Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Enpäs ollutkaan ikihoikka, ennen 55, nyt 70 kg. Saisiko laihdutusvinkkejä?

Vierailija
28.05.2020 |

Tiedän, ettei painonhallinta ole rakettitiedettä, mutta nyt se tuntuu siltä. Ällöttää, että olen koko nuoruuden aina kaksvitoseksi ollut todella hoikka. Paino Max 55, siro olemus eikä painoa tarvinnut koskaan miettiä.

Nyt kävin vaa'alla. Painan 70 kiloa. Oksettaa olla turvonnut pallo, kilot tulee vielä ihan vääriin kohtiin. Olen tasapaksu pötkö, ja naisellisia muotoja ei ollenkaan. Hoikkana olin sentään siro, nyt olen vain oksettava pötkö ja maata laahaava babushka.

Yritin laihduttaa kuukauden. Tarkkailin syömisiä, lisäsin liikuntaa ja perusaktiivisuutta. Paino ei tipu minnekään. Olen opiskelija, eikä rahaa uusiin vaatteisiin ole. Koronan aikana en usko että mikään työpaikka mihin olen hakenut tulee ottamaan minua.

Miten nousen tästä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin tehokas ja hyvä dieetti on hengenvaarallisesti lihavien dr. Nowin 1 200 kalorin päivädieetti. Vedä 2 kk ja painat taas tuon 55 kg. Eikä muuten tarvitse nähdä nälkää, kun noudatat ohjeita säännöllisesti ja tarkkaan 3 ateriaa + 2 välipalaa. + juot pitkin päivää kivennäisvettä ja välillä muki vihreää teetä.

https://www.google.com/search?rlz=1C1XYJR_fiFI825FI825&sxsrf=ALeKk02EL2…

Vierailija
2/11 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin tehokas ja hyvä dieetti on hengenvaarallisesti lihavien dr. Nowin 1 200 kalorin päivädieetti. Vedä 2 kk ja painat taas tuon 55 kg. Eikä muuten tarvitse nähdä nälkää, kun noudatat ohjeita säännöllisesti ja tarkkaan 3 ateriaa + 2 välipalaa. + juot pitkin päivää kivennäisvettä ja välillä muki vihreää teetä.

https://www.google.com/search?rlz=1C1XYJR_fiFI825FI825&sxsrf=ALeKk02EL2…

Voisin ottaa tästä ideoita, mutta pelkään että noin vähäiset kalorit johtaa ahmimiseen dieetin loputtua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama tilanne ja mitat täällä. Kävin toissapäivänä vaateostoksilla ja entiset, jo aiempaa isommat vaatekootkin puristi. Piti jopa siirtyä taas kokoa isompaan! Ällötti.

No, aloitin 5:2 dieetin. Eli viitenä päivänä syödään normaalisti (ei överisti!), kahtena päivänä vain 500 kcal. Eilen oli eka paastopäivä. Tänään olen syönyt normaalisti ja ihme kyllä nälkä ei ole ollut kova. Helppo olla ahmimatta! Huomenna taas "kitupäivä". Etätöissä tämä on helppoa, kun kukaan ei ihmettele syömisiäni.

Vierailija
4/11 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän kuin kulutat. Mitä suurempi ero energiansaannin ja -kulutuksen välillä, sen nopeammin laihdut. Kaikissa tuotteissa on, tai on helposti löydettävissä energiamäärä.

Vierailija
5/11 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse painoin hoikimmillani 63 kg, noin 18-vuotiaana. Kymmenen vuotta myöhemmin painoin jo 70 kg. Laihdutin 30-33-vuotiaana enemmän tai vähemmän tehokkaasti pois kaikki ylikilot ja painoin taas 63 kg. Se ei ole paljon pituuden huomioiden. Silloin metodina oli liikunta ja täysi alkoholista ja roskaruuasta kieltäytyminen. Mutta... sain 3 lasta ikävuosina 33-38. Yhteensä tuli kiloja niin paljon, että painoin omissa 40-vuotisjuhlissani 78 kg ja näytin ihan possulta kuvissa. En pysty niitä kuvia edes katsomaan. Laihdutin todella rajulla Vhh-kuurilla vuodessa 12 kg, eli kilon kuukautta kohden. Ei se ihan niin tasaisesti mennyt, koska alussa paino putosi nopeasti ja sitten hidastui. Nyt olen 42 v. ja taistelen pitääkseni painon alle 70 kg:ssa. Laihduttaminen oli se helpompi osuus. Tämä painossa pysyminen ei ole ihan niin helppoa ollut enää tässä iässä.

Vierailija
6/11 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta helpompi versio tuosta on 16:8 pätkäpaasto. Kokeilin sitä 5:2 versiota joskus, ja ei ollut mielestäni niin helppo kuin tämä yhden aterian skippaus joka päivä. Käytännössä siis yksi ateria jätetään pois, yleensä ja helpoin poisjätettävä on aamiainen. Nälkä ei ehdi kasvaa isoksi ennen lounasta ja pian tähän rytmiin tottuu niin, ettei nälkää edes tule. Kahdeksan tunnin aikana syödään 2-3 ateriaa ja sitten paastotaan 16 tuntia. Tätä voi jatkaa vaikka koko loppuelämän, helppoa painonhallintaa :).

https://treeniopas.com/patkapaasto/

Vierailija
7/11 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta helpompi versio tuosta on 16:8 pätkäpaasto. Kokeilin sitä 5:2 versiota joskus, ja ei ollut mielestäni niin helppo kuin tämä yhden aterian skippaus joka päivä. Käytännössä siis yksi ateria jätetään pois, yleensä ja helpoin poisjätettävä on aamiainen. Nälkä ei ehdi kasvaa isoksi ennen lounasta ja pian tähän rytmiin tottuu niin, ettei nälkää edes tule. Kahdeksan tunnin aikana syödään 2-3 ateriaa ja sitten paastotaan 16 tuntia. Tätä voi jatkaa vaikka koko loppuelämän, helppoa painonhallintaa :).

https://treeniopas.com/patkapaasto/

Sopii heille, jotka ovat syöneet aamupalan. Mä en oo eläissäni syönyt aamiaista, joten ei toimi mulle. Oon aina syöny ekan aterian lounasaikaan noin klo 11-12 ja illalla sit taas saatan mässätä klo 17-19 välillä aivan mielettömästi. Mulla on siihen aikaan joka päivä kova ruuanhimo. Maha on monesti pullollaan vielä nukkumaan mennessä klo 21-21.30. Oon yrittänyt vähentää tuota iltasyömistä, mut vaikeaa on.

Vierailija
8/11 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laihduta vaan tee pysyvä elämänmuutos ruokien suhteen. Sun pitää päästä tietylle tasolle missä pysyt ihannepainossasi. Laske kalorilaskurilla tai punnitse ruoat minkä verran saat päivän aikana syödä.

Itse lihoin pikkuhiljaa ja aloin punnitsemaan ruokia. Aluksi lautaselle jäävä ruoka näytti ihan minimaaliselta. Nykyään ihan normaalilta ja en tajua miten aiemmin edes sain niin jäätävän määrän ruokaa ahdettua.

Vierailija
9/11 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän määrissäkin, vähintään 500g kasviksia päivässä. Kävele vähintään 15 km viikossa, jos et ole sitä jo ennen tehnyt. Syö vähemmän herkkuja. Itselläni ainakin tuo tehosi "vaivatta". Siis ilman mitään ihmediettejä. Muuten söin normiruokaa, mutta annoskoot kohtuudella ja ihan normit ateriat ja välipalat (terveelliset).

Terveelliset elintavat. Ei mitään ihmediettejä tarvita.

Vierailija
10/11 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä käsitä. Siis vän sama ongelma ennen (aina) 55kg ja nykyään 68 kg.

No, olen aikaa sitten jättänyt herkut. En niistä oikeastaan edes piittaa. Syön terveellisesti, en koskaan ahmi tai mässäile. No, syön ruisleipää aamupalaksi, päivällä töissä joku ruoka tai salaatti ja rahka, töiden jälkeen lämmin kotiruoka (ei mikään rekkamiehen annos). Iltapalaksi teetä, maustamatonta jugurttia ja mysliä.

Käyn lähes päivittäin, kuutena pvnä viikossa, lenkillä. 6 km aina kerralla. Tahti on reipas, todellakin 6km kuluu aikaa n 50 min.

Tuolla kulutuksella ja liikkumisella minusta jo voisi laihtua, edes vähän. Se kun riittäisi.

Vierailija
11/11 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet ja kuinka pitkän ajan kuluessa olet tuon 15 kiloakroppaasi kerännyt? Lähinnä tuo jälkimmäinen, eli kuinka nopeaa painonnoususi on, ratkaisee sen, miten isoja elämänmuutoksia sinun pitää tehdä, jotta paino lähtee laskemaan.

Jos olet syönyt ne kilot vuodessa, sinun pitää tehdä iso muutos, jotta saat edes pysäytettyä painonnoususi. Jos taas painosi on noussut pikkuhiljaa +10 vuoden aikana, riittää pienempikin elämäntapamuutos kääntämään painokäyrän laskuun.

Jos olet kerännyt osan kiloista lihasmassaa kasvattamalla, ei sinun tarvitse sitä kaikkea 15 kiloa edes laihduttaa, mahtuaksesi niihin vaatteisiin, joita käytit 15 kiloa kevyempänä.