Huonosti käyttäytyvien lasten kuvat Facebookiin - mileipiteitä?
Aika usein näkee Puskaradioissa ja muissa ryhmissä kun aikuiset valokuvaa lapsia, jotka ovat pahanteossa. Sitten huhuillaan vanhempia ojentamaan pilttejään.
Mitä mieltä olette? Etenkin jos naamaa ei näy? Mielestäni ihan hyvä tapa nostaa lasten käyttäytyminen esille, mutta toisaalta kyllä suututtaisi tosi paljon jos omasta lapsesta löytyisi tuollaisia kuvia Facesta.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiön yhestä lapsesta postaillaan monta kertaa viikossa kun keksii aina jotain pahuuksia. Viimeks poltti sytkärillä lehtikasoja hiekkalaatikolla ja ampu kuula-aseella tulppaanit rikki. Vanhempia ei kiinnosta mut ehkä toi julkinen lynkkaaminen ainaki saa muut lapset ja vanhemmat varomaan tätä tulevaa kriminaalia.
Lapsella sytkäri ja kuula-ase, kertoo jonkin verran vanhemmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mun lapsesta löytyy yksikään luvatta otettu kuva julkaistuna, niin en vastaa seurauksista.
Tuollaisella asenteella en yhtään ihmettele jos lapsesikin ovat kiusaajia jotka käyttävät väkivaltaa kun eivät saa haluamaansa.......
=) Seliseli. Kumpikaan ei kiusaa, päin vastoin ja ovat saaneet siitä myös tunnustusta jne. Mutta sen sijaan heidän äiti ei siedä mitään oikeutta eläimille tyyppistä selkärangatonta salakuvausta. Kumpikaan muksu ei ole somessa, eikä sinne halua, joten kunnioitan heitä siinä.
Tyypillinen "No ei MINUN lapset AINAKAAN KOSKAAN tekisi MITÄÄN pahaa"-vanhempi. Niiden lapset on aina pahimpia
Onneksi et tiedä MINUN lapsistani MITÄÄN! =)
No mutta sinusta tiedän sen verran että ihon alle meni ja aika kova öyhötys alkoi :)
Öyh ;*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mun lapsesta löytyy yksikään luvatta otettu kuva julkaistuna, niin en vastaa seurauksista.
Jos lapsesi tekee pahojaa, otan hänestä kuvan jossa näkyy kasvot ja julkaisen sen. Kerron myös mitä pahaa hän on tehnyt.
Sinun uhoamisesi ei siihen vaikuta tippaakaan, kulta pieni. Räyhäävät ku s ipäät eivät pelota minua.
Sitten saat rangaistuksen kunnialoukkauksesta, kiva varmaan mennä selittämään poliisiasemalle kun kuvatun vanhemmat tekevät sinusta rikosilmoituksen. Näin minä ainakin tekisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsesi tekee pahojaa, otan hänestä kuvan jossa näkyy kasvot ja julkaisen sen. Kerron myös mitä pahaa hän on tehnyt.
Sinun uhoamisesi ei siihen vaikuta tippaakaan, kulta pieni. Räyhäävät ku s ipäät eivät pelota minua.
Sitten saat rangaistuksen kunnialoukkauksesta, kiva varmaan mennä selittämään poliisiasemalle kun kuvatun vanhemmat tekevät sinusta rikosilmoituksen. Näin minä ainakin tekisin.
Seli seli. Yleisellä paikalla saa kuvata ja julkaista kuvia ihan vapaasti, eli poliisi ei korviaan loksauta. Toki jos kuvasta näkee miten lapsesi vandalisoi tai tekee muuta typerää niin saattaa kyllä poliisin puhuttelu tullakin teille ja lapselle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seli seli. Yleisellä paikalla saa kuvata ja julkaista kuvia ihan vapaasti, eli poliisi ei korviaan loksauta. Toki jos kuvasta näkee miten lapsesi vandalisoi tai tekee muuta typerää niin saattaa kyllä poliisin puhuttelu tullakin teille ja lapselle!
Kaverilleni kävi näin! Pojasta laitettiin kuva Fbhen kun heitti kiviä linnunpesään, vanhemmat tekivät rikosilmoituksen niin saivatkin sakot koska kyseessä oli rauhoitettu vesilintu😁
No jaa, vähän kakspiippuinen juttu. Kallistun kyllä siihen, että ei ole hyvä juttu. Onhan se hyvä keino yrittää löytää vanhemmat, mutta julkinen nöyryytys ei kyllä ole hyvä. Sen voi nähdä lapsi itse, lapsen koulukaverit ja kavereiden vanhemmat. Kyllä niistä kuvista tutut tunnistaa, vaikka ei naama näkyisikään. Siinä on sitten leima otsassa, ja pahimmassa tapauksessa vielä syyttä suotta. Kamalaa muutenkin kun koko ajan saa pelätä, että päätyy kuvattavaksi jonkun puhelimella. Esimerkiksi kerran minulla oli tullut kauppakeskuksessa reikä housuihin. Ensimmäinen ajatus oli, että toivottavasti kukaan ei ollut huomannut tai ainakaan ottanut kuvaa. Yksi päivä kova pissahätä yllätti metsäpolulla (raskaudesta jäänyt vaiva). Ketään ei näkynyt mailla eikä halmeilla, mutta en viitsinyt kyllä pissata metsään, kun ajattelin että kohta joku kakara tulee ja nappaa kuvan. Säästetään lapset somelta.
Yksityisyyttä loukkaava tiedon levittäminen on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Tule vaan ottamaan turpaasi 😂
Aivan järkyttäviä kommentteja. Minulle ilmoitettiin, että lapseni on hajoittanut leikkipuistoa kaverinsa kanssa. Lopulta selvisi, että he olivat vain menneet leikkipuistoon ja eri tyypit olivat tehneet ilkivallan hetkeä aikaisemmin. Olikohan se ilmoittaja sitten jo laittanut kuvatkin johonkin Puskaan. Hullujako olette! Lapsikin on ihminen. Puhukaa suoraan lapselle tai vanhemmille.
En kyllä lähtisi kuvaamaan ellei oikeasti ole
A. Vakava tilanne
B. Minun sanomiseni ei auta
C. Todisteita on mitä on oikeasti tapahtunut
Silloinkin postaisin mahdollisimman neutraalin tekstin ja vain etsisin vanhempia, en mässäilisi tapahtuneella ja voivottelisi ihmiskunnan tulevaisuuden olevan uhattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tule vaan ottamaan turpaasi 😂
Miksi väkivalta aina? Onko sulla seuraamus sama kuin turpaan, ikävää :( Älä ainakaan lapsiisi sitä käytä.
Hyvä trollaus, ainekset kunnon keitokseen annettu! 4/5.
Vierailija kirjoitti:
Aivan järkyttäviä kommentteja. Minulle ilmoitettiin, että lapseni on hajoittanut leikkipuistoa kaverinsa kanssa. Lopulta selvisi, että he olivat vain menneet leikkipuistoon ja eri tyypit olivat tehneet ilkivallan hetkeä aikaisemmin. Olikohan se ilmoittaja sitten jo laittanut kuvatkin johonkin Puskaan. Hullujako olette! Lapsikin on ihminen. Puhukaa suoraan lapselle tai vanhemmille.
TÄÄ! Täällä mammat Mollyt piukassa huutaa, että olkaa selkärankaisia ja tarttukaa asioihin. Sitte ollaan vaan kuvaamassa salaa ja laittamassa someen. Apua :DDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi otettu kuva, niin ei olisi käynyt näin...eikun hetkinen...
Riippuu vähän siitä pahanteon laadustakin. Meillä ainakin on naapurina muutama sellainen vanhempi, jotka pitäisi häpeäpaaluun laittaa lastensa käytöksestä. Mutta on myös paljon sellaisia lapsia, joiden käytös on rasittavaa, mutta eivät ole ilkeitä ja sano vastaan aikuisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös sitä julkisella paikalla otettuja kuvia ihmisistä saa julkaista, ja jos ei naamakaan näy, niin lieneekö kovin pahasta.
Mutta mitä se tekee lasten itsetunnolle?!!
Nostaisi tietenkin, nämä nykyiset nuoret linssiludet kun rakastaa Instoja ja muita Tindereitään....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös sitä julkisella paikalla otettuja kuvia ihmisistä saa julkaista, ja jos ei naamakaan näy, niin lieneekö kovin pahasta.
Mutta mitä se tekee lasten itsetunnolle?!!
Nostaisi tietenkin, nämä nykyiset nuoret linssiludet kun rakastaa Instoja ja muita Tindereitään....
No ei ne peruskouluikäiset lapset mitään Tinderiä käytä😁
Vierailija kirjoitti:
Hyvä trollaus, ainekset kunnon keitokseen annettu! 4/5.
Millä tavalla trollaus? Tätähän tapahtuu koko ajan
En usko että lapset välittää obko niiden naama facessa koska ihan samalla tavalla ne kuvaa omia hölmöilyjään nettiin ihan niinkun lappeenrannan pahoinpitelykeississä
Kannatan!! :D