Teosto: "Kun julkaiset omaa musiikkiasi, tarvitset julkaisullesi NCB:n tallennusluvan. Tallennusluvan yhteydessä NCB veloittaa 65 euron hallinnointikulun" WTF?!
Mitä tää tarkoittaa? Kai nyt omaa musiikkia saa julkaista?
https://www.teosto.fi/teosto/uutiset/oman-musiikin-julkaisu-muutos-ncbn…
Kommentit (10)
teosto... joo ne pitää artistin puolia
:D
Oikeasti? Jos joku julkaisee omaa musiikkia itse kustannetulla CD-levyllä tai lataamalla omille verkkosivuille itse tehtyjä musiikkitiedostoja, pitääkö siitä muka maksaa Teostolle?
Sitä se elämä on, kun ei omaansakaan saa omistaa ennenkö maksaa isoille firmoille suojelurahan.... mafia..
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti? Jos joku julkaisee omaa musiikkia itse kustannetulla CD-levyllä tai lataamalla omille verkkosivuille itse tehtyjä musiikkitiedostoja, pitääkö siitä muka maksaa Teostolle?
Ei tietenkään, idiootit.
kommunismia. Tosin muusikot ovat kommareita, joten tuskin niitä haittaa.. paitsi Cheek joka on oikeistolainen.
Ilman Teostoa kukaan ei maksaisi artisteille korvausta esim. radiosoitosta. Vammaiset.
Jokainen saa lykätä nettiin tai cd:lle omia tuotoksiaan ihan niin paljon kuin huvittaa, ilman mitään maksuja. Teoston jäsenillä sitten on jäsenille kuuluvia velvoitteita.
Voinko perustaa jonkun hengitysinstituutin ja lähettää suomalaisille vuosittaisen pakollisen hengityslisenssimaksun? Ajattelin kun ei ole vielä olemassa etujärjestöä ei-keuhkosairaille mutta kuitenkin hengittäville ihmisille, ihan hyvää hyvyyttäni haluan puolustaa heidän oikeuksia. Instituutin pyörittäminen ei kuitenkaan ole ilmaista, niin mielestäni niiden, joiden etuja puolustan, pitäisi korvata minulle ainakin toimisto- ja hallinnointikulut.
Ei kukaan pakota Teoston jäseneksi. Ei ongelmaa siis.
Artisti maksaa. Aina.