Meinaako jotkut olla niin hulluja, että lähtee Viroon?
Itse en lähde suurin surminkaan tungeksimaan millekään laivalle.
Kommentit (109)
En lähde.
Liian riskaabelia vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virossahan on parempi koronatilanne kuin Suomessa, miksi karanteeni palatessa?
Mitä jos on jo sairastanut koronan lievänä, pitääkö silti viettää seuraavat vuodet puskissa piilossa maailmaa peläten?Viroa suurempi riski voi olla jos menee tungeksimaan niihin Senaatintorin kaljakarsinoihin.
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/tallaista-superterassia-hels…
Kunhan uusmaalaiset saadaan viihtymään vapaaehtoisesti omassa maakunnassa niin ainakin muu Suomi säästyy uusilta koronatartunnoilta.
Ahh, kontulan ostarin 40 kapakkaa ja liekö nyt sitten jokaisessa terassi asennettuna odottamassa maanantaita. Ostarin voisi uudelleennimetä koronalingoksi. Syksyllä se toivottavasti tajutaankin purkaa terveysriskinä ja rakentaa uusi johon ei saa avata kuin muutaman ravintolan ja ruokapaikan. Eikä alkoa tai piikkipistettä ja metronkin voi puolestani sulkea niin pääsee noista narkkikauppiaista eroon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut on niin harmissaa siitä, että toiset haluavat ulkomaille, ravintoloihin, elokuviin ym elämää? Jos tämä tilanne kauhistuttaa, niin mikään ei estä teitä pysymästä erakkona kotona niin kauan kuin jaksatte eikä me muut paheksuta sitä lainkaan. Antakaa nyt jo olla.
Miksi , koska en halua uutta ehkä vielä tiukempaa lockdownia.
Toiveeni olisi myös, että uskaltaisin edes tänä vuonna liikkua ulkona normaalisti ja jopa mennä kauppaan pelkäämättä, että tapan näin tehdessäni mieheni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut on niin harmissaa siitä, että toiset haluavat ulkomaille, ravintoloihin, elokuviin ym elämää? Jos tämä tilanne kauhistuttaa, niin mikään ei estä teitä pysymästä erakkona kotona niin kauan kuin jaksatte eikä me muut paheksuta sitä lainkaan. Antakaa nyt jo olla.
Koska ne toiset tekevät juuri silloin päätöksiä muidenkin puolesta kuin omastaan. Ylläpitävät sitä tilannetta, jossa riskiryhmäläiset voivat tartunnan saada.
Riskiryhmäläisiksi itsensä kokevat voivat olla kotona himmaamassa. Kukaan ei pakota minnekään. Muulta maailmalta muita ihmisiä ei voi pakottaa umpioon. Aina jostain voi tulla jotain.
Etkö osaa asettua riskiryhmäläisen asemaan? Hän ja hänen perheensä ei voi lähteä minnekään, pitää vaan olla kotona koska muut ihmiset liikkuvat ja tartuttavat tautia. Jos tauti olisi tukahdutettu niin me kaikki voitaisiin elää normaalisti.
Taudin tukahduttamiseen voi mennä ties kuinka kauan aikaa. Vaikka rokote vielä tämän vuoden puolella kehitettäisiinkin, menisi aikaa ennenkuin jokainen suomalainen olisi rokotettu. Ei se auta, että me istuttaisiin tällä Suomessa poteroissamme vaan taudin pitäisi tukahtua koko maailmasta, jotta voitaisiin olla 100% varmasti turvassa.
Kuulun itsekin riskiryhmään ja niin kuuluvat yli 90-vuotiaat vanhempanikin. Se nyt vaan on niin, että yhteiskunnan täytyy pikkuhiljaa alkaa pyöriä, koska muuten Suomella ei kohta ole varaa ostaa koko saakutin rokotetta, vaikka sellainen tulisikin markkinoille. Eivät lääketehtaat sitä ilmaiseksi jakele. Onhan tämä eristäytyminen perseestä, mutta en mä vaadi muita ihmisiä eristäytymään, jotta mä voisin chillailla. Kyllä mä katson, että se on lähinnä mun oma velvollisuuteni huolehtia, etten saa tartuntaa.
Virolaiset raksamiehet ovatbtällä hetkellä se pahin tautipesäke pääkaupunkiseudulla
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006524469.html
Oikeastiko joku luulee, että siellä laivalla ja terminaalissa pidettäisiin huolta turvaväleistä, käsien desinfioinnista ja yskimishygieniasta, kun ei se kiinnosta pätkän vertaa muutenkaan? Ei se Virossa olo, vaan se sinne meno ja sieltä paluu laivoilla, joiden matkustajakunnasta suurin osa on porukkaa, joiden tartuttavuusriski on äärimmäisen korkea mihinkään muuhun ihmisryhmään verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne toiset tekevät juuri silloin päätöksiä muidenkin puolesta kuin omastaan. Ylläpitävät sitä tilannetta, jossa riskiryhmäläiset voivat tartunnan saada.
Riskiryhmäläisiksi itsensä kokevat voivat olla kotona himmaamassa. Kukaan ei pakota minnekään. Muulta maailmalta muita ihmisiä ei voi pakottaa umpioon. Aina jostain voi tulla jotain.
Etkö osaa asettua riskiryhmäläisen asemaan? Hän ja hänen perheensä ei voi lähteä minnekään, pitää vaan olla kotona koska muut ihmiset liikkuvat ja tartuttavat tautia. Jos tauti olisi tukahdutettu niin me kaikki voitaisiin elää normaalisti.
Taudin tukahduttamiseen voi mennä ties kuinka kauan aikaa. Vaikka rokote vielä tämän vuoden puolella kehitettäisiinkin, menisi aikaa ennenkuin jokainen suomalainen olisi rokotettu. Ei se auta, että me istuttaisiin tällä Suomessa poteroissamme vaan taudin pitäisi tukahtua koko maailmasta, jotta voitaisiin olla 100% varmasti turvassa.
Kuulun itsekin riskiryhmään ja niin kuuluvat yli 90-vuotiaat vanhempanikin. Se nyt vaan on niin, että yhteiskunnan täytyy pikkuhiljaa alkaa pyöriä, koska muuten Suomella ei kohta ole varaa ostaa koko saakutin rokotetta, vaikka sellainen tulisikin markkinoille. Eivät lääketehtaat sitä ilmaiseksi jakele. Onhan tämä eristäytyminen perseestä, mutta en mä vaadi muita ihmisiä eristäytymään, jotta mä voisin chillailla. Kyllä mä katson, että se on lähinnä mun oma velvollisuuteni huolehtia, etten saa tartuntaa.
Rupeaa ihmiset kuolemaan kohta kaikkiin muihin tauteihin, kun eivät hoidata itseään vaan eristäytyvät. Ja sosiaaliset ongelmat räjähtävät käsiin. Paermpi kun kaivaudutaan vaan suosiolla poteroista ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi , koska en halua uutta ehkä vielä tiukempaa lockdownia.
Toiveeni olisi myös, että uskaltaisin edes tänä vuonna liikkua ulkona normaalisti ja jopa mennä kauppaan pelkäämättä, että tapan näin tehdessäni mieheni.
Kukaan ei estä sinua liikkumasta ulkona ja käymässä kaupassa. Älä tule estämään meitä muitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Sitä viinaa pitää saada vaikka henkensä uhalla.
Eiköhän sitä viinaa saa paljon helpommin postin kautta? Kauppoja on saksassa, latviassa, virossa ja ties missä. Hinnat murto-osan suomesta ja juomat kannetaan kotiovelle. Miksi siis pitäisi itse niitä hakea?
Viro on nyt aivan paniikissa. Siellä on ns.koronapaskat housuissa. Virossa valtio on tukenut nyt esim. kahviloita ja ravintoloita lockdowniin ajan, mutta nyt kun valtion tuki loppuu, iso osa rafloista ei ovia avaa. Eli paikat jäävät kiinni. Konkurssit uhkaa, kun kukaan ei tiedä tuleeko turistit. Iso osa on aivan varma, että turistit EIVÄT tule..eli loppupeleissä näillä rajojen avaamisella ei isoa merkitystä ole.. niin kauan kun Suomessa se 50 uutta tartuntaa tulee every day (vaikka rajoitukset päällä) niin tilanne ei nyt vaan normaali ole, osa porukasta ei täältä tod. Viroon tänä kesänä mene vaikka pääsisikin.