin. Imuri on tärkeä koska kaappien takaa löytyy pölyä.
En millään olisi pärjännyt ilman muuttofirmaa.
Minusta on ihanaa muuttaa rauhassa. Olen toki nuorena ottanut vain kassin ja muuttanut. Mutta nyt vanhempana olemme tehneet perheenä kolme muuttoa ja minusta on ollut ihanaa juuri se, että koskaan ei ole tarvinnut kiireessä muuttaa.
Olen pikkuhiljaa pakannut keittiöstä ne tarvikkeet, joita ei akuutisti tarvitse. Karsinut kertynyttä tavaraa kaatopaikalle ja kierrätykseen. Purkaillut kirjahyllyä ja pakannut kirjoja. Vienyt matot pesetettäväksi, jotta saa puhtaat matot uuteen asuntoon.
Ihanaa puuhaa ja suunnittelua. Siksi en koskaan ole muuttoja suunnitellut sillä tavalla, että tänään puretaan koti ja huomenna tulee siihen uudet asukkaat ja huomenna on uusi koti meillä tiptopkunnossa