Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonosti käyttäytyvien lasten kuvat Facebookiin - mileipiteitä?

Vierailija
28.05.2020 |

Aika usein näkee Puskaradioissa ja muissa ryhmissä kun aikuiset valokuvaa lapsia, jotka ovat pahanteossa. Sitten huhuillaan vanhempia ojentamaan pilttejään.

Mitä mieltä olette? Etenkin jos naamaa ei näy? Mielestäni ihan hyvä tapa nostaa lasten käyttäytyminen esille, mutta toisaalta kyllä suututtaisi tosi paljon jos omasta lapsesta löytyisi tuollaisia kuvia Facesta.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh! Anteeksi typo otsikossa! Tarkoitin tietty MIELIPITEITÄ!

Vierailija
2/60 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu. Kuva ei vaan saa olla sellainen josta kuka tahansa lapsen tunnistaa riittää että vanhemmat tajuaa. Hyvä myös näille hulttio lapsille saada tunne että joku todennäköisesti heidät näkee pahanteossa ja saattaa kuvata todisteita niin ehkä jää tekemättä kiinnijäämisen pelossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa... Jos sillä saadaan kaiken maailman Pirkkopetterit ja Liisunellit käyttäytymään niin ihan hyvä vaan laittaa esille. Kyllähän nykyajan lapsista löytyy kaikki synnytyksestä asti pottakuviin netistä jo ihan vanhempien toimesta. Mitä nyt pari pahantekokuvaa siellä joukossa haittaisi

Vierailija
4/60 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä voi ihan itse käydä vanhemmille siitä sanomassa ilman julkista lynkkausta. Jos ei vanhempia tiedä niin voi ihan itse ojentaa niitä lapsia eikä valokuvailla.

Vierailija
5/60 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsestani laitettiin kuva Faceen. Vaikka ei näkyny naamaa niin oli tunnistettavissa kyllä jos hänet tuntee. Lapsi ei edes tehnyt mitään väärää mutta joku mielensäpahottaja veti herneen nenään ihan normaalista lasten käytöksestä ja leikistä. Sit ei kuitenkaan voi Faceen ite käydä lasta puolustamassa ettei koko kylä tunnista. V*tutti tosi paljon kun omaa lasta loukataan tolleen...

Vierailija
6/60 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei missään nimessä. Kaikkihan ne tunnistaa. Ja kaikki ei ole pahanteossa, vaikka joku luulee.

Jos siellä olisi minun lapseni, niin tekisin rikosilmoituksen. En lue puskaradioita tms joten en tietäisi ja lapseni ovat jo aikuisia.

Vierailija
7/60 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiön yhestä lapsesta postaillaan monta kertaa viikossa kun keksii aina jotain pahuuksia. Viimeks poltti sytkärillä lehtikasoja hiekkalaatikolla ja ampu kuula-aseella tulppaanit rikki. Vanhempia ei kiinnosta mut ehkä toi julkinen lynkkaaminen ainaki saa muut lapset ja vanhemmat varomaan tätä tulevaa kriminaalia.

Vierailija
8/60 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiön lapsista laitettiin tuollainen kuva viime viikolla ja nousi kauhea p*skamyrsky koska yksi lapsi oli hallituksen puheenjohtajan lapsi... Heitteli toisia lapsia kivillä mutta silti uhattiin vaikka millä virkavallalla ja rikosilmoituksilla koska valokuvatodiste... Valta nousee joillakin päähän

Vierailija
9/60 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan niin idiootti ole? En laita lapsistani tai edes itsestäni kuvia nettiin. En sitä ensimmäistäkään. Ei tarvitse myöskään kenenkään muunkaan laittaa minun tai varsinkaan lasteni kuvaa.

Vierailija
10/60 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei missään nimessä. Kaikkihan ne tunnistaa. Ja kaikki ei ole pahanteossa, vaikka joku luulee.

Jos siellä olisi minun lapseni, niin tekisin rikosilmoituksen. En lue puskaradioita tms joten en tietäisi ja lapseni ovat jo aikuisia.

En tiedä missä pikkukylässä sinä asut mutta ei täällä pk-seudulla kyllä tunnista kaikkia lapsia.

Vierailija
11/60 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin asuu naapurissa jotai tulevaisuuden linnakundeja. Pihan muut lapset kiusattu ja säikytelty niin etteivät enää ilman aikuista uskalla olla pihassa, yden naapurin koiran härnäsivät niin että jäi jotain traumakäytöstä, yhden naapurin auton tuhosivat ja muutenkin sotkevat ja rikkovat aivan kaiken. Äiti on yh joka keskittyy lähinnä miesjahtiin.

Pieni julkinen nöyryytys voisi olla ihan paikallaan jos saisi äidin edes sillä keskittymään unohtuneeseen kasvatukseen

Vierailija
12/60 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan niin idiootti ole? En laita lapsistani tai edes itsestäni kuvia nettiin. En sitä ensimmäistäkään. Ei tarvitse myöskään kenenkään muunkaan laittaa minun tai varsinkaan lasteni kuvaa.

Kyllä niitä noissa Puskaradio ryhmissä näkee ihan päivittäin!

Mielestäni hyvä juttu! Jos kasvattaa lapset hyvin niin etteivät hölmöile niin ei tarvitse pelätä että kuvia ilmestyy Faceen.

Vierailija
13/60 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuollainen käytös edes laillista?! Ihmisillä on yksityisyyssuoja.

Vierailija
14/60 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin haluaisin tietää, jos oma lapseni töllöilisi, ja todellakin saisi olla naama esillä, jos on typerästi käyttäytynyt. Sitten pidettäis perusteellinen keskustelu, ja voitais miettiä, miltä tuntuu kun naama on esillä.

Vierailija
15/60 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sitä julkisella paikalla otettuja kuvia ihmisistä saa julkaista, ja jos ei naamakaan näy, niin lieneekö kovin pahasta.

Vierailija
16/60 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä noissa Puskaradio ryhmissä näkee ihan päivittäin!

Mielestäni hyvä juttu! Jos kasvattaa lapset hyvin niin etteivät hölmöile niin ei tarvitse pelätä että kuvia ilmestyy Faceen.

Minun 8-v lastani kuvasi naapuri, kun hän keinui puutarhakeinussa. Olen kasvattanut lapseni ihan hyvin. Hän pyysi minut selvittämään asian. Talossa asuva lapsi saa keinua pihalla. Pihalla oli joku toinenkin naapuri, joka kertoi että omat lapseni tosiaan olivat ihan vain keinumeet mutta ehkä liian kovaa vauhtia. Ei tällainen ole joku häpeäranfaistuksen paikka!

Vierailija
17/60 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös sitä julkisella paikalla otettuja kuvia ihmisistä saa julkaista, ja jos ei naamakaan näy, niin lieneekö kovin pahasta.

Mutta mitä se tekee lasten itsetunnolle?!!

Vierailija
18/60 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällaista olisi harrastettu minun nuoruudessani niin olisin ollut päivittäin Facebookin etusivulla😂 Lapset on lapsia ja käyttäytyy välillä hölmösti, ihan hyvä kansalainen minustalin tuli!

Vierailija
19/60 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa tosi paljon ajatus siitä että omien lasteni tekemisiä ruodittaisiin jossain yleisessä ryhmässä...

Vierailija
20/60 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun lapsesta löytyy yksikään luvatta otettu kuva julkaistuna, niin en vastaa seurauksista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä